Η διαμονή σε αυτό παραπέμπει περισσότερο σε μια δοκιμασία πάρα σε ξεκούραση. Ο λόγος για το Hans Brinker Hostel στο Άμστερνταμ, το οποίο έχει πάρει τον τίτλο του χειρότερου ξενοδοχείου στον κόσμο και όχι άδικα.
Δημιουργώντας έξυπνα, έναν «μύθο» που όμως σχεδόν είναι αληθινός, οι ιδιοκτήτες κατάφεραν να «πουλήσουν» το ξενοδοχείο-hostel τους, σε όλους όσοι, κυρίως από περιέργεια, σπεύδουν να μείνουν εκεί.
Στην αρχή, δεν ήταν αστείο, ούτε διαφημιστικό τρικ. Οι επισκέπτες του ξενοδοχείου στις κριτικές τους ανέφεραν συχνά σκουριασμένα κρεβάτια, κακή υγιεινή, κοριούς, περιορισμένους χώρους, άβολα στρώματα, αγενές προσωπικό και απώλεια προσωπικών αντικειμένων, μεταξύ πολλών άλλων πραγμάτων που θα χαρακτήριζαν ένα εφιαλτικό κατάλυμα, αναφέρει το Far Out Magazine.
Και ενώ τα περισσότερα ξενοδοχεία θα εργάζονταν σκληρά για να αντιστρέψουν την αρνητική φήμη που είχαν αποκτήσει, το Hans Brinker είδε ένα κενό στην αγορά και αντί αυτού αποφάσισε να επιστρατεύσει τον κυνισμό και να κάνει ένα ολόκληρο re-branding με βάση αυτές τις κακές κριτικές. Να αναδείξει δηλαδή όλες τις αρνητικές πτυχές της διαμονής σε αυτό, και να τις μετατρέψει σε εμπορικό πλεονέκτημα.
Μπορούμε και χειρότερα
Έτσι ξεκίνησε η σχετική διαφήμιση με τους ιδιοκτήτες του να το χαρακτηρίζουν ως ένα «κατά λάθος φιλικό προς το περιβάλλον» ξενοδοχείο, καθώς δεν διαθέτει βασικές ανέσεις και υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να μην καταναλώνεται πολύ ενέργεια.
Το σλόγκαν του ξενοδοχείου ήταν ότι «δεν μπορεί να γίνει χειρότερο, αλλά θα βάλουμε τα δυνατά μας για να τα καταφέρουμε».
Ο τότε ιστότοπός του έκανε λόγο για μια «σκοτεινή τσιμεντένια αυλή», για γκραφίτι, «πόρτες που κλειδώνουν» και επίπεδα άνεσης «συγκρίσιμα με φυλακή ελάχιστης ασφαλείας».
«Ελάτε για το κρεβάτι, μείνετε για την ιστορία»
Αυτοδιαφημιζόμενο πλέον ως «Το χειρότερο ξενοδοχείο στον κόσμο», το Hans Brinker είναι μια πολύ low budget επιλογή διαμονής στο Άμστερνταμ, και μια επιχείρηση απόλυτα διασφαλισμένη απέναντι σε πιθανά παράπονα: αν κάποιος μείνει εκεί και δεν του αρέσει η εμπειρία, τότε φταίει ο ίδιος που επέλεξε «το χειρότερο ξενοδοχείο στον κόσμο».
«Ελάτε για το κρεβάτι, μείνετε για την ιστορία», καυχιέται ο νέος του ιστότοπος κάτω από την εικόνα ενός αλπακά, το οποίο πρωταγωνιστεί και στο νέο διαφημιστικό βίντεο του ξενοδοχείου, προβάλλοντας την… εμπειρία της διαμονής.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η επιχείρηση συμβουλεύει ξεκάθαρα τον υποψήφιο πελάτη να αναζητήσει άλλο κατάλυμα. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, προτείνουν εναλλακτικές επιλογές που θα ήταν καλύτερες από τη διαμονή στο Hans Brinker. Αυτές περιλαμβάνουν έναν υπνόσακο στην άκρη του αυτοκινητόδρομου ή ένα εγκαταλελειμμένο φρεάτιο ορυχείου.
Σύμφωνα δε, με τους ίδιους, το μόνο πράγμα που είναι χειρότερο από τη διαμονή στο Hans Brinker είναι να περάσει κανείς τη νύχτα κουλουριασμένος σε έναν άδειο τάφο.