Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τον απαιτούμενο προσυμβατικό έλεγχο. Η καθυστέρηση στην αποστολή του φακέλου, ωστόσο, αναμένεται να προκαλέσει νέες καθυστερήσεις στην παράδοση του αυτοκινητοδρόμου στον νέο συμβασιούχο, που υπολογίζεται ότι θα γίνει τελικά στις αρχές του 2025.
Τον Σεπτέμβριο του 2023 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πλειοδότησε στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού και της απονεμήθηκε η σύμβαση υπηρεσιών για τη λειτουργία, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου για 25 χρόνια. Η προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανερχόταν στα 3,27 δισ. ευρώ. Η σύμβαση με τους υφιστάμενους παραχωρησιούχους λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και στη συνέχεια η Αττική Οδός θα περάσει στα χέρια του Δημοσίου, μέχρι να παραδοθεί τελικά στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία παραχώρησης εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ στο Ελεγκτικό Συνέδριο μόλις πριν από λίγες ημέρες, την περασμένη Παρασκευή 5 Ιουλίου, για τον απαιτούμενο προσυμβατικό έλεγχο. Εκτιμάται πως αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες.
Ωστόσο, καθώς μεσολαβεί ο Αύγουστος, όπου οι ρυθμοί πέφτουν λόγω των θερινών διακοπών, όλα δείχνουν πως ο έλεγχος δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από τα μέσα προς τέλη Σεπτεμβρίου. Πάντως, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο έλεγχος των δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν θα αργήσει περισσότερο καθώς ο φάκελος έχει «ξεσκονιστεί» λόγω των προσφυγών και ενστάσεων που είχαν υποβληθεί μετά το τέλος του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ.
Οι καθυστερήσεις, όμως, δεν τελειώνουν εκεί. Κι αυτό γιατί πριν από την τελική μεταβίβαση της Αττικής Οδού από το Δημόσιο στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησης. Σημειώνεται δε πως πριν από τη μεταβίβαση του αυτοκινητοδρόμου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η βαριά συντήρησή του, προκειμένου να παραδοθεί στη συμβασιούχο εταιρεία στην συμφωνημένη κατάσταση.
Αφού λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και μέχρι την παράδοση της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το ελληνικό Δημόσιο θα πρέπει να αναθέσει προσωρινά τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου σε άλλον operator, ο οποίος θα επιβλέπει και την εκτέλεση των έργων συντήρησης. Ετσι, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσδιορίζει χρονικά την τελική μεταβίβαση στην παραχωρησιούχο εταιρεία μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, όπως επιβεβαίωσε πριν από μερικές ημέρες ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας.