Το μοντέλο διάσωσης της αεροπορικής εταιρείας Lufthansa ετοιμάζεται να υλοποιήσει στα γερμανικά ναυπηγεία Meyer Werft ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς.
Ο ηγέτης της γερμανικής κυβέρνησης επισκεπτόμενος την προηγούμενη εβδομάδα τα ναυπηγεία ανακοίνωσε ότι υπήρξε μεγάλη πρόοδος στις διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση, τις τράπεζες και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, για τη διάσωσή τους, αλλά «υπάρχει ακόμη λίγη δουλειά να γίνει».
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση «θα συνεισφέρει το δικό της μέρος στη λύση και έχω τη σαφή προσδοκία ότι όλοι οι άλλοι εμπλεκόμενοι θα συμμετάσχουν», πρόσθεσε. Η εταιρεία χρειάζεται χρήματα έως τις 15 Σεπτεμβρίου για να πληρώσει τους μισθούς και να αποφύγει την πτώχευση, παρά το γεγονός ότι το βιβλίο παραγγελιών είναι σχετικά καλό. Μεταξύ άλλων έργων, το βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων περιλαμβάνει την κατασκευή 10 κρουαζιερόπλοιων, τέσσερα από τα οποία παρήγγειλε η Disney αυτόν τον μήνα.
Εξαγορά
Τα ναυπηγεία με έδρα το Πάρενμπουργκ, βρίσκονται στον δρόμο προς την εξαγορά της από το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας και τη γερμανική κυβέρνηση για να αποφύγουν τη χρεοκοπία καθώς βιώνουν τη χειρότερη κρίση στην 229χρονη ιστορία τους. Με πολλές από τις συμβάσεις να έχουν συναφθεί πριν από την πανδημία Covid-19 και να μην έχουν προσαρμοστεί έκτοτε ώστε να ληφθεί υπόψη το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας, χρειάζονται 2,7 δισ. ευρώ για να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή των πλοίων που έχουν στο βιβλίο παραγγελιών τους. Ενα πακέτο διάσωσης θα μπορούσε να περιλαμβάνει την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και την περιφέρεια της Κάτω Σαξονίας οι οποίοι θα γίνουν μέτοχοι της εταιρείας, προσωρινά τουλάχιστον, όπως ανέφεραν τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης. Δεν θα το κάνουν αυτό για να παραμείνουν ως εταίροι για πάντα – δεν είμαστε ναυπηγοί, δήλωσε ο Σολτς. Ο γερμανός καγκελάριος ανέφερε το παράδειγμα της απόκτησης από την κυβέρνηση ποσοστού 20% της Lufthansa το 2020, στο αποκορύφωμα της πανδημίας του Covid-19, το οποίο πούλησε δύο χρόνια αργότερα. Ο Σολτς δήλωσε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση, η περιφερειακή κυβέρνηση της Κάτω Σαξονίας και οι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Meyer Werft είχαν συνομιλίες με τράπεζες τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με μια συμφωνία για τη χρηματοδότηση της κατασκευής πλοίων που βρίσκονται στο βιβλίο παραγγελιών. Πρόσθεσε όμως ότι η συμφωνία δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, καθώς θα πρέπει να εγκριθεί από το γερμανικό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η ναυπηγική βιομηχανία στο Πάρενμπουργκ και σε ολόκληρη την περιοχή έχει μέλλον συμπλήρωσε, καθώς η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων είναι τομέας στον οποίο τα ναυπηγεία της Ευρώπης εξακολουθούν να έχουν δεσπόζουσα θέση, έναντι εκείνων της Κίνας, της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας. Διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας, όπως οι αμερικανικές Carnival Corporation και Royal Caribbean και η MSC Cruises με έδρα την Ελβετία, παραγγέλνουν κυρίως από ναυπηγεία στη Γερμανία και την Ιταλία.