Σε ειδικό χώρο στο Ελληνικό, σε έναν παράδρομο της λεωφόρου Βουλιαγμένης, θα παραμείνει για έναν… δεύτερο κύκλο ζωής, πλήρως ανανεωμένο χρωματικά και τεχνικά, το ιστορικό αεροσκάφος Boeing 727/284 «Mount Olympus» που είχε εντάξει στον στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας ο Αριστοτέλης Ωνάσης.

Συγκεκριμένα, το «Mount Olympus» ήταν το πρώτο από τα έξι Boeing 727 που αγόρασε ο Αριστοτέλης Ωνάσης στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και χρησιμοποιήθηκε από την Ολυμπιακή Αεροπορία σε εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις.

Μνημείο της Ιστορίας

Από τη νέα του θέση, στην πλατεία Ολυμπιακής Αεροπορίας (βρίσκεται στο ύψος του γηπέδου Σουρμένων), το αεροσκάφος θα υπενθυμίζει την αεροπορική ιστορία της χώρας, συνδέοντας δύο σημαντικούς σταθμούς της: την Ολυμπιακή Αεροπορία και το αεροδρόμιο του Ελληνικού. Η επιλογή του σημείου τοποθέτησής του δεν είναι τυχαία, καθώς εφάπτεται της επένδυσης του Ελληνικού. Εκεί, ως τουριστικό αξιοθέατο, θα αναδείξει την αεροπορική κληρονομιά της χώρας και θα αποτελέσει «τοπόσημο» για ολόκληρη την περιοχή του Ελληνικού, γιατί δεν είναι απλώς ένα έκθεμα αλλά ένα ζωντανό μνημείο της ιστορίας της ελληνικής αεροπλοΐας.

Από την επίσημη παρουσίαση του αεροπλάνου της Ολυμπιακής «Mount Olympus» Boeing 727 στο Ελληνικό

Το θρυλικό Boeing 727, που παρέμενε εγκαταλελειμμένο στο αεροδρόμιο του Ελληνικού μετά την τελευταία του πτήση το 2001, αγοράστηκε από τον κύπριο επιχειρηματία και ιδρυτή της Zela Aviation Ανδρέα Χριστοδουλίδη, ο οποίος, αφού το συντήρησε, στη συνέχεια το παραχώρησε στον Δήμο Ελληνικού.

Το αεροσκάφος είχε αγοραστεί το 1968 από τον Αριστοτέλη Ωνάση για τον στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το όνομα της οποίας συνδέθηκε με την Ελλάδα και τον παγκόσμιο τουρισμό. Είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει 150 επιβάτες, εκ των οποίων 16 στην Business Class.

Πάντως, κατά το χρωματικό «φρεσκάρισμα» του αεροσκάφους έχει γίνει ένα μικρό λάθος! Το αναγνωριστικό του συγκεκριμένου αεροσκάφους ήταν SX-CBA. Το τελευταίο γράμμα «Α» υποδηλώνει ότι ήταν το πρώτο Boeing Β727/284 που εντάχθηκε στον στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας με το όνομα «Mount Olympus».

Ομως, στη «μύτη» (radome) του αεροσκάφους αντί για το γράμμα «Α» ζωγραφίστηκε – προφανώς από λάθος – το γράμμα «Β». Για όσους είναι σε θέση να γνωρίζουν, το Boeing 727/284 SX-CBΒ που έφερε στη μύτη το γράμμα «Β» ήταν το δεύτερο αεροσκάφος του ιδίου τύπου που έφερε ο Ωνάσης στην Ολυμπιακή με το όνομα «Mount Pindos».

«Με αυτό μάθαμε να πετάμε»

Οι παλιοί πιλότοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας θυμούνται με νοσταλγία τα συγκεκριμένα αεροσκάφη. Οπως λέει στα «ΝΕΑ» ο επί χρόνια προσωπικός κυβερνήτης του πρώην πρωθυπουργού, αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου και διευθυντής πτητικής εκμετάλλευσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας Μιλτιάδης Τσαγκαράκης, «το μεγαλοπρεπές Β727 μεταφέρθηκε με δόξα, τιμές και δημοσιότητα σε δικό του χώρο και έτσι έπρεπε να γίνει». Ωστόσο, προσθέτει, δεν έγινε το ίδιο και με τη «ναυαρχίδα» του στόλου των Β737-200, το αεροσκάφος «ΑΠΟΛΛΩΝ».

Σε αυτό το αεροπλάνο, το οποίο έγινε αρχικός τύπος μετά την απόσυρση του YS-11A, θυμάται ο Τσαγκαράκης, εκπαιδεύτηκαν σε καθήκοντα συγκυβερνητών και στη συνέχεια κυβερνητών οι περισσότεροι από τους ιπτάμενους χειριστές της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

«Με αυτό μάθαμε να πετάμε σε ακριτικά νησιά όπως η Σάμος, η Χίος, η Λέσβος και η Λήμνος, καθώς και στα άλλα αεροδρόμια της Ελλάδας και της Ευρώπης. Σε αυτό το αεροπλάνο οφείλουμε την αεροπορική μας σταδιοδρομία και ήταν αυτό που μας έδωσε την εμπειρία να πετάξουμε τους επόμενους τύπους αεροσκαφών της ΟΑ. Με την καταστροφή αυτού του αεροπλάνου χάνουμε ένα κομμάτι του εαυτού μας» αναπολεί ο Τσαγκαράκης.