Ακόμη ένα βήμα προς τον στόχο να παρέχει γρήγορο Ιντερνετ σε εκατομμύρια χρηστών, κατά τα πρότυπα του Starlink της SpaceX του Ιλον Μασκ, έκανε η Amazon. Ολα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2023 με την επιτυχή εκτόξευση και παραμονή σε τροχιά δύο δοκιμαστικών δορυφόρων, των KuiperSat-1 and KuiperSat-2. Μετά την επιτυχή δοκιμή, τώρα ο γίγαντας του λιανεμπορίου ετοιμάζεται να βγάλει άμεσα από τροχιά τους δύο αυτούς δορυφόρους και να ετοιμάσει τη νέα γενιά τους.

Η Amazon ανακοίνωσε ότι το Project Kuiper, όπως ονομάζεται το φιλόδοξο σχέδιο το οποίο σχεδιάζει να αναπτύξει περισσότερους από 3.000 δορυφόρους σε τροχιά, είναι πλέον έτοιμο για μαζική παραγωγή. Οι δορυφόροι θα κατασκευαστούν σε ειδική εγκατάσταση στο Κίρκλαντ της Ουάσιγκτον και θα εκτοξευθούν σε τροχιά με τη βοήθεια εταίρων όπως οι ULA, Arianespace και Blue Origin. Αυτή η φάση παραγωγής σηματοδοτεί κρίσιμο βήμα προς τον στόχο του έργου και προσφέρει στους χρήστες έως το 2025 ευρεία κάλυψη με γρήγορο Διαδίκτυο.

Η πρώτη παρτίδα αυτών των δορυφόρων αναμένεται ότι θα εκτοξευθεί τους αμέσως επόμενους μήνες. Θα ακολουθήσουν στη συνέχεια εκτεταμένες δοκιμές μέσα στο έτος, με βάση τις οποίες επιλεγμένη ομάδα πελατών να αρχίσει να λαμβάνει αρχικά την υπηρεσία του γρήγορου Ιντερνετ. Η ανάπτυξη πλήρους κλίμακας Διαδικτύου υψηλής ταχύτητας από το Διάστημα αναμένεται να κορυφωθεί σε αυτή τη φάση το 2025, ξεκινώντας από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Στη συνέχεια στόχος είναι η υπηρεσία να επεκταθεί παγκοσμίως​.

Ως γίγαντας στις διαδικτυακές πωλήσεις και στην υπολογιστική νέφους (cloud), η Amazon επενδύει σε αυτή τη φάση πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να αναπτύξει τη νέα αυτή κερδοφόρα δραστηριότητα που θα πουλά στους χρήστες συνδεσιμότητα Διαδικτύου από τροχιά γύρω από τη Γη.

Πρόκειται για εγχείρημα που μοιράζεται την ίδια βασική ιδέα με το Starlink της SpaceX του Ιλον Μασκ. Η SpaceX έχει στόχο να φτάσει τους 6.000 δορυφόρους σε τροχιά οι οποίοι εκτοξεύονται από πυραύλους της ίδιας της εταιρείας. Το Project Kuiper της Amazon βρίσκεται ακόμη νωρίς στη μετάβασή του από την έρευνα και την ανάπτυξη σε επίδοξο κατασκευαστή προϊόντων αεροδιαστημικής, αλλά η προσπάθεια έχει ξεκινήσει.

Οι δορυφόροι του προγράμματος Kuiper βασίζονται στο στοίχημα ότι μπορούν να λειτουργούν πιο αποδοτικά ως μονάδες και κατά συνέπεια να χρειάζονται λιγότεροι για παρόμοια κάλυψη. Επίσης η Amazon ποντάρει στο ότι είναι πολύ γνωστό όνομα σε εκατοντάδες εκατομμύρια πελάτες και σε εκατομμύρια επιχειρήσεις και πως με τον τρόπο αυτό θα μπορέσει πιο εύκολα να πουλήσει και αυτό το προϊόν της.