Το «The Death of Slim Shady (Coup de Grâce)» είναι το δωδέκατο στούντιο άλμπουμ του Eminem, το οποίο κυκλοφόρησε την Παρασκευή 12 Ιουλίου, μέσω των Shady Records, Aftermath Entertainment και Interscope Records.
Πρόκειται για το 11ο που φτάνει στο Νο. 1, ένα σερί που τον συνδέει με τους Bruce Springsteen, Barbra Streisand και Ye.
Μάλιστα, ο δίσκος του κατάφερε να εκτοπίσει από την κορυφή των charts το άλμπουμ της Τέιλορ Σουίφτ «The Tortured Poets Department», το οποίο παρέμεινε στην πρώτη θέση για 12 σερί εβδομάδες.
Το άλμπουμ αφορά τον Slim Shady, που δεν είναι παρά το alter ego του ράπερ. Κάποιοι από τους στίχους είναι αξιομνημόνευτοι επειδή επιδεικνύουν την απαράμιλλη δεξιοτεχνία του στιχουργού τους ως ράπερ και άλλες επειδή το κακοπροαίρετο πνεύμα τους προκαλεί ακριβώς την αντίδραση που πιθανώς επιδιώκει ο στιχουργός: ένα μικρό γέλιο, ακολουθούμενο από ένα κύμα ενοχής.
Το ελληνικό στοιχείο στο νέο του τραγούδι «Lucifer»
Το νέο άλμπουμ του Eminem όμως έχει και ελληνικό χρώμα. Συγκεκριμένα, στο τραγούδι «Lucifer» χρησιμοποίησε το απόλυτο ελληνικό μουσικό όργανο: το μπουζούκι.
Συγκεκριμένα, η εισαγωγή του κομματιού, όπου ακούγεται το μπουζούκι, είναι μία παραλλαγή του ελάχιστα γνωστού ολλανδικού τραγουδιού του συγκροτήματος Mouth & MacNeal, «Land Of Milk And Honey», του 1971, το οποίο φιλοτέχνησε ο τραγουδοποιός Hans van Hemert.
Στο τραγούδι παραγωγός είναι και ο Dr. Dre, ο οποίος πιθανόν να είναι ο «εγκέφαλος» πίσω από τη σύλληψη αυτής της ιδέας.
Από την κυκλοφορία του άλμπουμ, το «Lucifer» έχει συγκεντρώσει πάνω από οκτώ εκατομμύρια streams στο Spotify.
Ο 79χρονος σήμερα Van Hemert, που έγραψε το αρχικό κομμάτι, εξέφρασε τη χαρά του στον ολλανδικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα NOS, χαρακτηρίζοντάς το «το κερασάκι στην τούρτα».
«Δεν είχα μεγάλη ιδέα για το τραγούδι εκείνη την εποχή- δεν ήταν πραγματικά υλικό για επιτυχία. Αλλά πάντα υπάρχει κάτι εκεί, και σε αυτή την περίπτωση, ήταν μια πιασάρικη ελληνική μελωδία. Πάντα μου άρεσε να χρησιμοποιώ εξωτικά όργανα, ένα μπουζούκι σε αυτή την περίπτωση. Θέλω να πιστεύω ότι ο Dr. Dre άκουσε τον δίσκο ως παιδί και θυμήθηκε τη μελωδία».