Στον ορίζοντα της Αντιγόνης Φρυδά για περισσότερο από μια δεκαετία υπήρχε σχεδόν αποκλειστικά το θέατρο. Τη φετινή σεζόν, ωστόσο, η ηθοποιός δοκιμάζεται στην τηλεόραση, συμμετέχοντας στο «Ναυάγιο», την επιτυχημένη δραματική σειρά του Mega. Εκεί υποδύεται τη Δήμητρα Μελετίου, την οικονόμο της οικογένειας του Ιπποκράτη. Χρόνια στη δούλεψή του, αναλαμβάνει να κρατήσει τις ισορροπίες του σπιτιού, βλέποντας πολλά και αντιλαμβανόμενη ακόμα περισσότερα. Για την εμπειρία της από τη σειρά η Αντιγόνη Φρυδά μίλησε στο «ΝΣυν».
Πώς αντιμετωπίζετε τον ρόλο της Δήμητρας;
Στην αρχή, επειδή η Δήμητρα είναι ένα πλάσμα που της πήρε πολύ καιρό μέχρι να σηκώσει κεφάλι απέναντι στον Ιπποκράτη, μου δημιουργούσε μια μεγάλη δυσκολία. Γιατί εγώ στη ζωή μου τα πράγματα που επιθυμώ ή δεν επιθυμώ προσπαθώ να τα δηλώνω. Παρ’ όλα αυτά, επειδή ήρθε μια μεγάλη ανατροπή για την ηρωίδα αυτή προς το τέλος, κάπως άξιζε η αναμονή. Οταν μπαίνεις στον κόπο να υπερασπιστείς έναν τέτοιο χαρακτήρα, ο οποίος έχει πιο βραδείς διαδικασίες από τις δικές μας, έχει κι αυτό τη χάρη του. Επίσης οφείλω να αναγνωρίσω ότι από το περιβάλλον το οποίο έρχεται αυτή, οι συνθήκες στις οποίες έζησε και ζει δεν της επέτρεψαν ποτέ να αποκτήσει τέτοια αντανακλαστικά που να διεκδικεί πράγματα για τον εαυτό της.
Αυτό τώρα όλο έχει ένα κέρδος, ειδικά για τους ανθρώπους που αντιδρούν πιο γρήγορα στα πράγματα. Εγώ μάλιστα ανήκω σε αυτή την κατηγορία που έβλεπα ανθρώπους να είναι πιο διστακτικοί και να μην αντιδρούν ή να μην εξεγείρονται όταν συμβαίνει μια αδικία και μέσα μου τους κατέκρινα. Αλλά αυτή η συμπόρευση με τη Δήμητρα με έχει κάνει πολύ πιο επιεική, γιατί ο καθένας μας ανά πάσα στιγμή είναι ένα προϊόν της προσωπικής του διαδικασίας και των συνθηκών που τον έχουν φέρει ως εδώ. Ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις για κανέναν.
Μια γυναίκα σαν τη Δήμητρα, που ζει μέσα από τις ζωές των άλλων τη δική της, πώς μπορεί να σπάσει αυτό το καλούπι και να βρει τη φωνή της;
Αυτό νομίζω ότι μας απασχολεί γενικότερα τις γυναίκες σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Το πώς η καθεμία από εμάς τοποθετείται απέναντι στο #Μetoo και σε όποια κινήματα μέσα από τη διεκδίκηση ίσων ευκαιριών στην εργασία, ίσων αμοιβών και ό,τι σημαίνει αυτό. Ο χρόνος της ζωής μας είναι άλλος από τον χρόνο που θέλουν αυτές οι διαδικασίες. Η καθεμιά μας θα κάνει αυτό που μπορεί και ό,τι μπορεί ώστε για την επόμενη γενιά να έχει προχωρήσει λίγο τον δρόμο. Υπάρχουν γυναίκες που ευτυχώς, με δύο κινήσεις αλλά με κόστος, έχουν καταφέρει να βγουν από πάνω. Θεωρώ ότι η πλειοψηφία των γυναικών, επειδή κουβαλάμε τις μάνες μας και τις γιαγιάδες μας, κάνουν πράγματα ασυνείδητα. Θέλει τρομερή συνειδητότητα και δουλειά με τον εαυτό σου για να δεις πόσα πράγματα ασυνείδητα αναπαράγεις από πρότυπα τα οποία δεν τα θες πια αλλά τα κάνεις.
Η σειρά πλέον οδεύει στο φινάλε της. Πώς θα δούμε τους ήρωες να εξελίσσονται;
Οι χαρακτήρες προσεγγίζουν τον καλύτερό τους εαυτό, συμπεριλαμβανομένου του Ιπποκράτη που το πάει όλο και χειρότερα αλλά στο τέλος κάνει μια κίνηση και κάπως εξιλεώνεται. Οι σεναριογράφοι ορθώς έχουν προσπαθήσει να βάλουν αρκετά στοιχεία για τους λόγους για τους οποίους αυτός ο άνθρωπος μπορεί να φέρεται με τέτοιον τρόπο στις γυναίκες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δικαιολογείται. Αυτή η σειρά είχε πάρα πολύ πόνο και είναι αισιόδοξο τώρα το ότι κάπως οι ήρωες καταφέρνουν να βγουν από τον βυθό, να βρουν στεριά.
Το «Ναυάγιο» είναι η δεύτερη δουλειά σας στην τηλεόραση. Εχει αλλάξει η σχέση σας μαζί της πλέον;
Ναι, έχει αλλάξει. Αλλά έχουν αλλάξει και τα δεδομένα πια ως προς την τηλεόραση. Θεωρώ ότι έχουν σταματήσει οι διαχωρισμοί με τους ηθοποιούς του θεάτρου και της τηλεόρασης, που οφέλη δεν είχαν για κανέναν. Βρίσκω πλέον ανθρώπους στο γύρισμα που μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος για να φτιάξουμε κάτι, να το μοιραστούμε και κάπως να εμπειραθούμε μέσα από αυτό. Ηταν κάτι που πίστευα ότι δεν θα το συναντούσα, αλλά συμβαίνει. Είμαι φοβερά ευγνώμων γιατί δεν ξέρω αν συμβαίνει παντού, αλλά εμένα μου συνέβη να γνωρίσω τέτοιους ανθρώπους και να έχω τέτοιες στιγμές στα γυρίσματα.