«Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται, τελικά, ότι, θα διαρκέσει περισσότερο από ότι πιστεύαμε πριν από πέντε χρόνια. Παρόλο που η στρατηγική της εταιρείας μας ήταν έτοιμη ώστε να παραδίδει πάνω από το 80% των οχημάτων μας σε ηλεκτρικά, έως το 2030 τελικώς αυτή η πρόβλεψη δεν έχει πρόσφορο έδαφος». Η αυστηρή δήλωση της Porsche έρχεται να συμπλεύσει με τις σχεδόν πανομοιότυπες ως προς το περιεχόμενο δηλώσεις στελεχών της αγοράς αυτοκινήτου, για την ηλεκτροκίνηση που γνωρίζει ισχυρά σκαμπανεβάσματα τον τελευταίο χρόνο.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι προειδοποιήσεις άλλων δύο φιρμών όπως της Renault, που αναφέρουν ότι οι στόχοι για την πλήρως ηλεκτρική μετάβαση ήταν κάτι παραπάνω από φιλόδοξοι, ενώ η Audi δεν διστάζει να τονίσει ότι η μετάβαση στον εξηλεκτρισμό εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο στους πελάτες, που παραμένουν επιφυλακτικοί ώστε να αποτάξουν πλήρως τα μοντέλα βενζίνης και να ερωτευθούν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στέλεχος μεγάλης αμερικάνικης φίρμας τονίζει ότι τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο τον έχουν οι πελάτες και οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι υποχρεωμένες να ακολουθήσουν, εφόσον μπορούν να αφουγκραστούν τον παλμό των εν δυνάμει πελατών τους. Όπως ανέφερε «οι πελάτες βρίσκουν πολύ φιλόδοξο το σχέδιο της πλήρως μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και η πραγματικότητα σου δείχνει το δρόμο να προσαρμόσεις τα σχέδιά σου. Γι αυτό το λόγο και δεν πιστεύω ότι θα είμαστε πλήρως ηλεκτρικοί μέχρι το 2030.» Αλλά και η GM προβλέπει ότι δεν θα καταφέρει να πιάσει τον στόχο στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Πριν λίγο διάστημα η Mercedes ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να επενδύει στους κινητήρες βενζίνης και ότι ο φιλόδοξος στόχος της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενδέχεται να πάει πίσω κατά πέντε χρόνια.
Η Mercedes-Benz ευελπιστεί ότι οι πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών αλλά και των υβριδικών θα αντιπροσωπεύουν έως και το 50% του συνόλου έως το 2030.
Και παρόλο που η ΕΕ πιέζει για γρήγορη στροφή προς τα ηλεκτρικά, οι μεγάλες εταιρείες φαίνεται να ….μουλαρώνουν και να επενδύουν και στο μέλλον δισεκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξη των κινητήρων βενζίνης. Ο γερμανικός κολοσσός θα δαπανήσει κάτι παραπάνω από 14 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που προορίζεται για “τεχνολογία καύσης υψηλής τεχνολογίας”, την ηλεκτροκίνηση και τον ψηφιακό κόσμο.
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι στα στοιχεία που φανερώνουν τις τάσεις των πωλήσεων στην ΕΕ. Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουάριος-Ιούνιος 2024 στην Ευρώπη των 28 χωρών καταγράφηκαν 6.8 εκατομμύρια νέες ταξινομήσεις, έναντι 6.5 εκατομμύρια την ίδια περίοδο το 2023. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα, στην ΕΕ οι πωλήσεις του το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθαν στις 949 χιλιάδες μονάδες, αυξημένες κατά 2% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η αγορά των εξηλεκτρισμένων μοντέλων θα αυξάνει τα μερίδια της τα επόμενα χρόνια, μόνο αν στην γκάμα αυτών προστίθενται μοντέλα που τείνουν να γίνονται προσιτά, κάτι που εξαρτάται από το κόστος των μπαταριών τους. Στην Ελλάδα η παχυλή πριμοδότηση του κράτους κρατάει ζωντανή την αγορά ηλεκτρικών ενώ δίνει την ευκαιρία να υπάρχουν μοντέλα που οριακά κυμαίνονται στην περιοχή των 20 -22 χιλιάδων ευρώ.