Δεν έχουν τέλος οι καταγγελίες για τις περιπτώσεις εξωφρενικής αισχροκέρδειας στην κοσμική Μύκονο, με επίκεντρο συγκεκριμένο παραλιακό εστιατόριο.
Μετά τις αναρτήσεις εξοργισμένων τουριστών σε ιστοσελίδες όπως το Τrip Advisor, για υπέρογκες χρεώσεις και αγενή συμπεριφορά, ρεπόρτερ της βρετανικής Daily Mail πραγματοποίησε επιτόπιο ρεπορτάζ στο εν λόγω εστιατόριο για να διαπιστώσει ιδίοις όμασι τι συμβαίνει.
Ο Νικ Κρέιβεν, υποδυόμενος τον απλό τουρίστα, παρήγγειλε δύο μπίρες και ένα πιάτο με θαλασσινά και μετά… ζήτησε τις εξηγήσεις για τον ακριβό λογαριασμό που έφτανε τα 270 ευρώ.
Η κριτική του για το φαγητό ήταν ισοπεδωτική. Για τα θαλασσινά είπε ότι εκτός του ότι η παραγγελία του καθυστέρησε, η ποσότητα ήταν ελάχιστη και η γεύση τους ήταν απογοητευτική, με λαστιχένια υφή.
Επίσης έγραψε ότι δεν υπάρχει πινακίδα με τις τιμές του μενού, αλλά αντί γι’ αυτό μια παραπλανητική πινακίδα που διαφήμιζε «δωρεάν ξαπλώστρες». Φυσικά αφού καθίσεις ο σερβιτόρος σου ζητάει να παραγγείλεις, ενώ σε πιέζει, με επανειλημμένες ερωτήσεις, εκτός από ποτό να παραγγείλεις και φαγητό.
Ενδεικτικό, μάλιστα, είναι το γεγονός ότι το δημοσίευμα κάνει λόγο στον τίτλο του για «εστιατόριο της κλοπής».
Στη Μύκονο οι τιμές έχουν ξεφύγει
Ο ρεπόρτερ αναφέρεται στις τιμές των ορεκτικών, που ξεκινάνε από τα 28 και 35 ευρώ για μια σαλάτα, ενώ για τα κυρίως πιάτα φτάνουν σε τριψήφια νούμερα. Για παράδειγμα, τα αρνίσια παϊδάκια κόστιζαν 285 ευρώ το κιλό, και ήταν συγκριτικά φθηνά. Μπριζόλα ribeye – που περιγραφόταν ως wagyu αλλά χωρίς να αναγράφεται η προέλευση του κρέατος κόστιζε στα 850 ευρώ το κιλό. Όπως σημειώνει η μπριζόλα ribeye σε ένα πολύ καλό εστιατόριο στη Βρετανία έχει περίπου 130 ευρώ το κιλό, δηλαδή εξίμισι φορές φθηνότερη.
Στη σελίδα των θαλασσινών, ο αστακός είχε τιμή 295 ευρώ το κιλό, τα πόδια (όχι οι δαγκάνες) βασιλικού κάβουρα κόστιζαν 385 ευρώ το κιλό. Οι «γαρίδες Jumpο» ήταν στα 87,50 €. Για την ακρίβεια μόνο η μία γαρίδα κόστιζε τόσο. Το πιάτο περιελάβανε μια γαρίδα και λίγο μαρούλι.
Προσοχή στα «μικρά γράμματα»
Στα μικρά γράμματα, «στα πάρα πολύ μικρά γράμματα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο δημοσιογράφος, στο κάτω μέρος του μενού υπήρχε και μια υποσημείωση που εκτόξευε το κόστος της παραγγελίας.
Αν και πολλές τιμές αναγράφονταν για πώληση μερίδας 100 γραμμαρίων, τελικά η ελάχιστη παραγγελία ήταν 480 γραμμάρια. Για τα καβούρια για παράδειγμα έπρεπε να πληρώσει 184 ευρώ, καθώς αν και παρουσιάζονταν στην τιμή των 38,50 ευρώ ανά 100 γραμμάρια, τελικά έπρεπε να παραγγείλει 480 γραμμάρια.
Ο δημοσιογράφος της Daily Mail τελικά πήρε δύο μπύρες «Wellingtons» (σερβίρονται σε μεγάλο ποτήρι σε σχήμα μπότας), κάποια «μικροσκοπικά» και «θλιβερά», όπως γράφει, πιάτα με θαλασσινά και γαρνιτούρα και ένα μπουκάλι μεταλλικό νερό. Για αυτά κλήθηκε να πληρώσει 267 ευρώ.
Ζήτησε… τα ρέστα για τον λογαριασμό
Ο ρεπόρτερ της Daily Mail έγραψε ότι όταν πήγε στο ταμείο να πληρώσει, και ρώτησε γιατί είναι τόσο ακριβά, δεν πήρε καμία απάντηση, απλώς ότι «οι τιμές αναγράφονταν στο μενού», και απλώς του παρουσίασαν το pos να περάσει την πιστωτική κάρτα, με τον λογαριασμό 266.99 ευρώ.
Το ρεπορτάζ αναφέρεται στην πληθώρα αρνητικών κριτικών για το συγκεκριμένο εστιατόριο στο Τrip Advisor με συμβουλές όπως «αποφύγετέ το με κάθε κόστος», ή ακόμα και για καταγγελίες για αγενή συμπεριφορά, ακόμα και λεκτική βία.
Πρόκειται για το ίδιο εστιατόριο που πριν δύο χρόνια είχε γίνει διάσημο για τα… καλαμαράκια των 1300 ευρώ. Ο τότε υπουργός τουρισμού είχε διατάξει έρευνα, στην οποία βρέθηκαν φορολογικές παραβάσεις και επιβλήθηκε τσουχτερό πρόστιμο στο εστιατόριο.
Όταν όμως ο αμερικανός τουρίστας που είχε καταγγείλει το περιστατικό προσέφυγε δικαστικά κατά του εστιατορίου, η επιχείρηση εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία κατήγγειλε τη «δυσφήμιση που οδήγησε σε ηθική και οικονομική ζημία» και υποστήριξε ότι το περιστατικό ήταν επίσης επιζήμιο για τον τουρισμό του νησιού.
H απάντηση της επιχείρησης
Στο ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας υπάρχει η απάντηση της επιχείρησης, ότι οι πελάτες – δημοσιογράφοι ήταν απόλυτα ενημερωμένοι για τις τιμές του μενού. Ο εκπρόσωπος του καταστήματος παραδέχθηκε ότι δεν τους σέρβιραν πιάτα, που είχαν παραγγείλει, και για αποζημίωση τους προσέφεραν δωρεάν καφέ.
«Κάποιοι άνθρωποι στο νησί μας μπορεί να έχουν κακές προθέσεις να χαλάσουν την εμπειρία που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας, διαδίδοντας και επιμένοντας σε αυτές τις εξωπραγματικές και ανακριβείς κατηγορίες» απάντησε ο εκπρόσωπος της επιχείρησης, απορρίπτοντας τις καταγγελίες περί «εξαπάτησης τουριστών».