Αποτελεί μια τακτική που συνηθίζεται από πολλούς influencers, ειδικά τα τελευταία χρόνια, όπου τα social media έχουν μετατραπεί -εκτός των άλλων- σε τουριστικούς οδηγούς.

Ποια είναι αυτή η τακτική αυτή; Οι influencers να ζητούν δωρεάν γεύματα σε εστιατόρια, ή και πιο γενικά δωρεάν παροχές από καταστήματα, προκειμένου να κάνουν μια ανάρτηση του εν λόγω μαγαζιού στους λογαριασμούς τους, κάτι που θα ισούται με δωρεάν διαφήμιση.

Πολλοί είναι οι μαγαζάτορες που επιλέγουν αυτή την οδό, ωστόσο είναι κι άλλοι επιχειρηματίες που… δεν την θέλουν καθόλου αυτή την τακτική!

Απ’ ότι φαίνεται, στη δεύτερη κατηγορία ανήκει ο παρακάτω επιχειρηματίας, ο οποίος απέρριψε με… αποφασιστικότητα τους δύο influencers, οι οποίοι του ζητούσαν δωρεάν γεύματα με αντάλλαγμα την online προβολή τους.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Η Elle Groves, η οποία διαχειρίζεται τον λογαριασμό «twoteaspoons» μαζί με τη φίλη της Annie Knight, απευθύνθηκε σε ένα εστιατόριο.

Με ένα μάλλον μικρό κοινό 7.000 ακολούθων, η Groves και η Knight πρότειναν μια συνεργασία όπου θα δειπνούσαν δωρεάν και, σε αντάλλαγμα, θα δημοσίευαν μια θετική κριτική στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Το μήνυμά τους προς το εστιατόριο ήταν ευγενικό και ενθουσιώδες: «Γεια σας παιδιά! Η φίλη μου και εγώ έχουμε μια σελίδα φαγητού μαζί και είδαμε το εστιατόριό σας και σκεφτήκαμε ότι φαινόταν καταπληκτικό! Θα θέλαμε πολύ να έρθουμε και να το δοκιμάσουμε με αντάλλαγμα μερικές ιστορίες στους προσωπικούς μας λογαριασμούς και μια ανάρτηση στους λογαριασμούς της σελίδας μας. Θα σας ενδιέφερε να κάνετε αυτή τη συνεργασία; Αν όχι, το καταλαβαίνουμε απόλυτα. Ανυπομονούμε να ακούσουμε νέα σας».

Η αποστομωτική απάντηση

Ωστόσο, ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, προφανώς κουρασμένος από τέτοια αιτήματα, αποφάσισε να απαντήσει με τρόπο που δεν άφηνε περιθώρια για περαιτέρω συζήτηση.

Η απάντησή του ήταν η εξής: «Γεια σου, Elle συγγνώμη για την καθυστέρηση παλεύω να μην ξεσπάσω πάνω σου. Ο COVID μας έχει καταστρέψει, και δεν είναι εύκολο να συνεργαστούμε».

«Φάτε, πιείτε, ξοδέψτε και αφήστε κι ένα tip στον σερβιτόρο, αντί να παρακαλάτε και ίσως τότε να βρίσκεστε στον σωστό δρόμο» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στο μήνυμα.

Αυτή η σταθερή στάση βρήκε βαθιά απήχηση σε πολλούς ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που αγωνίστηκαν να κρατηθούν όρθιοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Το εν λόγω εστιατόριο, το οποίο μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα σημαντικό κοινό στο Instagram, το οποίο αριθμεί 23.500 άτομα, έχει αναμφισβήτητα μεγαλύτερη επιρροή από τους επίδοξους food bloggers.