Η σημαντικότερη ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο, «Ποσειδώνια 2024», ανοίγει τις πύλες της τη Δευτέρα 3 Ιουνίου στο Athens Metropolitan Expo και θα πλημμυρίσει με περισσότερους από 40.000 επαγγελματίες της ναυτιλίας από κάθε γωνιά του πλανήτη.

Ως αποτέλεσμα της μεγέθυνσής της τα έσοδα που προκύπτουν για την ελληνική οικονομία αναμένεται να ξεπεράσουν τα 80 εκατ. ευρώ, τόσο λόγω του αυξημένου αριθμού εκθετών και επισκεπτών όσο και λόγω της παρατεταμένης διάρκειας. Τα Ποσειδώνια 2024 αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη διοργάνωση στην 60χρονη ιστορία του θεσμού, με τους διοργανωτές να επιβεβαιώνουν ότι 2.030 εκθέτες από 82 χώρες θα παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους τόσο εντός του – μεγαλύτερου από ποτέ – εκθεσιακού χώρου όσο και σε ορισμένους εξωτερικούς χώρους που διαμορφώθηκαν για να καλύψουν την πρωτοφανή ζήτηση.

«Οι ανάγκες μας έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τον διαθέσιμο εκθεσιακό χώρο και είναι πλέον επιτακτική ανάγκη η κατασκευή πρόσθετων εκθεσιακών αιθουσών, καθώς για να φιλοξενήσουμε τους εκθέτες φέτος προχωρήσαμε στη διαμόρφωση υπαίθριων χώρων» δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, διευθύνων σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια ΑΕ.

Τα φετινά Ποσειδώνια αντανακλούν τον δυναμισμό της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία έχει εισέλθει σε μια συνεχή αναπτυξιακή τροχιά με στόχο την ποιοτική και τεχνολογική αναβάθμιση του στόλου της, καθώς και τη διαφοροποίηση του συνολικού προϊόντος της. Από τους 96 νέους ή επιστρέφοντες εκθέτες, που επανήλθαν έπειτα από μακρά απουσία, οι 25 προέρχονται από την Ελλάδα, αποδεικνύοντας ότι η χώρα διαθέτει μια ανεξάντλητη πηγή κατασκευαστών εξοπλισμού και παρόχων υπηρεσιών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Αυξημένες συμμετοχές

Επιπλέον, μεταξύ των διεθνών παρουσιών, σημαντικά αυξημένες συμμετοχές προέρχονται από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με δέκα εταιρείες, και από την Ινδία, με οκτώ εταιρείες. Τα φετινά Ποσειδώνια φιλοξενούν 23 εθνικά περίπτερα. Τη σημαντικότερη άνοδο καταγράφει η Κίνα, η οποία μετά την πανδημία επέστρεψε ισχυρότερη, με 180 εταιρείες, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 50% στις συμμετοχές. Ακολουθεί η Τουρκία, με άνοδο 10%.

Ο παγκόσμιος χαρακτήρας της Εκθεσης αντικατοπτρίζεται φέτος στη μεγαλύτερη συμμετοχή εθνικών νηογνωμόνων που έχει καταγραφεί ποτέ στη διοργάνωση, ενώ συνολικά εκπροσωπούνται 16 εθνικές σημαίες. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου παρουσίασης της έκθεσης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι  «η ναυτιλία στην Ελλάδα αποτελεί σημαντικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και απασχόλησης. Δεδομένης της ηγετικής θέσης της στην παγκόσμια ναυτιλία, σταθερή επιδίωξή μας αποτελεί η αύξηση της συνεισφοράς της στην ελληνική οικονομία προκειμένου να είναι αντίστοιχη της ανταγωνιστικής θέσης που κατέχει. Και η επιτυχημένη διοργάνωση της έκθεσης των “Ποσειδωνίων” συμβάλλει ουσιαστικά και καθοριστικά προς αυτή την κατεύθυνση».

Ο Ιωάννης Κ. Λύρας, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, τόνισε από την πλευρά του ότι «το επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο και η παράδοση της ελληνικής ναυτιλίας συνεχίζουν να διασφαλίζουν την αδιάλειπτη τροφοδοσία των χωρών όλου του κόσμου με βασικά αγαθά, με το χαμηλότερο κόστος μεταφοράς. Αυτή η επιτυχία αντικατοπτρίζεται στο μέγεθος και την έκταση της Εκθεσης Ποσειδώνια και των παράλληλων εκδηλώσεων που συνδιαμορφώνουν την κορυφαία εκδήλωση στο διεθνές ναυτιλιακό ημερολόγιο κάθε δύο χρόνια».

Ο Γιώργος Πατέρας, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου, τόνισε ότι η έκθεση αποτελεί και πλατφόρμα διαλόγου.

Ο Δημήτρης Καρύδης, αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Βιώσιμης Ανάπτυξης Δήμου Πειραιά, εκπροσωπώντας τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, αναφέρθηκε στο μήνυμα του δημάρχου που εστίασε στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τόνισε ότι «όπως κάθε μεγάλη πόλη-λιμάνι, έτσι και ο Πειραιάς πρέπει να αντιμετωπίσει το ζήτημα της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Το στοίχημα είναι μεγάλο, αξίζει όμως όλοι οι εμπλεκόμενοι να σκύψουμε πάνω από αυτό το ζήτημα ακόμη πιο επιτακτικά».

Τα Ποσειδώνια 2024 διοργανώνονται υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Επιτροπής Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.