Τα νησιά των Κυκλάδων βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων των ταξιδιωτών για την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου 2024. Η Πάρος, η Νάξος, η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Τήνος ήταν τα νησιά που δέχτηκαν τον μεγαλύτερο όγκο επιβατικής κίνησης. Αξίζει να σημειωθεί πως, αν και η Σαντορίνη παρέμεινε στους δημοφιλέστερους προορισμούς, παρατηρήθηκε σχετική μείωση συγκριτικά με πέρυσι.

Κοιτώντας πιο συγκεκριμένα τα αγαπημένα νησιά των ελλήνων ταξιδιωτών, εδώ το τοπ 10 διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τις επιλογές των ξένων τουριστών. Οι Ελληνες προτίμησαν τα παρακάτω νησιά για τον Δεκαπενταύγουστο φέτος: 1. Τήνο, 2. Αίγινα, 3. Νάξο, 4. Σύρο, 5. Πάρο, 6. Κρήτη, 7. Ανδρο, 8. Κέρκυρα, 9. Μύκονο, 10. Κύθνο. Συγκεκριμένα, η Gen Z και οι Millennials προτίμησαν τη Νάξο, την Τήνο, την Πάρο, τη Σύρο και την Κρήτη. Η Σαντορίνη δεν είναι πλέον στα πιο δημοφιλή νησιά των Ελλήνων, κάτι το οποίο παρατηρήθηκε και την περίοδο του Πάσχα αλλά και του Αγίου Πνεύματος φέτος.

Τον φετινό Δεκαπενταύγουστο φάνηκε να ανεβαίνουν στις λίστες με τις προτιμήσεις νέα νησιά. Σε σχέση με το 2023, οι παρακάτω προορισμοί σημείωσαν μεγάλη αύξηση: Λευκάδα (1.124%), Κεφαλονιά (665%), Σκόπελος (274%), Χανιά (130%), Ικαρία (91%), Λέσβος (80%).

Στον αντίποδα, επισκέπτες από τις ΗΠΑ και τη Γαλλία που έκαναν έντονη την παρουσία τους το φετινό καλοκαίρι στα νησιά, φάνηκε να προτιμούν τους παραδοσιακά πιο τουριστικούς προορισμούς, όπως η Πάρος, η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Νάξος και η Μήλος.

Πιο οικονομικά

Από τα στοιχεία αυτά καθώς και από τις επιλογές των ταξιδιωτών όλο το 2024 φαίνεται να δημιουργείται μια τάση για ταξίδια σε λιγότερο τουριστικούς προορισμούς και για συνολική διεύρυνση των επιλογών των ταξιδιωτών. Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τους έλληνες ταξιδιώτες, αυτό αποτυπώνεται και στο μέσο κόστος ανά κράτηση που κινήθηκε στο -3%, καταδεικνύοντας μια τάση για πιο οικονομικά ταξίδια.

Στη Βόρεια Ελλάδα, τα δρομολόγια με την υψηλότερη επιβατική κίνηση ήταν: Καβάλα – Λήμνος, Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, Βόλος – Σκιάθος, Μαντούδι – Σκόπελος και Θεσσαλονίκη – Σκόπελος. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η επιβατική κίνηση για τα δρομολόγια μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας κινήθηκε αυξητικά τον φετινό Δεκαπενταύγουστο. Συγκεκριμένα, σημειώθηκε άνοδος στις γραμμές: Μαρμαρίδα – Ρόδος, Αϊβαλί – Λέσβος, Φετίγε – Ρόδος και Τσεσμέ – Χίος.

Τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση τον Ιούλιο δείχνουν πως όσοι επέλεξαν για τις διακοπές τα ελληνικά νησιά ήταν κατά σχεδόν 5% λιγότεροι σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.

Τα λιμάνια

Σε ό,τι αφορά τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας, καταγράφεται πτώση από τους 2 εκατ. επιβάτες το 2023 στους 1.857.360 το 2024. Τον ίδιο μήνα σημειώθηκαν 5.370 αφιξοαναχωρήσεις έναντι 5.035 πέρυσι. Την περίοδο από 1 έως και 30 Ιουλίου ο αριθμός των διακινούμενων επιβατών μέσω του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά άγγιξε τα 1,4 εκατ., εκ των οποίων 400.000 μετακινήθηκαν στην περιοχή του Αργοσαρωνικού και 1 εκατ. προς νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη. Η πληρότητα των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων προσέγγισε το 85%-90%, ενώ σε προορισμούς όπως το Ανατολικό και το Κεντρικό Αιγαίο άγγιξε το 100%.