Μπορεί στη Δύση πολλοί να αμφισβήτησαν τις πρόσφατες ρωσικές εκλογές, αλλά στις ΗΠΑ αποδεικνύεται ότι για να κάτσει κανείς στον Λευκό Οίκο εξαρτάται εν μέρει αν αξιοποιεί σωστά τους… δισεκατομμυριούχους και όχι αποκλειστικά στις κάλπες.

Όσο μειώνεται ο χρόνος μέχρι τις εκλογές του Νοεμβρίου, Ντόναλντ Τραμπ και Τζο Μπάιντεν έχουν κινητοποιηθεί για να μαζέψουν εκατομμύρια δολάρια για «πείσουν» όσο το δυνατόν περισσότερους ψηφοφόρους.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ των New York Times, η επιτυχία στις εκλογές μπορεί να εξαρτάται εν μέρει από το ποια πλευρά μπορεί να συνεχίσει να αξιοποιεί τους δισεκατομμυριούχους υποστηρικτές της για μετρητά.

Πόσα χρήματα όμως έχει συγκεντρώσει ο καθένας και πόσο αποτελεσματικά τα επενδύει για να τον αναδείξουν νικητή;

Τον Μάιο, ο Τραμπ και η Εθνική Επιτροπή των Ρεπουμπλικανών συγκέντρωσαν 141 εκατ. δολ., σε σύγκριση με τα 85 εκατ.δολ. του Μπάιντεν και της Εθνικής Επιτροπής των Δημοκρατικών.

Ωστόσο, πρόσφατα ο Μπάιντεν «πήρε κεφάλι», καθώς καταμέτρηση της Πέμπτης 20ης Ιουνίου, έδειξε τον Τραμπ και την Επιτροπή των Ρεπουμπλικάνων να μαζέυουν 170 εκατ. δολάρια, έναντι των 212 εκατ. δολ. για τον Μπάιντεν και την Εθνική Επιτροπή των Δημοκρατικών.

Πολλοί Αμερικανοί ολιγάρχες ελπίζουν να αποκτήσουν αυτό που θεωρούν ως πιο φιλοεπιχειρηματικό υποψήφιο στον Λευκό Οίκο, παρόλο που το χρηματιστήριο έχει εκτοξευθεί στα ύψη υπό τον Μπάιντεν.

Οι σημερινοί υποστηρικτές του Τραμπ περιλαμβάνουν οικονομικούς και πετρελαϊκούς μεγιστάνες που ελπίζουν σε απαλευθέρωση της αγοράς.

Ανάμεσά τους είναι και άτομα από την κοινότητα των κρυπτονομισμάτων: Τ α αδέλφια Τάιλερ και Κάμερον Βίνκλεβος, των οποίων η εταιρεία ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων Gemini δέχεται πιέσεις από τις ρυθμιστικές αρχές, δήλωσε πρόσφατα ότι έδωσε ο καθένας τους από 1 εκατ. δολ. σε Bitcoin για να στηρίξει την καμπάνια του Τραμπ.

Η ανατροπή Τραμπ

Ο Ντόναλντ Τραμπ κατάφερε, έτσι, γρήγορα να ξεπεράσει τον πρόεδρο Μπάιντεν στη συγκέντρωση μετρητών για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, προσελκύοντας μια ομάδα εξαιρετικά ευκατάστατων υποστηρικτών, που πρόσφεραν εκατομμύρια αμέσως μετά την καταδίκη του σε 34 κακουργήματα.

Επικεφαλής ανάμεσά τους τον περασμένο μήνα ήταν ο Timothy Mellon, ένας κληρονόμος της περιουσίας του Mellon που δώρισε 50 εκατ. δολ. στην εκστρατεία του Τραμπ. Λίγο μετά τη λήψη των χρημάτων, η Επιτροπή Πολιτικής Δράσης του Τραμπ κλείδωσε 100 εκατ. δολ. σε διαφημιστικά σποτ.

Είναι μια υπενθύμιση ότι πολλοί δωρητές έχουν ξεπεράσει τυχόν αμφιβολίες για τον Τραμπ. Αυτό περιλαμβάνει ορισμένους που κατήγγειλαν δημόσια τις προσπάθειες του Τραμπ να ανατρέψει το εκλογικό αποτέλεσμα του 2020 και τον ρόλο του στις ταραχές στο Καπιτώλιο της 6ης Ιανουαρίου.

Μεταξύ αυτών είναι ο Στήβεν Σβάρτσμαν, δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Blackstone, ο οποίος εκφράζοντας τις ανησυχίες του για την οικονομία, τη μετανάστευση και την εξωτερική πολιτική, ανακοίνωσε τη στήριξή του στον Τραμπ τον Μάιο.

Για τον Τραμπ, μεγάλο μέρος των μετρητών πηγαίνει σε διαφημίσεις – αλλά και για να πληρώσει για τους ογκώδεις νομικούς του λογαριασμούς, έξοδα που αμβλύνουν μέρος της ανανεωμένης οικονομικής υποστήριξης που λαμβάνει.

Ο Μπάιντεν καλά κρατεί

Ωστόσο, πλούσιοι δωρητές εξακολουθούν να δίνουν στον Μπάιντεν και η εκστρατεία του χρησιμοποίησε το μεγάλο αρχικό οικονομικό της προβάδισμα για να δημιουργήσει μια πολιτική προεκλογική μηχανή σε βασικές Πολιτείες.

Έτσι, οι χορηγοί του Μπάιντεν επιμένουν. Ο 12ος πλουσιότερος άνθρωπος στις ΗΠΑ Μάικ Μπλούμπεργκ, έδωσε πρόσφατα σχεδόν 20 εκατ. δολ. στις προσπάθειες επανεκλογής του προέδρου.

H Μελίντα Γκέιτς, Αμερικανίδα φιλάνθρωπος και πρώην γενική διευθύντρια προϊόντων πληροφορικής στην Microsoft, έδειξε δημόσια πρόσφατα τη στήριξή της στον Μπάιντεν: «Οι φετινές εκλογές θα είναι τόσο σημαντικές για τις γυναίκες και τις οικογένειες που, αυτή τη φορά, δεν μπορώ να μείνω σιωπηλή», ανάρτησε στο X.

Για τον Μπάιντεν, τα μετρητά δαπανώνται για τη δημιουργία μιας επιτόπιας πολιτικής μηχανής και στην τηλεοπτική διαφήμιση.

Ωστόσο, τα άσχημα νέα για τον Μπάιντεν είναι πως ορισμένα στελέχη των Δημοκρατικών (αλλά και η εκστρατεία του Τραμπ) σημειώνουν ότι οι εξαιρετικά δαπανηρές τηλεοπτικές διαφημίσεις δεν έχουν αλλάξει και πολύ τους αριθμούς των δημοσκοπήσεων του Μπάιντεν.