Δεν είναι και εύκολο να κατασκευάσεις ένα προσιτό ηλεκτρικό. Οι λόγοι γνωστοί. Οι μπαταρίες υψηλού κόστους περιορίζουν τα περιθώρια για την κατασκευή προσιτών ηλεκτρικών. Πάντως, η VW Και το Διοικητικό της Συμβούλιο φαίνεται ότι εδωσε τη συγκατάθεσή του, για ένα προσιτό ηλεκτρικό. Η επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου υπολογίζεται για το 2027.
Πάντως, μέσα στο 2025, η VW θα παρουσιάσει το ID.1, το οικονομικότερο EV στη γκάμα του Γερμανού κατασκευαστή.
Το αφεντικό της VW, Thomas Schäfer ανέφερε: «Προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να διαδοθεί ευρέως, απαιτούνται ελκυστικά αυτοκίνητα, ειδικά στις μικρότερες κατηγορίες.
Το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή πρόβλημα για τις εταιρείες είναι η μείωση του κόστους παραγωγής, που εξαρτάται κυρίως από το υψηλό κόστος των μπαταριών – μια και αποτελούν το 30%-40% του κόστους παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων.
Πάντως, η προσπάθεια της Renault με τη VW, η οποία είχε ανακοινώσει στο παρελθόν τη δημιουργία από κοινού ενός προσιτού ηλεκτρικού οχήματος που θα κόστιζε έως 20.000 ευρώ φαίνεται ότι ναυάγησε. Αν και οι συνομιλίες των δύο εταιρειών δεν είχαν επιβεβαιωθεί, την είδηση είχε κάνει γνωστή το Reuters. Ωστόσο, λίγους μήνες αργότερα, Renault και VW φαίνεται να τα… χαλάνε και να αφήνουν για το μέλλον μια τέτοια προσπάθεια. Ο λόγος διαφωνίας, ο τόπος παραγωγής του οχήματος. Δεν είναι απίθανο η Renault να θέλει να δώσει βάρος στην παραγωγή του νέου Twingo, που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2025. Θα είναι μόνο ηλεκτρικό και θα κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ. Στο ίδιο μήκος κύματος θα κινηθεί και η VW.
Η γερμανική φίρμα που ήδη έχει την γκάμα των ηλεκτρικών της (με τα ID3, ID4 κ.ά.) θα στρέψει το ενδιαφέρον της στα πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα – ίσως να θέλει να αναβιώσει και αυτό με το οποίο καθιερώθηκε πριν από περίπου 80 χρόνια, «Το αυτοκίνητο του λαού»! Πάντως, δεν θα το δούμε να κυκλοφορεί πριν από το 2027, ενώ θα κινείται στο φάσμα των οχημάτων που θα κοστίζουν λιγότερο από 20.000 ευρώ.