Κερδισμένοι από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου UEFA 2024 δεν αναμένεται να είναι μόνο οι ποδοσφαιρικές ομάδες εθνικών χωρών και οι φίλαθλοι, αλλά και επιχειρήσεις που βλέπουν τους τζίρους τους να αυξάνονται λόγω του Euro 2024. Μπαρ, παμπ, εστιατόρια και πάσης φύσεως εστίαση, ενοικιαζόμενα δωμάτια και ξενοδοχεία θα είναι μερικοί από τους νικητές του τουρνουά που διοργανώνεται από τη Γερμανία. Οπως νικητές αναμένεται να είναι τηλεοπτικά δίκτυα και διαφημιστές, κάτι που θα φανεί με τη λήξη του Euro, όταν γίνει το ταμείο.
Αυτό επισημαίνει ο οίκος Morningstar DBRS, ο οποίος πάντως προειδοποιεί ότι το τουρνουά πρόκειται να αποφέρει προσωρινά μόνο οφέλη που συνδέονται με αύξηση της κατανάλωσης, ειδικά στις 10 πόλεις της Γερμανίας που φιλοξενούν τους αγώνες: Βερολίνο, Κολωνία, Ντόρτμουντ, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Γκελζενκίρχεν, Αμβούργο, Λειψία, Μόναχο και Στουτγάρδη.
Περισσότερα από 2,7 εκατομμύρια εισιτήρια είναι διαθέσιμα στο ευρύ κοινό για 51 αγώνες σε διάστημα ενός μηνός, σε συνδυασμό με τηλεθέαση που ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια κατά μέσο όρο για κάθε αγώνα, φτάνοντας τα 330 εκατομμύρια μόνο για τον τελικό. Τα χρηματικά έπαθλα που θα μοιραστούν στις ομάδες από την UEFA θα φτάσουν τα 331 εκατ. ευρώ.
Ειδικά για τις χώρες των οποίων οι εθνικές ομάδες προχωρούν στη διοργάνωση, αλλά και για χώρες με παραδοσιακά μεγάλο κοινό φιλάθλων, όπως η Γερμανία, η Βρετανία, η Γαλλία και άλλες, η οικονομική διάσταση του ποδοσφαίρου διαφαίνεται έντονη.
Ο οίκος Morningstar DBRS σε ειδική έκθεσή του για τα οικονομικά του Euro 2024 ήδη κάνει λόγο για «ένα από τα παγκόσμια γεγονότα με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση της χρονιάς». Εκτιμά ότι το Euro 2024 οδηγεί σε σημαντική αύξηση της κίνησης στα μπαρ και τις παμπ, καθώς οι οπαδοί επευφημούν την αγαπημένη τους ομάδα, προσφέροντας στις επιχειρήσεις αυτές πολύτιμη ανάσα μετά το δύσκολο περιβάλλον λειτουργίας τα τελευταία χρόνια. «Αναμένουμε ότι (τέτοιες επιχειρήσεις) σε χώρες των οποίων οι ομάδες προχωρούν περαιτέρω (στο τουρνουά) θα δουν πιθανότατα πιο ουσιαστικό όφελος στα έσοδά τους», σύμφωνα με τον Morningstar DBRS. Ο οίκος αναμένει ακόμη ότι θα επωφεληθούν τέτοιες επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη, λαμβάνοντας υπόψη τον πολύ μεγάλο αριθμό των φιλάθλων σε όλη την ήπειρο. Αλλά αυτά απομένει να επιβεβαιωθούν μετά τη λήξη της διοργάνωσης.
Τα «γκολ» για τις εταιρείες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της DBRS σε έκθεση με τίτλο «Το Euro 2024 είναι έτοιμο να σημειώσει νικητήριο γκολ για μπαρ και παμπ σε Ευρώπη και πιο πέρα», το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου UEFA 2024 (Euro 2024), ένα από τα παγκόσμια γεγονότα με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση της χρονιάς, οδηγεί σε σημαντική αύξηση της κίνησης στα μπαρ και τις παμπ σε όλη την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, καθώς οι οπαδοί πάνε εκεί για να δουν τους αγώνες και να υποστηρίξουν τις αγαπημένες τους ομάδες.