Mε διψήφιο ρυθμό τρέχει η αγορά παγωτού στα σουπερμάρκετ από την αρχή του έτους, γεγονός που καλλιεργεί προσδοκίες στις εταιρείες του κλάδου ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου όπου παραδοσιακά αυξάνεται η ζήτηση. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος με νέες γεύσεις να εμφανίζονται στα ψυγεία, την ίδια ώρα που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας οδηγούν την κούρσα, έναντι των επωνύμων, με σημαντική αύξηση τόσο σε όγκο όσο και σε αξία πωλήσεων.
Είναι ενδεικτικό, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Circana, ότι το πρώτο τρίμηνο του 2024 τα ιδιωτικής ετικέτας παγωτά αύξησαν τις πωλήσεις τους σε σχέση με πέρυσι σε όγκο κατά 7,1%, ενώ σε αξία κατά 15,4%, την ίδια ώρα που η συνολική αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα ποσοστά. Μάλιστα αν και η αγορά του παγωτού στην Ελλάδα εξακολουθεί να βασίζεται στην κατανάλωση εκτός σπιτιού, καθώς μόλις ένα στα τέσσερα παγωτά αγοράζεται στο σουπερμάρκετ, είναι αξιοσημείωτη ως τάση της αγοράς που ενισχύει την κατανάλωση των ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία πωλούνται από τα σουπερμάρκετ και φυσικά καταναλώνονται στο σπίτι.
Το 2023 οι πωλήσεις παγωτού από τα σουπερμάρκετ διαμορφώθηκαν στα 114,5 εκατ. ευρώ. Στο ίδιο διάστημα ο όγκος πωλήσεων στα επώνυμα παγωτά (ατομικά και οικογενειακά) ανήλθε σε 21,6 εκατ. λίτρα από περίπου 23 εκατ. λίτρα το 2022, σημειώνοντας πτώση, και στα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε σε 13,1 εκατ. λίτρα από 13,9 εκατ. λίτρα.
Ωστόσο η εικόνα από τους πρώτους μήνες του 2024 δείχνει ότι η αγορά ανακάμπτει και σε όγκο και σε αξία αλλά με διαφοροποιήσεις. Ετσι, τα οικογενειακά και τα ιδιωτικής ετικέτας κινούνται ανοδικά και σε όγκο και σε πωλήσεις στα σουπερμάρκετ εν αντιθέσει με τα ατομικά που καταγράφουν μείωση. Στο πρώτο τρίμηνο οι συνολικές πωλήσεις στα ψυγεία των σουπερμάρκετ αυξήθηκαν σε σχέση με πέρυσι κατά 5,9% σε όγκο και 13,4% σε αξία με τις προβλέψεις να είναι θετικές και για τους επόμενους μήνες.
250 εκατ. ευρώ
Την ίδια ώρα η συνολική αγορά παγωτού αποτιμάται στα 250 εκατ. ευρώ (εστίαση, περίπτερα και άλλα μικρά σημεία πώλησης, σουπερμάρκετ) και σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς οι προοπτικές είναι καλές και ενισχύονται από τις θετικές προσδοκίες για τον ελληνικό τουρισμό το φετινό καλοκαίρι. Μάλιστα, όπως λένε, παρά το γεγονός ότι οι αυξήσεις των πρώτων υλών, κυρίως του κακάου, επηρεάζουν τις τιμές, αυτό δεν αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις πωλήσεις μιας και το παγωτό παραμένει μια φθηνή απόλαυση για τους καταναλωτές και εκτός σπιτιού μια αυθόρμητη αγορά.
Οσο για τον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών αναμένεται θερμός, καθώς παλαιοί αλλά και νεοεισερχόμενοι παίκτες διεκδικούν τη δική τους θέση στην αγορά. Η επιστροφή της Δέλτα με την εξαγορά της Cold Sin, αλλά και της οικογένειας Φιλίππου στον τομέα του παγωτού μέσω της εταιρείας EMFI, όπως και η απόκτηση των παγωτών Δωδώνη από τη Βενέτης, δίνουν νέο τόνο σε μια αγορά όπου πρωταγωνιστούν επίσης οι Κρι Κρι, Unilever, Nestle.