Σούβλισμα ταύρου διοργάνωσε ο πολιτιστικός σύλλογος Καλουδιανών στην Κίσσαμο Χανίων, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις σε φιλοζωικές οργανώσεις και χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Για τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν για το κρητικό πανηγύρι την παραμονή της εορτής του Αγ. Πνεύματος μίλησε ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου, Λευτέρης Τουλουπάκης, υποστηρίζοντας «θέλαμε να πρωτοτυπήσουμε» ενώ η Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι «Νέμεσις» απευθύνθηκε στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής ζητώντας να ελεγχθεί αν το ζώο έχει εκτραφεί, σφαγεί και πωληθεί με νόμιμες διαδικασίες.
Το πανηγύρι διοργανώθηκε την Κυριακή 23/06) έχοντας είσοδο για το «μενού» 15 ευρώ. Σύμφωνα με το zarpanews.gr, όταν κυκλοφόρησαν οι σχετικές αφίσες,προκλήθηκαν αντιδράσεις με αρκετούς χρήστες του διαδικτύου να κάνουν λόγο για βαρβαρότητα ενώ ο σύλλογος «η προστασία των ζώων» εξέδωσε ανακοίνωση που τόνιζε -μεταξύ άλλων- πως «για να γιορτάσουν το Άγιο Πνεύμα, αυτή τη μεγάλη γιορτή της ορθοδοξίας, θα στήσουν χορό και μουσικές γύρω από ένα σουβλισμένο ταύρο, πιστοί σε παγανιστικά »έθιμα» θεωρώντας ότι προάγουν πολιτισμό».
«Οι διαδικασίες για την αγορά του από το κρεοπωλείο έγιναν νόμιμα»
Ο Λευτέρης Τουλουπάκης μπροστά στα καταιγιστικά πυρά αισθάνθηκε την ανάγκη να απαντήσει σε όσους επέκριναν το σούβλισμα του ταύρου.
«Θέλαμε να κάνουμε μία αναβίωση, όχι με το γεγονός να σουβλίσουμε τον ταύρο, αλλά να κάνουμε ένα κέρασμα στον κόσμο για όλους που θα παρευρίσκονταν στην πλατεία του χωριού μας, να έχουμε τα μουσικά όργανα, καθώς μουσικό φεστιβάλ γίνεται κάθε χρόνο», ανέφερε (Creta24) τονίζοντας παράλληλα πως στην γιορτή παραβρέθηκαν περίπου 1500 άτομα.
Σχετικά με τις αντιδράσεις ανέφερε: «Εμείς κατηγορηθήκαμε και διασυρόμαστε αυτή τη στιγμή στα μέσα μαζικής δικτύωσης και στον τύπο, ότι βασανίσαμε ότι κάνουμε και πήρε θέση ο φιλοζωικός σύλλογος. Δεν ξέρω τι δουλειά έχει ο σύλλογος με τα ζώα του κρεοπωλείου. Εμείς δεν έχουμε να κάνουμε με ένα ζώο, έχουμε να κάνουμε με κρέας. Αγοράσαμε με τις νομιμότατες διαδικασίες το κρέας από το κρεοπώλη, το οποίο δεν του είπαμε να το κόψει σε μπριζόλες και το ψήσαμε με αυτό τον πρωτότυπο τρόπο».
Συνέχισε λέγοντας: «Μπορεί αν είναι βάρβαρο για κάποιους, όμως ήταν ένα θέαμα που όσοι ήρθαν το σχολίασαν θετικά, το αγκάλιασαν, γι’ αυτό άλλωστε ήρθαν, γι’ αυτό δεν έγινε κανένα επεισόδιο. Πήγε πάρα πολύ καλά η γιορτή, απλά εμείς κατηγορηθήκαμε ότι βασανίσαμε ένα ζώο. Και ρωτάω, ο φιλοζωικός σύλλογος αυτός έχει να κάνει με τα ζώα συντροφιάς, με τα οικόσιτα ζώα που σφάζονται στα σφαγεία, με το κρέας που μαγειρέψαμε; Το πρόβλημα ήταν ο τρόπος που το ψήσαμε; Γιατί αν το ψήναμε σε μπριζόλες, είναι χιλιάδες τα μπάρμπεκιου και τα γκριλ που γίνονται, αυτά δεν ενοχλούν;».
Στο μεταξύ, η πρόεδρος της «Νέμεσις – Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι», Νατάσα Μπομπολάκη, επιβεβαίωσε πως η οργάνωση απευθύνθηκε στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής και ζητά να ελεγχθεί αν το ζώο έχει εκτραφεί, σφαγεί και πωληθεί με νόμιμες διαδικασίες.
«Ελεγχθήκαμε από όλους τους υγειονομικούς φορείς»
Απαντώντας ο πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου Καλουδιανών ανέφερε πως όλες οι διαδικασίες για την αγορά του από το κρεοπωλείο έγιναν νόμιμα και πως αυτός είναι ο λόγος που παρά τις καταγγελίες των φιλοζωικών το ψήσιμο του ταύρου, ή του μοσχαριού -όπως διευκρίνισε ο ίδιος- πραγματοποιήθηκε όπως είχε προγραμματιστεί.
«Ελεγχθήκαμε από όλους τους υγειονομικούς φορείς, από την αστυνομία. Οι φιλοζωικές προχώρησαν και σε καταγγελίες, οι οποίες έπεσαν στο κενό. Η βραδιά έγινε γιατί ήταν νόμιμη, δεν έγινε κάποια παρατυπία (…). Απλά θα πρέπει να καταλάβει ο φιλοζωικός σύλλογος ότι πρέπει να τα βάλει με τον χασάπη, όχι με εμάς, με αυτόν που επέλεξε να το μεγαλώσει και να το σφάξει. Εμείς απλά αγοράσαμε ένα προϊόν και το μαγειρέψαμε», σημείωσε και συμπλήρωσε: «Θα πρέπει τότε αντίστοιχα να αντιδρούν και για τους χιλιάδες γύρους και κοτόπουλα που σουβλίζονται κάθε βράδυ. Ίσως ο τίτλος της βραδιάς να προκάλεσε».
Ο ίδιος προσθέτει πως ο συγκεκριμένος τρόπος μαγειρέματος επιλέχθηκε όχι τυχαία αλλά σε μια προσπάθεια προσέλκυσης επισκεπτών στην γιορτή.
«Εμείς θέλαμε να πρωτοτυπήσουμε με βάση την Καλουδιανή κουζίνα. Δεν ξέρω αν κάναμε σωστά ή λάθος, αυτό θα το δείξει ο χρόνος. Εμείς με αυτό που έγινε δημιουργήσαμε ένα brand για το χωριό μας και αυτό πρέπει να επιστρέψει προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. Και αυτό είναι το πρόβλημα, ότι δεν μπορεί μια μειονότητα να «θάψει» μια κοινότητα. Σεβόμαστε τις απόψεις τους, όμως και αυτοί πρέπει να σέβονται ότι κι εμείς είμαστε κρεατοφάγοι», ανέφερε.