Μία γυναίκα με το όνομα Jenny Verastro από τις ΗΠΑ, είπε πολλά χρόνια πριν στον λατρευτό ανιψιό της Καρλ ότι είχε αφήσει έναν κρυμμένο θησαυρό κάτω από τη ραπτομηχανή της.
Μετά από λίγο καιρό η γυναίκα πέθανε και ο Καρλ, ανακάλυψε κάτω από την ραπτομηχανή έναν παλιό πίνακα ζωγραφικής τυλιγμένο σε εφημερίδα, για τον οποίο, αρχικά, δεν σκέφτηκε τίποτα, σύμφωνα με πληροφορίες από το NBC.
Η υπογραφή στον πίνακα
Ωστόσο, σύντομα συνειδητοποίησε ότι ο πίνακας ήταν κάτι που θυμόταν να έχει δει στο σπίτι της θείας του πολλές φορές όταν ήταν παιδί πριν εκείνη πεθάνει.
Ο περίεργος Καρλ άρχισε να εξετάζει πιο προσεκτικά τον πίνακα.
«Καθώς μετακινούσα τη ραπτομηχανή, γλίστρησε κατευθείαν στην αγκαλιά μου. Έμεινα άναυδος», είπε. «Έτσι ξεκίνησε αυτή η περιπέτεια πριν από 12 χρόνια».
Τι είχε όμως ανακαλύψει και γιατί έμεινε άναυδος; Ο Καρλ εντόπισε μια υπογραφή στην πάνω αριστερή γωνία του πίνακα, η οποία έγραφε «Πικάσο».
Αλλά θα μπορούσε να είναι έργο του σπουδαίου ζωγράφου;
Η λάθος πρώτη εκτίμηση
Υποπτευόμενος ότι μπορεί να είναι αντίγραφο του πίνακα του Πικάσο με τίτλο «Γυναίκα με κάπα» του 1901, πήγε και το εκτίμησε στον οίκο Christie’s στη Νέα Υόρκη.
«Το εξέτασε για περίπου 30 δευτερόλεπτα και κυριολεκτικά μου το γύρισε πίσω και μου είπε: “Αυτή είναι μια αφίσα αξίας 10 δολαρίων (7,86 λίρες), μην χάνεις τον χρόνο σου”», θυμάται.
Στη συνέχεια ο Καρλ πήγε να επισκεφθεί τον αναλυτή τέχνης Dr. Kenneth Smith, πρόεδρο του Center for Art Materials Analysis για να δει αν θα μπορούσε να βρει περισσότερες πληροφορίες.
Ο Smith χρησιμοποίησε μια βελόνα για να αποσπάσει τη χρωστική ουσία και τη μελέτησε στο μικροσκόπιο, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι ήταν σύμφωνη με τα υλικά που χρησιμοποιούνταν στην Ευρώπη τη δεκαετία του 1930.
Επαληθεύτηκε η αξία του
Τελικά, μετά από 15 χρόνια έρευνας, το σχέδιο επαληθεύτηκε επίσημα και είχε εκτιμηθεί για το ιλιγγιώδες ποσό των 25 εκατομμυρίων δολαρίων (20 εκατομμύρια λίρες) το 2019.
«Ο ιδιοκτήτης μπήκε στον κόπο να κάνει χημικό έλεγχο, να το χρονολογήσει και να αναλύσει το δακτυλικό αποτύπωμα για να διασφαλίσει την εγκυρότητα του έργου», δήλωσε η Alexandra DeMasi, η διευθύντρια της γκαλερί Sheldon Fine Art.
«Πραγματικά πιστεύω ότι το πιο ενδιαφέρον πράγμα σχετικά με το έργο είναι ότι, σε κάποιο βαθμό, ξαναγράφει την ιστορία της τέχνης».
Η Demasi ισχυρίζεται ότι η ιδιοκτησία μπορεί να εντοπιστεί μέχρι το 1944, όταν ένας άνδρας ονόματι Nicholas Verrastro αγόρασε το έργο από έναν πωλητή στη γωνία του δρόμου κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο πίνακας έφτασε στη Νέα Υόρκη και το έργο φυλασσόταν στο σπίτι της Jennie και της Rose Verrastro στο Greenwich Village.
Απίστευτα πράγματα…
Τώρα πηγαίνετε να ελέγξετε κάτω από τη ραπτομηχανή της γιαγιά σας. Ποτέ δεν ξέρετε τι θα βρείτε.