Οι στόχοι των αυτοκινητοβιομηχανιών για την ηλεκτροκίνηση μπορεί να μην είναι το υπεραισιόδοξοι όσο ήταν πριν από δύο με τρία χρόνια αφού πολλές φίρμες δείχνουν να τα …μαζεύουν, εξαιτίας του χαμηλού ρυθμού διάδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων . Πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται μεγαλύτερη πίστωση χρόνου ώστε να τραβήξουν το …κουπί των πωλήσεων με πιο ιδανική λύση τα υβριδικά μοντέλα που θα διατηρήσουν τους κινητήρες βενζίνης στην επικαιρότητα για πολλά, πολλά ακόμη χρόνια!
Πάντως, παρά τις «μουδιασμένες» ανακλήσεις των αποφάσεων τους ( για αποκλειστική πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων), οι φίρμες πιστεύουν ότι περίπου 40% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2030 θα προέρχεται από τα ηλεκτρικά μοντέλα (πιθανόν μέσα σε αυτά και τα plug in υβριδικά). Σαφώς, για να συμβεί αυτό θα πρέπει να πιάσουν τόπο οι ακατάπαυστες προσπάθειες για τη βελτίωση της αυτονομίας των μπαταριών – που σε ένα μεγάλο βαθμό έχει επιτευχθεί – το κόστος μπαταριών που θα βοηθήσουν στην απομείωση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και στη διάδοση των μικρών ηλεκτρικών οχημάτων που θα δώσουν την ευκαιρία σε ακόμη περισσότερους υποψήφιους αγοραστές να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο. Οι μικρές ηλεκτρικές προτάσεις θα δώσουν μερική λύση στο πρόβλημα των υψηλών τιμών στα ηλεκτρικά μοντέλα.
Σήμερα, ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό μοντέλο κοστίζει από 30 – 35 χιλιάδες ευρώ, την στιγμή που ένα αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης έχει χαμηλότερη τιμή. Οι εταιρείες υπόσχονται ότι σε λίγα χρόνια ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας θα κοστίζει όσο ένα αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης.
ΑΠΛΟΧΕΡΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ
Σήμερα, η χώρα μας πριμοδοτεί την αγορά ηλεκτρικού με τη μεγαλύτερη επιδότηση που τρέχει σε όλη την ΕΕ. Είναι χαρακτηριστικό ότι, από την 1 Μαΐου 2024 έως τις 30 Απριλίου 2025 η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αγγίζει έως και τις 11.000€ με την βοήθεια της απόσυρσης.
Η συγκεκριμένη επιδότηση δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αλλά επιδοτεί, δίκυκλα-moto, ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά και microcars. Με αυτό τον τρόπο, δίνεται ένα κίνητρο προς την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα ώστε να δοθεί η ευκαιρία να ανανεωθεί ο στόλος οχημάτων στην χώρα μας που είναι από τους πιο γηρασμένους στην Ευρώπη με μέσο όρο ηλικίας τα 17,5 χρόνια. Ο στόχος, βάση του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, είναι να κυκλοφορούν στην Ελλάδα 67.000 οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων το 2025 και 340.000 το 2030.
Για παράδειγμα το νέο Jeep Avenger στην ηλεκτρική του εκδοχή και τον ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων με μπαταρία των 54 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 400 χιλιομέτρων κοστίζει με το όφελος της επιδότησης από 27.700 ευρώ.
Το MG4 το νέο αμιγώς ηλεκτρικό στη βασική του έκδοση έρχεται με μπαταρία 51 kWh, και έχει απόδοση 170 ίππων και εργοστασιακή αυτονομία 350 χιλιομέτρων. Με την επιδότηση, η τιμή του διαμορφώνεται στο εντυπωσιακό νούμερο των 21.250 ευρώ. Αλλά και το Volvo EX30 στην έκδοση με την μπαταρία 51 kWh και την αυτονομία των 350 χιλιομέτρων κοστίζει από 26.572 ευρώ.
ΔΕΗ Blue: ΦΟΡΤΙΣΗ ΧΩΡΙΣ ΑΓΧΟΣ
Η ΔΕΗ blue προσφέρει σήμερα στην Ελλάδα ένα μεγάλο δίκτυο φορτιστών που κάνουν το ταξίδι με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιο εύκολο και χωρίς άγχος για το χρήστη. Διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών ΔΕΗ blue αναπτύσσεται διαρκώς έχοντας πλέον περισσότερα από 2.100σημεία φόρτισης εκ των οποίων 250 σημεία ταχυφόρτισης, ισχύος έως 300 kW (DC). Μάλιστα, οι χρήστες της εφαρμογής PPC blue έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν τα ηλεκτροκίνητα οχήματά τους σε ταχυφορτιστές ΔΕΗ blue (DC/HPDC), ενώ στις καινοτομίες συγκαταλέγεται και αυτή όπου οι οδηγοί μπορούν να προγραμματίζουν με μεγαλύτερη άνεση την φόρτιση των οχημάτων τους στο ταξίδι, κάνοντας κράτηση και χρήση των ταχυφορτιστών που τους εξυπηρετούν μέσα από την εφαρμογή PPC blue, η οποία είναι διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android.
Η εφαρμογή PPC blue προσφέρει μία συνολικά αναβαθμισμένη εμπειρία φόρτισης στους χρήστες, σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Οι οδηγοί προγραμματίζουν εύκολα και ξεκούραστα τα ταξίδια τους, μέσα από την υπηρεσία PPC blueTrips, η οποία διαθέτει προτεινόμενους προορισμούς ταξιδιών. Παράλληλα, καθώς φορτίζουν, μπορούν να ελέγχουν με μεγαλύτερη άνεση και ακρίβεια τη διαδικασία, αξιοποιώντας την προβολή χρήσιμων πληροφοριών σχετικά με την φόρτιση του οχήματος τους, πριν ή μετά την φόρτιση, καθώς και την ένδειξη της τρέχουσας ταχύτητας φόρτισης.