Ο πόλεμος τιμών στην αγορά αυτοκινήτου αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια με βασικό ρυθμιστή την Κίνα, που αντιστέκεται στο μπαράζ φόρων της ΕΕ, επιθυμώντας την έξωση των κινέζων κατασκευαστών, με στόχο να προστατεύσουν τη «μαμμόθρεφτη» νοοτροπία των ντόπιων κατασκευαστών. Η απάντηση των ευρωπαίων κατασκευαστών απέναντι στην επιθετική τακτική των Κινέζων είναι άμεση.

Οι μεγαλύτερες εταιρείες επιθυμούν να γυρίσουν γρήγορα στα μικρά, προσιτά μοντέλα, που θα δημιουργήσουν ένα νέο πάρκο χιλιάδων αγοραστών τα επόμενα χρόνια. Μοντέλα που θα είναι ευέλικτα, οικονομικά και πρακτικά. Η FIAT έχει ήδη στα σκαριά το νέο πλάνο της, αρχής γενομένης με το νέο FIAT Grande Panda που θα «συγκινήσει» όσους αναζητούν ένα μικρό μοντέλο, πάντα πιστό στον εξηλεκτρισμό. Οι entry level εκδόσεις επανέρχονται, ακόμη και από τις πολυτελείς φίρμες ώστε να ανοίγουν τη βεντάλια των αγοραστών.

Πάντως, όσο και να λοξοκοιτάζουν στην ΕΕ την δυναμική αγορά της Ασίας, η Κίνα, καλώς ή κακώς, έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές φίρμες συνεργάζονται με την κινεζική βιομηχανία για την παροχή τεχνολογικών καινοτομιών και μπαταριών ενώ μόνο αμελητέα δεν είναι η ύπαρξη των 140 και πλέον κατασκευαστών αυτοκινήτων από την Κίνα!

Η Κίνα κατάφερε μέσα σε ένα έτος να μειώσει την τιμή πώλησης των αυτοκινήτων της κατά 13%,  την ώρα που το μέσο περιθώριο κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών αυξήθηκε στο 7,8% το 2023 από το 6,3% το προηγούμενο έτος.

Υπολογίζεται ότι έως το 2030 η Κίνα θα κατέχει το 33% της Παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου ενώ το 45% των αυτοκινήτων με ηλεκτρική κίνηση ή Plug in υβριδικά συστήματα θα έχουν κινεζική προέλευση!

Και όλα αυτά τη στιγμή που οι περισσότερες εταιρείες υπαναχωρούν στην αρχική του πολιτική που ανέφερε ότι θα πουλάνε μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Ο στόχος αυτός έχει πάει…περίπατο μαζί με τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη, που ρίχνει τα βολτ, ελέω των ασθενών πριμοδοτήσεων.

Πάντως, οι νέες προτάσεις στην αγορά αυτοκινήτου κρατούν ζωντανό το ενδιαφέρον των αγοραστών με το μεγαλύτερο κύμα των υποψήφιων ιδιοκτητών να στρέφεται στην συνεχώς ανερχόμενη γενιά των SUV.