Άπιαστο όνειρο για τους πολλούς θα είναι φέτος ένας νησιωτικός προορισμός για διακοπές καθώς τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί περί του 40%.
Παρότι η τουριστική περίοδος έχει ξεκινήσει για τα καλά και επικρατεί αισιοδοξία για την τουριστική κίνηση σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, οι τιμές θα «ζορίσουν» τον μέσο πολίτη που επιθυμεί να απολαύσει τις διακοπές του σε κάποιο ελληνικό νησί.
Ο πρόεδρος συνδέσμου τουριστικών και ταξιδιωτικών πρακτόρων Κρήτης Μιχάλης Βλατάκης μιλώντας στο MEGA για την τουριστική κίνηση, υπογράμμισε πως οι Κυκλάδες είναι απλησίαστες ακόμα και εάν η αφετηρία είναι από την Κρήτη.
«Εάν έρθετε από Πειραιά υπάρχουν προσφορές. Μία οικογένεια (4 ατόμων) με καμπίνα, και αυτοκίνητο θα πληρώσει 450 ευρώ. Κατεβαίνει στα 310 στη ημερήσια, όπου έχουν βάλει πολλά. Θα βρουν και καταλύματα. Είναι μία λύση της τελευταίας στιγμής για το τετραήμερο. Οι Κυκλάδες είναι απλησίαστες ακόμα και εάν πας από Κρήτη. Θα γίνει μία παρέμβαση τις επόμενες ημέρες από εμάς, να βάλλουν οι ακτοπλόοι μία έκπτωση για όσους κλείνουν νωρίς. Αυτό θα μπορούσε να δώσει μία λύση. Υπάρχει ακόμα διαθεσιμότητα για Ιούλιο και Αύγουστο. Είμαστε 5% πάνω από πέρσι σε αεροπορικές θέσεις», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Δείτε το ρεπορτάζ του MEGA:
Τι θα γίνει με τις τιμές
Ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών της ναυτιλίας και ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων XRTC Business Consultants Γιώργος Ξηραδάκης, επισημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν δείξει στο παρελθόν ότι θέλουν να προσαρμοστούν σε αμιγώς κοινωνικά κριτήρια και να μειώσουν τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, πρέπει να παραδεχτούμε ότι ορισμένα από τα κόστη τους παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
Τονίζει εξάλλου ότι για πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες κρίνεται αναγκαία η εύρωστη οικονομικά περίοδος από εδώ και πέρα αφού για να μπορέσουν εισέλθουν στην “πράσινη” μετάβαση θα χρειαστούν υψηλές επενδύσεις ενώ οι τράπεζες από την πλευρά τους θα απαιτήσουν καθαρούς και κερδοφόρους ισολογισμούς για να παράσχουν δανεισμό.
Ωστόσο, προσθέτει ότι από την άλλη πλευρά το κράτος θα πρέπει να είναι γίνει πολύ προσεκτικό για το πώς θα αντιμετωπίσει μονοπωλιακά συμφέροντα διατηρώντας παράλληλα τις ανταγωνιστικές πιέσεις οι οποίες από μόνες τους που μπορούν να φέρουν χαμηλότερα ναύλα. Ο κ. Ξηραδάκης προσθέτει ότι είναι υποχρέωση του ρυθμιστή της αγοράς που είναι το κράτος να διαφυλάξει το οικονομικό περιβάλλον ανταγωνισμού καθώς όσο αυτός αυξάνεται μπορεί να πέσουν οι τιμές των ναύλων.