Χωρίς αμφιβολία η κατηγορία των μεσαίων SUV αναβαθμίστηκε από μοντέλα – «διαμάντια» που έτριξαν τα δόντια στον ανταγωνισμό και τα ..εξανάγκασαν να ανεβάσουν τον πήχη, για να μη μείνουν στα αζήτητα. Μεταξύ αυτών και το Tiguan που το είδαμε για πρώτη φορά το 2007 με ξεχωριστά πλεονεκτήματα, όπως το μικρό turbo κινητήρα, τη γνώριμη ποιότητα κατασκευής, τους «αδιαπραγμάτευτους» με την άνεση χώρους και την τεχνολογική υπεροχή, που ανέβηκε level με το πέρασμα των γενιών. Σήμερα, η νέα γενιά, ενηλικιώνεται με τον ιδανικότερο τρόπο, αφού λανσάρει την υβριδική τεχνολογία συνδυάζοντας την εμπειρία των προκατόχων του χωρίς να θυσιάζεται ούτε χιλιοστό από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, κρατώντας την τιμολογιακή του πολιτική στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Στο εσωτερικό του, το νέο VW Tiguan κερδίζει στον τομέα της τεχνολογίας, με νέα ριζικά ανανεωμένη εμφάνιση, και τις πληθωρικές καινοτομίες, στον τομέα της συνδεσιμότητας και υποβοήθησης του οδηγού που προέρχονται από μοντέλα υψηλότερων κατηγοριών όπως του Touareg!

Εκτός από την ανανεωμένη εμφάνιση του το εργοστάσιο φρόντισε να βελτιώσει το μοντέλο με αεροδυναμικά στοιχεία και συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,28. (Σε σύγκριση με τον προκάτοχο έχει μειωθεί σημαντικά όπου η τιμή του ήταν  Cd 0,33).

Σαφώς, η πρώτη μας δοκιμή επί ελληνικού εδάφους ήταν αποκαλυπτική ιδίως πίσω από το τιμόνι όπυ πλέον το γερμανικό SUV φέρει τη νέα γενιά του Digital Cockpit με έναν πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και την μεγάλη κεντρική οθόνη των 15 ιντσών , με το interface και την διάταξη τεσσάρων επιπέδων, κάτι που έχουμε βρει και στο ID.7.

ΧΩΡΟΙ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιαίτερα πλούσιοι είναι οι χώροι του, που δίνει την ευκαιρία στους πίσω επιβάτες να καθίσουν σταυροπόδι! Έχει μήκος στα 4.539 χλστ., ύψος 1.658 χλστ. και πλάτος 1.842 χλστ, όντας  30 χλστ. μακρύτερο, 4 χλστ. ψηλότερο και το ίδιο πλάτος σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το μεταξόνιο των 2.676 χλστ. εξασφαλίζει πλουσιοπάροχους χώρους για πέντε επιβάτες ενώ βελτιωμένη είναι και η χωρητικότητα του αποθηκευτικού όγκου, όπου έχει αυξηθεί κατά 37 λτ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αγγίζοντας τα 652 λίτρα, κοινώς κάνει και μετακομίσεις.

Στα συν του ότι το λογισμικό του Tiguan παρέχει τη δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο και με  ChatGPT για να μην νιώθεις μόνος μέσα στο αυτοκίνητο!

Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό αλλάζει και γίνεται όσο πιο lounge θες,  αφού διαθέτει πολλαπλών ρυθμίσεων  φωτισμό στην καμπίνα με έως και 30 επιλογές χρωμάτων.

Κάτω από το εμπρός καπό, ο 1.500άρης mild hybrid κινητήρας των 150 ίππων, φροντίζει να κάνει την οδήγηση όσο πιο οικονομική γίνεται αλλά και πολιτισμένη!

Κοινώς, ο  1.5 eTSI διαθέτει ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V με τη  δυνατότητα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε λειτουργία coasting.Συνπλοηγός σε όλα το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG), που διορθώνει τη λειτουργία του οδηγού και κάνει πιο εύκολες τις διαδρομές, είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε στην πόλη!

Οι παραδοσιακές τιμές στις επιδόσεις είναι πολύ καλές: 0-100χλμ/ώρα σε 9’’ και τελική στα 210 χλμ/ώρα! Μάλιστα το υβριδικό σύνολο λειτουργεί ως από μηχανής …Θεός για να ρίξει την κατανάλωση στα 5 – 6 λίτρα χωρίς θυσίες στο δεξί πόδι. Σε αυτό φροντίζει η επικουρική λειτουργία της μπαταρίας ιόντων λιθίου σε κύκλωμα 48V, που συνεισφέρει με 14 kW ισχύος και 56 Nm ροπής στο σύνολο του κινητήριου συνόλου.

Στο δρόμο καταφέρνει να καταπίνει με ευκολία τις ανωμαλίες των δρόμων ενώ οι ορεινές διαδρομες γίνονται απολαυστικές με τους επιβάτες να νιώθουν ότι βρίσκονται σε μαγικό χαλί! Σε αυτό συμβάλλει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απόσβεσης της ανάρτησης (DCC Pro). Όσο για το τιμόνι μεταφέρει όλες τις πληροφορίες στον οδηγό, που δεν κοπιάζει στις δύσκολες διαδρομές!

Στο ταμείο το νέο VW Tiguan κοστίζει  37.900 ευρώ (με τους 150 ίππους, καθώς υπάρχει και βασική με 130 ίππους και 34.300 ευρώ).

Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150 PS DSG

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.498

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/ 5.500

Pοπή (Nm/σ.α.λ.): 250/ 1.500-3.500

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 9,1”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 210

Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 6,4

Εκπομπές CO2 (γρ.χλμ.): 141