Το «streamflation», ο πληθωρισμός δηλαδή που φαίνεται να έχει πλήξει το streaming το τελευταίο διάστημα, κάνει τις τιμές των συνδρομών πλατφορμών σε όλο τον κόσμο να παίρνουν την ανηφόρα.

Η σημαντική οικονομική επιβάρυνση που φέρνει αυτή η εξέλιξη για τους χρήστες, σε συνδυασμό με τη μεγάλη κατάτμηση του περιεχομένου σε διαφορετικές πηγές, τους έχει κάνει να αναζητούν άλλα μέσα, λιγότερο κοστοβόρα για να παρακολουθούν καλές σειρές και ταινίες. Και φαίνεται ότι τα βρήκαν στο Tubi, την video on demand υπηρεσία του δικτύου Fox που προσφέρει δωρεάν προγράμματα με την προϋπόθεση της παρακολούθησης διαφημίσεων.

Στην Αμερική, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, το Tubi τον Μάιο, τον μήνα με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην ιστορία της πλατφόρμας, κατά μέσο όρο ένα εκατομμύριο χρήστες συντονίστηκαν στη συχνότητά του.

Οι επιδόσεις του, μάλιστα, ήταν τέτοιες που άφησε πίσω κολοσσούς του streaming όπως το Disney+ (969.000 τηλεθεατές), το Max και το Peacock, ενώ μόνο το Youtube κατάφερε να το ξεπεράσει, με την αντίστοιχη υπηρεσία διαφημίσεών του.

Το Tubi ιδρύθηκε το 2017 από εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο και το 2020 εξαγοράστηκε από τη Fox έναντι 440 εκατομμυρίων δολαρίων (410 εκατομμύρια ευρώ).

Σήμερα στον κατάλογό του περιλαμβάνει 250.000 επεισόδια σειρών και ταινίες. Αν και προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία καναλιών σε Live streaming που προβάλλουν σόου, αθλητικά θεάματα και ειδήσεων σε πραγματικό χρόνο, το 90% των θεάσεων που έχει είναι on demand, κάτι που προτιμούν κυρίως οι νεαρότερες ηλικίες. Σύμφωνα με την πλατφόρμα, το 63% των χρηστών του είναι άνθρωποι που στο παρελθόν δεν είχαν πληρώσει ποτέ για συνδρομητική τηλεόραση ή άλλοι που έχουν ακυρώσει τη συνδρομή τους σε μεγάλες πλατφόρμες. Περίπου οι μισοί εξ αυτών έχουν πολυεθνική καταγωγή και είναι κυρίως κοινά από την αφροαμερικανική, την ασιατική, τη λατινοαμερικανική και τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ο μέσος όρος ηλικίας των συνδρομητών του είναι τα 39 χρόνια, ο χαμηλότερος στην αμερικανική τηλεόραση.

ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.

Η πλατφόρμα έχει καταφέρει να έχει στον κατάλογό της περιεχόμενο διαφορετικών ειδών, όπως επιστημονικής φαντασίας και θρίλερ, ενώ είναι ο αγαπημένος προορισμός μαύρων κινηματογραφιστών. Το Tubi είναι το «σπίτι» της πρωτοβουλίας Black Noir Cinema της Village Roadshow, με στόχο τη δημιουργία ταινιών με έγχρωμους πρωταγωνιστές που απευθύνονται σε έγχρωμο κοινό.

Μεγάλο μέρος του περιεχομένου του αποτελείται από παλαιότερες επιτυχίες μεγάλων δικτύων, τις οποίες ανακαλύπτει νεαρότερο κοινό και τις φέρνει ξανά στην επιφάνεια. Ακόμα, δίνει τηλεοπτική στέγη σε παραγωγές που δεν βρήκαν χώρο στην παραδοσιακή τηλεόραση. Εχει μάλιστα συγκεκριμένη κατηγορία με τίτλο «Κόπηκαν πολύ νωρίς». Χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα είναι η σειρά «Believe» του NBC που ακυρώθηκε μετά από 13 επεισόδια τη σεζόν 2013-2014. Η σειρά που σκηνοθέτησε ο Αλφόνσο Κουαρόν για ένα κορίτσι με υπερφυσικές δυνατότητες είναι το σουξέ της πλατφόρμας αυτή την περίοδο.

Το επόμενο βήμα που ετοιμάζουν οι άνθρωποι του Tubi είναι η παραγωγή περισσότερων δικών τους, πρωτότυπων προγραμμάτων και ταινιών, ένα ζήτημα που απασχολεί και τους συνδρομητές όταν είναι να κάνουν την εγγραφή τους σε μια νέα πλατφόρμα. Στο συγκεκριμένο πεδίο μπήκαν το 2021 με το θρίλερ χαμηλού προϋπολογισμού «Twisted House sitter» και μέχρι σήμερα έχουν παραγάγει 200 νέους τίτλους, κυρίως ταινίες μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και σειρές κινουμένων σχεδίων.

Η πολλά υποσχόμενη δουλειά που βρίσκεται τώρα στα σκαριά είναι η ταινία «The thicket», ένα σκοτεινό γουέστερν με πρωταγωνιστές τους Πίτερ Ντίνκλατζ και Τζούλιετ Λιούις. Το ερχόμενο φθινόπωρο αναμένεται να βγει στον αέρα και η πρώτη σειρά με τη σφραγίδα του Tubi, το «The Ζ Suite», με τη Λορίν Γκράχαμ να υποδύεται μια ώριμη διαφημίστρια της οποίας η εταιρεία κατακλύζεται από υπαλλήλους της Generation Z.