To νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Capri φέρνει στο σήμερα ένα εμβληματικό cult classic όνομα της αμερικάνικης εταιρείας, ένα μοντέλο που έχει φέρει πολλές επιτυχίες στην φίρμα. Η ιστορία του μεγάλη. Ξεκίνησε τη δεκαετία του 60! Ηταν εμπνευσμένο – με την επίσημη παρουσίασή του το 1969 να γίνεται στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελών, – από τον αμερικανό σχεδιαστή Philip T. Clarke
Το Ford Capri ήταν «το αυτοκίνητο που όλοι ονειρεύονται», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε το διαφημιστικό σλόγκαν της Ford την εποχή εκείνη, με την επιτυχία του να εκτοξεύεται αμέσως μόλις παρουσιάστηκε το 1969. Από τη χρονιά αυτή και μετά, έως και την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής του μοντέλου στα τέλη του 1986, το Ford Capri παρέμεινε ένα icon της αυτοκίνησης, με τις πωλήσεις του να φτάνουν συνολικά μέσα στα 18 χρόνια που παρέμεινε στην παραγωγή στις 1.886.647 μονάδες και στις τρεις γενιές του.
Ford Capri Mk1 (1969-1974)
Η πρώτη γενιά Capri παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, στο Βέλγιο, το 1969, και έγινε αμέσως δημοφιλές στους αγοραστές της Ευρώπης καταγράφοντας 400.000 πωλήσεις τα πρώτα δύο χρόνια. Το Capri Mk1 ήταν εξαιρετικά εντυπωσιακό από την αρχή. Οι πρώτες περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις περιλάμβαναν το Capri Special που έκανε το ντεμπούτο του το 1971. Το νέο κουπέ της Ford ήταν διαθέσιμο μόνο στον εξωτερικό χρωματισμό Vista Orange και μπορούσε να εξοπλιστεί με πίσω αεροτομή και περσίδες στο κεκλιμένο πίσω παράθυρο.
Η κορυφαία έκδοση RS 2600 του Capri πρώτης γενιάς κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού τόσο το 1971 όσο και το 1972 απέναντι σε πολύ ισχυρούς αντιπάλους. Το σπορ Capri RS 3100, το οποίο παρουσιάστηκε το 1974, κατασκευάστηκε επίσης για να συμμετέχει σε αγώνες.
Ford Capri Mk2 (1974-1978)
Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές στο Ford Capri Mk2 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1974 ήταν η πίσω πόρτα, που παρέπεμπε σε μοντέλο hatchback και καθιστούσε το σπορ μοντέλο της εταιρείας ακόμα πιο πρακτικό. Άλλες παρεμβάσεις της Ford συνετέλεσαν στο να γίνει το εσωτερικό του ακόμα πιο μοντέρνο και το αυτοκίνητο συνολικά ακόμα πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση.
Το Ford Capri Special του 1975 ήταν μία ακόμα έκδοση περιορισμένης έκδοσης του μοντέλου που διέθετε εντυπωσιακό χρωματικό συνδυασμό. Διαθέσιμο μόνο σε μαύρο ή λευκό χρώμα, το Capri Special είχε χρυσαφί λωρίδες στο καπό, στις πλευρικές επιφάνειες και πίσω, καθώς και χρυσαφί ζάντες. Επίσης, διέθετε εντυπωσιακές επενδύσεις στα καθίσματα, με χρυσαφί ένθετα.
Ford Capri Mk3 (1978-1986)
Αυτή είναι η τελευταία του γενιά. Η πιο κομψή και πιο επιθετική σχεδίαση του Capri Mk3 ήταν ό,τι ακριβώς χρειαζόταν το κουπέ μοντέλο της Ford για τη νέα δεκαετία που διαφαινόταν στον ορίζοντα. Οι τέσσερις στρογγυλοί προβολείς, οι οποίοι ενώνονταν μέσω των οριζόντιων περσίδων της μάσκας, αποτέλεσαν ένα από τα πλέον εμβληματικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά για το νέο Capri τη δεκαετία του 1980.
Η παράδοση που έκανε το Ford Capri να διαπρέψει στους αγώνες στις προηγούμενες γενιές του συνεχίστηκε και με τη νεότερη. Ο υπερσυμπιεστής δεν ήταν η μόνη εξελιγμένη τεχνολογία κινητήρα που χρησιμοποιούσε το Ford Capri Mk3. Ο προηγμένος ψεκασμός καυσίμου, ο οποίος έκανε την εμφάνισή του σε έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα με χωρητικότητα 2,8 λίτρων, κατέστησε το Capri Mk3 ακόμα πιο αποδοτικό σε ότι αφορά την κατανάλωση ενισχύοντας ταυτόχρονα τις επιδόσεις του.
Το 1986 η Ford σηματοδότησε το τέλος της παραγωγής του Capri με μια τελευταία έκδοση περιορισμένης παραγωγής: το Capri 280. Αυτή η έκδοση παρήχθη σε λίγο περισσότερα από 1.000 αντίτυπα, όλα βαμμένα στον εντυπωσιακό χρωματισμό Brooklands Green.