Δεν βλέπουν, πλέον, τις πόρτες των χιλιάδων καταστημάτων τους να ανοίγουν τόσο συχνά από πελάτες, τα μεγάλα κεφάλια της McDonald‘s, της γνωστής αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας εστιατορίων ταχείας εστίασης, που εξυπηρετεί περίπου 400 εκατ. πελάτες ημερησίως σε 122 χώρες.
Η McDonald’s ανέφερε επιβράδυνση στις επισκέψεις από καταναλωτές χαμηλότερου εισοδήματος, μια τάση που η εταιρεία είπε ότι ξεκίνησε πέρυσι και έχει ενταθεί σε όλες τις ΗΠΑ.
Ο γίγαντας των μπέργκερ ανέφερε πτώση σχεδόν 1% στις πωλήσεις στα ίδια καταστήματα το τρίμηνο Ιουνίου, η πρώτη τέτοια πτώση από το 2020.
Ωστόσο, η McDonald’s είναι μόνο μία μεταξύ εταιρικών κολοσσών που βλέπουν προβλήματα που οφείλονται στις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμους, ΗΠΑ και Κίνα.
Από τα McDonald’s έως τη Mercedes-Benz, τα στελέχη λένε ότι πολλοί καταναλωτές στην Κίνα και τις ΗΠΑ μειώνουν τις δαπάνες τους.
Οι λόγοι είναι διαφορετικοί. Στην Κίνα, η ζήτηση εξαντλείται από μια κατεστραμμένη αγορά κατοικίας, τις πιέσεις στους μισθούς και τις ανησυχίες για μια σκοτεινή οικονομική καταιγίδα. Στις ΗΠΑ, ορισμένα νοικοκυριά, ειδικά εκείνα με χαμηλότερα εισοδήματα, αισθάνονται να έχουν χτυπηθεί μετά από μια περίοδο υψηλού πληθωρισμού.
Αν και τα μέτρα για τον πληθωρισμό μετριάζονται στις ΗΠΑ, πολλοί καταναλωτές αισθάνονται τον σωρευτικό αντίκτυπο των ετών αυξανόμενων τιμών για τα βασικά είδη όπως τα παντοπωλεία και τα προϊόντα εμμήνου ρύσεως.
Το υψηλό κόστος δανεισμού και η απότομη αύξηση του κόστους ασφάλισης ασκούν περαιτέρω πίεση στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών.
Το υπουργείο Εργασίας ανέφερε ότι οι προσλήψεις επιβραδύνθηκαν τον Ιούλιο και το ποσοστό ανεργίας στις ΗΠΑ έφτασε στο 4,3%.
«Με ένα μεγάλο μέρος των παγκόσμιων καταναλωτικών δαπανών να βρίσκονται σε πίεση, οι εταιρείες πρέπει τώρα να είναι πιο δημιουργικές όσον αφορά τους τρόπους αύξησης των εσόδων», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος στην Ernst & Young, Γκρέγκορι Ντάκο.
Εάν οι καταναλωτές στις ΗΠΑ παραπαίουν, αυτό θα σήμαινε διπλό κακό για τις πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες αντιμετωπίζουν αδύναμη ζήτηση στην Κίνα εδώ και αρκετά τρίμηνα.
Καθώς αναφέρουν τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου, μια σειρά εταιρειών προειδοποίησε για χαλάρωση των πωλήσεων, περιορίζοντας τις προσδοκίες για κέρδη, αναφέροντας προβλήματα τόσο σε ΗΠΑ όσο και Κίνα.
Έτσι, ακόμα και το Sausage McMuffin με αυγό, ή ένα Big Mac, δεν είναι και τόσο προσιτά.
Με πληροφορίες από The Wall Street Journal