Τον Νοέμβριο θα γίνουν τα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης, αλλάζοντας τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, επανέλαβε χθες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, που συνεχίζει τις «αυτοψίες» του στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς. Χθες, ο κ. Οικονόμου βρέθηκε στο Πέραμα, όπου είχε σύσκεψη εργασίας με τον δήμαρχο της πόλης, Γιάννη Λαγουδάκο και στελέχη της ΟΣΥ, με στόχο την άμεση βελτίωση των δρομολογίων των λεωφορείων και την επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με την καθημερινότητα των πολιτών. Ο κ. Οικονόμου επιβιβάστηκε σε λεωφορείο της γραμμής 818 προς Ανω Πέραμα για να συζητήσει με οδηγούς και επιβάτες, ώστε να αποκτήσει άμεση εικόνα των καθημερινών προβλημάτων και να δρομολογηθούν λύσεις.
«Πραγματικά θέλουμε να είμαστε πάνω στα προβλήματα. Ο κόσμος έχει δικαίωμα να ζητάει και να απαιτεί καλύτερες δημόσιες συγκοινωνίες και η δική μας υποχρέωση είναι να τις προσφέρουμε. Να βλέπουμε τι δεν πάει καλά, ποια είναι τα προβλήματα», επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών.
Τρεις προτάσεις από την ΠΟΜΙΔΑ
Τρεις αλλαγές – ενόψει πλέον της ερχόμενης αντιπυρικής περιόδου – στη νομοθεσία που αφορά την πυροπροστασία στα δασικά ακίνητα (κτίσματα) προτείνει η ΠΟΜΙΔΑ.
Ειδικότερα, προτείνει:
1. Την πλήρη εκλογίκευση των απαιτήσεων για κτιριακές παρεμβάσεις στον τομέα των δασικών ακινήτων.
2. Τη δραστική απλοποίηση της διαδικασίας δήλωσης εφαρμογής των μέτρων πυροπροστασίας στα δασικά ακίνητα με κατάργηση της ανάγκης παρέμβασης «ειδικών επιστημόνων».
3. Την υποβολή και αυτών των δηλώσεων στην υπάρχουσα πλατφόρμα των οικοπέδων, από τους ίδιους τους πολίτες, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις δηλώσεις καθαρισμού των οικοπέδων. Υπενθυμίζεται ότι 833.722 ιδιοκτήτες ακινήτων προχώρησαν φέτος στον καθαρισμό των οικοπέδων τους και σε δήλωση στη σχετική πλατφόρμα.
Χάκερ χτύπησαν το Κτηματολόγιο
Επίθεση από άγνωστους χάκερ δέχθηκε χθες το Κτηματολόγιο. Η είδηση έγινε γνωστή από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
«Τις τελευταίες ώρες επιχειρείται κυβερνοεπίθεση στα πληροφοριακά συστήματα του Κτηματολογίου», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του υπουργείου. Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν «από τη μέχρι στιγμής ανάλυση των ειδικών, προκύπτει πως η επίθεση δεν έχει επιτύχει τον σκοπό της σε καμία κρίσιμη υποδομή και όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες παραμένουν ενεργές». Οπως ανέφεραν από το Ψηφιακής Διακυβέρνησης «από την πρώτη στιγμή έχουν κινητοποιηθεί για την αντιμετώπισή της όλοι οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς καθώς και ομάδα ειδικών για την αντιμετώπιση τέτοιων κρίσεων. Οι ενέργειες που έχουν ήδη γίνει και συνεχίζονται έχουν στόχο την απομόνωση των δικτύων και των συστημάτων ώστε να αποκοπεί κάθε πρόσβαση κακόβουλου χρήστη ή λογισμικού».
Το brain drain συνεχίζεται
Το πρόβλημα του brain drain συνεχίζεται στη χώρα μας, ακόμα και μετά την ολοκλήρωση των μνημονίων. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα ειδικής ανάλυσης που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο ΕΝΑ. Από το 2010 μέχρι το 2022 έχουν εγκαταλείψει τη χώρα 1.079.992 άνθρωποι από τον οικονομικά ενεργό πληθυσμό εκ των οποίων οι 234.058 ήταν ηλικίας 15-24 ετών, οι 633.680 ηλικίας 25-44 ετών και οι 212.254 ηλικίας 45-64 ετών. Σύμφωνα με την έρευνα, στην 9ετή περίοδο των μνημονίων 2010-18 εγκατέλειψαν τη χώρα συνολικά 796.191 άνθρωποι που ανήκουν στον οικονομικά ενεργό πληθυσμό. Από αυτούς, οι 162.591 ήταν ηλικίας 15-24 ετών, οι 472.657 ηλικίας 25-44 ετών και οι 160.943 ηλικίας 45-64 ετών. Είναι σαφές ότι σχεδόν το 60% των ανθρώπων που μετανάστευσαν στην περίοδο των μνημονίων βρίσκεται στην ενδιάμεση και πιο παραγωγική ηλικιακή κατηγορία των 25-44 ετών.
Αύξηση τζίρου και κατανάλωσης
Αυξημένος κατά 3,4% είναι ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα της NielsenIQ. Με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να κερδίζουν έδαφος στο καλάθι των καταναλωτών η έρευνα έδειξε ότι καθοριστικά για την αύξηση του τζίρου είναι τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα που αποτελούν το 70% των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και αναπτύσσονται κατά 3,6%. Μείωση τιμών καταγράφεται στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής.