H παρατεταμένη ζέστη φέτος το καλοκαίρι έφερε τον κλιματισμό στα όριά του. Οπως είναι φυσικό, ο κλιματισμός στο ΙΧ εργάζεται τους τελευταίους μήνες όσο ποτέ άλλοτε ατέλειωτες ώρες με αποτέλεσμα σε ορισμένες περιπτώσεις να έχει έρθει νωρίτερα η ώρα της επισκευής του. Ιδίως τα αυτοκίνητα που κινούνται καθημερινά στον αστικό ιστό ή έχουν διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα στους ζεστούς ελληνικούς δρόμους, έχουν κάθε λόγο να έχουν ταλαιπωρημένα συστήματα, μεταξύ αυτών και το air condition.

Tόσο τα φίλτρα όσο και το φρέον, ακόμη και αν έχουμε κάνει συντήρηση πριν από την άνοιξη, είναι πιθανόν να έχουν παραδώσει το… πνεύμα τους ή να είναι στα όριά τους. Η υπερβολική χρήση του, η απαίτηση του οδηγού να λειτουργεί σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες κόντρα στα… σαραντάρια του καύσωνα, δίνουν αρκετές φορές τη χαριστική βολή στο σύστημα δροσιάς χωρίς το οποίο δυστυχώς, πλέον, σχεδόν κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να κινηθεί στις συνθήκες Σαχάρας.

Για να μη βρεθείτε σε απρόβλεπτες καταστάσεις φροντίστε να έχετε πάντα τη σωστή θερμοκρασία. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι όσον αφορά τα αυτοκίνητα που διαθέτουν αυτόματο κλιματισμό, δηλαδή το σύστημα όπου απλώς επιλέγεις την επιθυμητή θερμοκρασία και εκείνο λειτουργεί μόνο του, η καλύτερη και πιο ιδανική λύση είναι οι 21 βαθμοί Κελσίου. Σε αυτή τη θερμοκρασία το αυτοκίνητο προσφέρει μονίμως δροσιά στην καμπίνα, ενώ δεν υπάρχουν υπερβολικές διαφορές με την εξωτερική θερμοκρασία. Ταυτόχρονα, ο συμπιεστής του κλιματισμού δεν φθάνει στα όριά του. Οπως μπορεί να συμβεί αν έχουμε τη θερμοκρασία του κλιματισμού ρυθμισμένη στους 16 βαθμούς Κελσίου.

Η διαφορά με την εξωτερική θερμοκρασία δεν πρέπει να είναι πάνω από 7 βαθμούς Κελσίου. Αν η εξωτερική θερμοκρασία είναι στους 32 βαθμούς, τότε το air condition θα πρέπει να είναι στους 25 με 26 βαθμούς.

Ενα λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί είναι η συνεχής χρήση της ανακύκλωσης του αέρα στον κλιματισμό. Τη χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να αυξήσουμε την απόδοσή του στην αρχή της εκκίνησης του αυτοκινήτου. Οπως, η ανακύκλωση δεν πρέπει να κρατιέται για μεγάλο διάστημα διότι το οξυγόνο που περιέχει η καμπίνα εξαντλείται. Την απενεργοποιείτε ώστε να αλλάζει ο αέρας του με φρέσκο, εξωτερικά! Μεγάλο λάθος γίνεται και με τη χρήση των αεραγωγών. Αρκετοί οδηγοί για να δροσιστούν στρέφουν τους αεραγωγούς προς τα πάνω τους. Αυτό είναι επικίνδυνο για την υγεία μας, ιδίως για φαινόμενα ψύξης. Ο δροσερός αέρας των αεραγωγών θα πρέπει να κατευθύνεται προς την οροφή ή προς τα παράθυρα, ώστε να γίνεται όμοια ψύξη της καμπίνας!

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ. Αρκετοί οδηγοί αγνοούν τη συντήρησή του. Η συντήρηση του κλιματιστικού πρέπει να γίνεται μία φορά τον χρόνο. Επίσης, πρέπει να το θέτουμε σε λειτουργία ακόμη και τον χειμώνα (μία φορά την εβδομάδα για λίγα λεπτά της ώρας) καθώς με αυτόν τον τρόπο αποτρέπουμε στα διάφορα ελαστικά σημεία να ξεραθούν και να παρουσιάσουν φθορές. Οπότε, επειδή είναι θέμα υγείας, μία φορά τον χρόνο ή ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, θα πρέπει να γίνεται καθαρισμός του κλιματιστικού και αλλαγή του φίλτρου καμπίνας. Αλλά αν παρατηρούμε μειωμένη απόδοση του κλιματιστικού, ίσως χρειάζεται συμπλήρωση με φρέον, οπότε ένας ειδικός θα σας λύσει τις απορίες.