Σε διενέργεια επιχειρήσεων «επικοινωνιακού χαρακτήρα», προκειμένου να αποκομίσει έστω και μια αναστάτωση στο εσωτερικό της Ελλάδας, αποδίδουν στρατιωτικές πηγές τη διαρροή πηγών του τουρκικού υπουργείου Αμυνας που «ευχαριστούσαν» Ελλάδα και Ιταλία επειδή «σεβάστηκαν» τις θαλάσσιες δικαιοδοσίες υποτίθεται της Αγκυρας στην περιοχή ανοιχτά της Κάσου. Η διαρροή έγινε στον τουρκικό Τύπο κι αφορούσε το ιταλικό ερευνητικό πλοίο που βρέθηκε εντός της ελληνικής ΑΟΖ, πραγματοποιώντας έρευνες με ελληνική NAVTEX, οι οποίες αποτέλεσαν την αφορμή έντασης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Η διαρροή του τουρκικού υπουργείου, πέραν του ότι ήταν ψευδής, φωτογράφιζε το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο αλλά και τον ισχυρισμό της Αγκυρας ότι η περιοχή πέρα από τα 6 ναυτικά μίλια της Κάσου (που αποτελούν ελληνικά χωρικά ύδατα) είναι τουρκική υφαλοκρηπίδα. Ισχυρισμό που αποτυπώθηκε και σε παράνομη τουρκική NAVTEX.
Η λακωνική απάντηση
Η απάντηση, ωστόσο, ήρθε άμεσα από πηγές του υπουργείου Εθνικής Αμυνας κι ήταν κάθετη και λακωνική, μην αφήνοντας κανένα περιθώριο παρερμηνείας: «Ουδείς “σεβασμός” επεδείχθη ή θα επιδειχθεί στο μέλλον από τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις σε παράνομες ενέργειες της Τουρκίας στη νομίμως οριοθετημένη ζώνη Ελλάδας – Αιγύπτου, όπως το Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας προβλέπει και επιβάλλει».
«Ιερές» διαβουλεύσεις με την ΕΛ.ΑΣ.
Σε διαβούλευση βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η Ιερά Επιστασία του Αγίου Ορους με την ΕΛ.ΑΣ. μετά την πρόθεση που της κοινοποιήθηκε για την πραγματοποίηση αστυνομικής επέμβασης στο Αγιον Ορος για την έξωση των καταληψιών μοναχών της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου. Με το αν θα πραγματοποιηθεί, τελικά, η επέμβαση να είναι, αυτή τη στιγμή, «στον αέρα». Τα προηγούμενα εικοσιτετράωρα συνεδρίασε για το ζήτημα η Ιερά Επιστασία κι αποφάσισε να μη δώσει αμέσως μεν το «πράσινο φως» στην ΕΛ.ΑΣ. αλλά να ενημερωθεί, πρώτα, για το ακριβές σχέδιο της επιχείρησης που σχεδιάζει. Η Ιερά Κοινότητα, δηλαδή, πέταξε το μπαλάκι στην Αστυνομία, χαρακτηρίζοντας, κατά τις ίδιες πληροφορίες, το σχέδιο που της κοινοποιήθηκε «αόριστο». Οι πληροφορίες για το πνεύμα της συνεδρίασης λένε πως οι ιθύνοντες μοναχοί από τη μια θέλουν, προφανώς, να λυθεί το πρόβλημα της κατάληψης της Μονής που κρατά 60 χρόνια πια σχεδόν. Από την άλλη, η απόφαση να μπουν σώματα ασφαλείας με βαριά οχήματα κι εξοπλισμό μες στη γαλήνη του Αγίου Ορους για να παίξουν… πόλεμο με δεκάδες καταληψίες (πάνω από 80, λένε οι πληροφορίες) δεν είναι εύκολη για τους εκπροσώπους των υπόλοιπων μονών. Πόσω μάλλον που οι εν λόγω μοναχοί, σε κάθε αναφορά περί έξωσής τους, απαντούν υποσχόμενοι, σε όλους τους τόνους, ότι δεν πρόκειται να αποχωρήσουν ειρηνικά.
Νέες απειλές
Να σας πω, όμως, ότι κι από την αντίθετη μεριά των καταληψιών είχαμε ένα δυσάρεστο. Οπως επεσήμανε ανακοίνωση διαμαρτυρίας της ΕΣΗΕΜΘ, του δημοσιογραφικού σωματείου του Βορρά, η ιστοσελίδα και τα social media της νόμιμης Μονής Εσφιγμένου επέκριναν δημοσιογράφο που πήγε για να καλύψει συγκέντρωση διαμαρτυρίας «φίλων της Μονής Εσφιγμένου» που έγινε στην Ουρανούπολη, εναντίον της επιχείρησης απομάκρυνσης των ζηλωτών. Αποδίδοντας, μάλιστα, στον δημοσιογράφο ύποπτα κίνητρα και δημοσιοποιώντας την εικόνα και τα στοιχεία του. Με αποτέλεσμα ο συνάδελφος να δέχεται διάφορα υβριστικά κι απειλητικά μηνύματα.
Η αντικαταστάτρια
Τέλος μπήκε στο… δράμα της επιλογής προέδρου της Εθνικής Αρχής Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής. Η οποία εξελίχθηκε, θυμίζω, σε μίνι εσωτερική κρίση της γαλάζιας Κοινοβουλευτικής Ομάδας, μετά την κυβερνητική πρόταση για τον διορισμό της καθηγήτριας Κατερίνας Φουντεδάκη, την οποία απέσυρε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έπειτα από αντιδράσεις βουλευτών που οφείλονταν σε διατυπωμένες θέσεις για τα ομόφυλα ζευγάρια. Τελικά για τη θέση αυτή επελέγη η καθηγήτρια του Συνταγματικού Δικαίου στο Πάντειο Ισμήνη Κριαρή, η οποία, μεταξύ άλλων, είχε διατελέσει πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής Βιοηθικής της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδόξων Βουλευτών και μέλος της Επιτροπής Βιοηθικής της Ιεράς Συνόδου. Κι έχοντας ένα προφίλ πιο «φιλικό» στους αντιδρώντες βουλευτές της ΝΔ έγινε δεκτή, από ό,τι μαθαίνω, χωρίς καμία διαμαρτυρία.