Ιδιαίτερη άνθηση γνωρίζει τα τελευταία χρόνια – και ειδικά μετά την πανδημία – η αγορά κρουαζιέρας, διαμορφώνοντας ένα περιβάλλον ισχυρής ζήτησης για κατάλληλα καταρτισμένο έμψυχο δυναμικό, το οποίο όμως φαίνεται πως είναι δυσεύρετο.

Με 15 νέα κρουαζιερόπλοια που πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία το επόμενο έτος, οι εταιρείες κρουαζιέρας αναμένεται να προσλάβουν πάνω από 20.000 νέα μέλη πληρώματος το 2025 μόνο και μόνο για να καλύψουν τις ανάγκες στελέχωσης των νέων πλοίων. Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει τον συνολικό αριθμό των νέων μελών του πληρώματος που θα βρίσκονται στα νέα πλοία, καθώς και 25% πρόσθετο προσωπικό για να αντισταθμίσει τα διαστήματα αδειών και ρεπό.

Σύμφωνα με ανάλυση της Cruise Industry News, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η μέση αναλογία επισκεπτών προς πλήρωμα θα είναι 2,5 προς 1, ενώ τα νέα πλοία θα έχουν χωρητικότητα για πάνω από 16.000 μέλη πληρώματος. Στο πλαίσιο αυτό και λαμβάνοντας ως δεδομένο όλες τις παραγγελίες που πραγματοποιούνται επί του παρόντος, οι εταιρείες κρουαζιέρας θα πρέπει να προσλάβουν περίπου 75.000 μέλη πληρώματος έως το 2036 μόνο για νέα πλοία.

Ενδεικτικό της άνθησης που καταγράφεται είναι το γεγονός ότι συνολικά 62 νέα κρουαζιερόπλοια πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030.

Για παράδειγμα, η Norwegian Cruise Line θα δει σημαντική αύξηση στο εργατικό δυναμικό της, με περισσότερα από 16.000 μέλη πληρώματος να αναμένεται να προσληφθούν για οκτώ νέες κατασκευές. Παράλληλα, ο Ομιλος MSC Cruises θα προσθέσει στον στόλο του επτά νέα πλοία έως το 2028 και θα χρειαστεί επίσης περίπου 11.000 νέους υπαλλήλους μόνο για τα νεότευκτα κρουαζιερόπλοια.

Η Carnival Cruise Line, έπειτα από την παραγγελία πέντε μεγάλων πλοίων φέτος, αναμένεται να αυξήσει το εργατικό δυναμικό της κατά περισσότερα από 10.500 μέλη πληρώματος, ενώ η Royal Caribbean International με τρία νέα πλοία για τις κατηγορίες Icon και Oasis θα χρειαστεί σχεδόν 9.000 επιπλέον μέλη πληρώματος.

Τέλος, ακολουθώντας μια επιθετική στρατηγική ανάπτυξης, η Disney Cruise Line και ο συνεργάτης της OLC αναμένεται να προσλάβει πάνω από 6.000 νέα μέλη προσωπικού τα επόμενα χρόνια.

Ναυπηγικός «πυρετός»

Αξίζει να σημειωθεί πως μόνο εντός του 2024 τουλάχιστον 14 νέα μεγάλα πλοία πραγματοποιούν το παρθενικό τους ταξίδι. Σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτά τα κρουαζιερόπλοια κυμαίνονται από μεγάλα πλοία έως πολυτελή και premium μοντέλα. Ενα από τα πιο αναμενόμενα πλοία ήταν το «Icon of the Seas» της Royal Caribbean International που έκανε ντεμπούτο τον Ιανουάριο, λαμβάνοντας τα «σκήπτρα» του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο με χωρητικότητα 5.610 επισκεπτών και ολική χωρητικότητα 250.800 τόνων.

Από την πλευρά της, η Princess Cruises παρουσίασε τον Φεβρουάριο το «Sun Princess», το μεγαλύτερο πλοίο της μέχρι σήμερα, με χωρητικότητα 4.300 επισκεπτών και ολική χωρητικότητα 175.500 τόνων. Επίσης, η Disney Cruise Line με διαρκείς ανακοινώσεις για νέα πλοία παρουσίασε «Disney Treasure», το οποίο προσφέρει χωρητικότητα 4.000 επισκεπτών και ολική χωρητικότητα 144.000 τόνων. Και καθώς ολοένα και περισσότεροι τουρίστες επιλέγουν την κρουαζιέρα για τις διακοπές τους, η χώρα μας αναμένεται να καταγράψει ένα αξιοσημείωτο ρεκόρ. Συγκεκριμένα, 131 ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια (από τα 421 παγκοσμίως) θα πραγματοποιήσουν πλόες σε ελληνικά λιμάνια. Δηλαδή ένα στα τρία κρουαζιερόπλοια που πραγματοποιούν ταξίδια κάθε χρόνο θα περάσουν από τη χώρα μας, αποδεικνύοντας το έμπρακτο ενδιαφέρον των παγκόσμιων κολοσσών της κρουαζιέρας για τους ελληνικούς προορισμούς.