Την έλλειψη κλιματισμού στα λεωφορεία καταγγέλλουν οι επιβάτες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, χαρακτηρίζοντάς τα «θάλαμο αερίων» τη στιγμή μάλιστα που ο καύσωνας έχει φτάσει σήμερα στην κορύφωσή του με θερμοκρασίες – ρεκόρ.

Ο ΟΣΥ από την πλευρά του, απαντά μέσω των οδηγών, ότι κλιματισμός υπάρχει αλλά με τέτοιες συνθήκες καύσωνα το μηχάνημα δεν μπορεί να πιάσει την απαιτούμενη θερμοκρασία, καθώς ανοιγοκλείνουν οι πόρτες, ενώ πολλοί επιβάτες ανοίγουν τα παράθυρα.

Βεβαίως, αν φανταστούμε ένα όχημα «φυσαρμόνικα» που σε ώρες αιχμής μεταφέρει κατά μέσο όρο περί τους 150 ανθρώπους, μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί πολλοί ανοίγουν τα παράθυρα για να πάρουν αέρα.

Όπως λέει ο οδηγός του ΟΣΥ, Φώτης Νικολακόπουλος, μιλώντας στο MEGA για την κατάσταση που επικρατεί, «όλα τα λεωφορεία που βγαίνουν έχουν air condition. Βγάλαμε και ανακοίνωση κι εμείς οι ίδιοι προτρέπουμε τους οδηγούς αν το air condition παρουσιάζει βλάβη, το όχημα να αποσυρθεί και να αντικατασταθεί. Θέλουμε να προστατεύσουμε και τον εργαζόμενο και τον επιβάτη».

«Δεν είναι παράλογος ο κόσμος»

Όσον αφορά τις διαμαρτυρίες, ο κ. Νικολακόπουλος λέει ότι ο κόσμος δεν είναι μεν παράλογος, «αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι σε συνθήκες καύσωνα που το λεωφορείο εκτελεί τη διαδρομή του, ανοίγει και κλείνει η πόρτα πολύ συχνά, κάποιοι ανοίγουν και τα παράθυρα, δεν μπορεί να κατεβάσει την απαιτούμενη θερμοκρασία το air condition».

«Είναι δύσκολο σε συνθήκες καύσωνα, το καταλαβαίνουμε αυτό» προσθέτει και προτρέπει το επιβατικό κοινό να μην μετακινηθεί αν δεν υπάρχει ανάγκη, «ας το αποφύγουν ώστε να μην υπάρχει κάποιο πρόβλημα».

Λιγότερα δρομολόγια λόγω καύσωνα

Ο κ. Νικολακόπουλος εξηγεί ότι στο χειμερινό πρόγραμμα τα λεωφορεία και τρόλεϊ που βγαίνουν στον δρόμο είναι 1.100. Σήμερα όμως λόγω των μέτρων και της εγκυκλίου που υπάρχουν από την Πολιτική Προστασία, «κάποιες βάρδιες έχουν αφαιρεθεί».

Πρόκειται για τις «διακεκομμένες βάρδιες». Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει μια μείωση στα δρομολόγια κατά 10% για να προστατευθούν οι εργαζόμενοι από τον καύσωνα, κι αυτό αφορά τις ώρες αιχμής, δηλαδή 12:00 -16:00.

«Η ‘διακεκομμένη’ βάρδια που λέμε εμείς είναι 12 ώρες. Ο οδηγός δουλεύει 4 ώρες το πρωί, 4 το μεσημέρι, αυτές οι βάρδιες είπαμε ότι δεν βγουν σήμερα για να προστατευθούν οι εργαζόμενοι, δεν σημαίνει ότι δεν θα βγουν τα λεωφορεία» τόνισε.

Να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος από τα λεωφορεία που κυκλοφορούν είναι 20ετίας και 25ετίας, με μέσο όρο ζωής τα 19-20 χρόνια.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του  υπουργείου, πάντως, μέχρι το 2025 ο στόλος θα αριθμεί περίπου 700 καινούργια λεωφορεία.