Πλησιάζοντας στην καρδιά των καλοκαιρινών διακοπών οι καταναλωτές εκτός των αυξήσεων των τιμών που καλούνται να αντιμετωπίζουν σε βασικά είδη διατροφής βλέπουν και την τιμή των καυσίμων να τραβά την ανηφόρα. Η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη (95 οκτ.) ξεπέρασε το 1,90 ευρώ ανά λίτρο με τις συνέπειες στον οικογενειακό προϋπολογισμό να είναι άμεσες.

Στα νησιά και στην ηπειρωτική Ελλάδα ακουμπά ή ξεπερνά τα 2 ευρώ ενώ το απλό πετρέλαιο κίνησης πωλείται πάνω από 1,60 ευρώ ανά λίτρο.

Την ίδια ώρα και παρά την ανοδική τάση στις τιμές, η ζήτηση για καύσιμα κίνησης στην ελληνική αγορά κινείται σταθερά ανοδικά. Ενδεικτικά, τα στοιχεία καταγράφουν αύξηση στη ζήτηση για αμόλυβδη βενζίνη κατά 2,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και για το diesel κίνησης κατά 6,1%.

Βενζίνη

Μαζί με την αναζωπύρωση των τιμών της βενζίνης αναζωπυρώνεται και η συζήτηση για κυβερνητική παρέμβαση με τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης να βρίσκεται διαρκώς στο τραπέζι ωστόσο από το Μαξίμου αποκλείουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Ψηλά στο φόρους η Ελλάδα

Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση -μαζί με την Ιταλία και τη Γερμανία- στην κατάταξη μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ σε ό,τι αφορά το μερίδιο των φόρων στην τελική τιμή βενζίνης τύπου Euro-super 95, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται στην ετήσια στατιστική έκθεση της FuelsEurope για το 2024.

Στον πίνακα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι χαρακτηριστικές οι αποκλίσεις μεταξύ των χωρών μελών στη φορολογία με την Κύπρο, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Πολωνία να βρίσκεται στον πάτο της σχετικής λίστας με το μερίδιο των φόρων.