Η Ferrari F2001b που οδηγούσε ο Μίκαελ Σουμάχερ στους δύο πρώτες αγώνες της σεζόν 2002 θα δημοπρατηθεί από την RM Sotheby’s κατά τη διάρκεια της Monterey Car Week, από τις 16 έως τις 19 Αυγούστου. Το συγκεκριμένο μοντέλο, με αριθμό σασί 215, είναι ιστορικής σημασίας καθώς ο γερμανός πιλότος το οδήγησε στη νίκη στο Grand Prix της Αυστραλίας και στην τρίτη θέση στη Μαλαισία το 2002.
Η F2001b είναι εξοπλισμένη με κινητήρα V10 3 λίτρων, αποδίδοντας σχεδόν 900 ίππους στις 18.500 σ.α.λ. και διαθέτει ένα ηλεκτροϋδραυλικό επτατάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι περίπου 600 κιλά, γεγονός που το καθιστά εξαιρετικά ελαφρύ και γρήγορο.
Αναμένεται να πωληθεί μεταξύ 7,5 και 9,2 εκατομμυρίων ευρώ και να προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον από συλλέκτες και λάτρεις της Formula 1.
Πιστεύεται ότι υπάρχουν περίπου τριάντα Ferrari της F1 με τις οποίες ο «Κάιζερ» πέτυχε τουλάχιστον μία νίκη σε Grand Prix. Mία από αυτές είναι αυτή η μονάδα με το σασί 215 που έκανε το ντεμπούτο της τη σεζόν του 2002.
Στη Σκουντερία είχαν αναπτύξει το F2002, αλλά εκείνο το νέο μοντέλο είχε τόσα προβλήματα αξιοπιστίας με το κιβώτιο ταχυτήτων που αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη σεζόν με μια εξέλιξη του αυτοκινήτου που είχαν χρησιμοποιήσει το 2001, το οποίο είχε αποδειχθεί πολύ αξιόπιστο και με το οποίο ο Schumi είχε κερδίσει 9 από τους 17 αγώνες.
Ετσι, πήραν τον κινητήρα Type 050 V-10 που σχεδίασε ο Ζιλ Σιμόν μαζί με το επτά ταχυτήτων ηλεκτροϋδραυλικό σειριακό κιβώτιο και τον τοποθέτησαν στο νέο πλαίσιο, καλυμμένο από μια επανασχεδιασμένη «σιλουέτα» που αύξησε σημαντικά το αεροδυναμικό φορτίο.
Το Chassis 215 δόθηκε στον «Σούμι» στον πρώτο γύρο στη Μελβούρνη και εκεί φάνηκε ότι το «plan B» που είχε κάνει η Ferrari ήταν σωστό, αφού ο Γερμανός ηγήθηκε των δοκιμαστικών και στο τέλος μόνο η δυνατή καταιγίδα τον εμπόδισε να πάρει pole position από τον συμπαίκτη του Ρούμπενς Μπαρικέλο.
Στον αγώνα, ο Σουμάχερ επωφελήθηκε από το ατύχημα του Jarno Trulli και τη μηχανική βλάβη της McLaren του David Coulthard, για να νικήσει.
Δύο εβδομάδες αργότερα, κατάφερε να πάρει την pole position (ήταν η 150ή στην ιστορία της Ferrari) με τέτοια υπεροχή που μόνο τρεις οδηγοί κατάφεραν να μείνουν λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω.
Τον Μάρτιο του 2002 η Ferrari είχε ήδη καταφέρει να λύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας του F2002 και στον τρίτο γύρο του πρωταθλήματος το νέο αυτοκίνητο έκανε το ντεμπούτο του, αν και αυτό το F2001b με πλαίσιο 215 εξακολουθούσε να θεωρείται εφεδρικό αυτοκίνητο.
Μετά πέρασε από τα χέρια του Luciano Burti για να δοκιμάσει ελαστικά και τον Μάιο και μετά αποσύρθηκε.
Εναν χρόνο αργότερα το αυτοκίνητο πέρασε στα χέρια ενός ελβετού συλλέκτη που αφιερώθηκε στο να το απολαύσει στην πίστα, μέχρι που το πούλησε το 2011 στον σημερινό του ιδιοκτήτη.
Τώρα, πωλείται ξανά αλλά σε δεύτερη προσπάθεια, αφού πέρυσι η προσπάθεια να δημοπρατηθεί στο Μοντερέι απέτυχε. Η RM Sotheby’s προειδοποιεί τους πιθανούς αγοραστές του ότι για να το απολαύσουν θα πρέπει να σταλεί πρώτα στο Μαρανέλο για ενημέρωση κινητήρα, κιβωτίου ταχυτήτων και συμπλέκτη. Το μονοθέσιο αντέχει ακόμη…