Οι μαθητές που επιστρέφουν στο σχολείο αντιμετωπίζουν αυστηρούς περιορισμούς και άμεσες απαγορεύσεις στη χρήση κινητών τηλεφώνων, καθώς αποδεικνύουν τις καταστροφικές επιπτώσεις που έχει η επίμονη σύνδεση με το Διαδίκτυο στους εφήβους.

Στο Λος Άντζελες η σχολική επιτροπή ψήφισε τον Ιούνιο για την απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων. Στην κομητεία Clark, Nev., η περιοχή θα απαιτήσει από τους μαθητές της Γυμνασίου και του Λυκείου να αποθηκεύουν τηλέφωνα σε θήκες κατά τη διάρκεια της ημέρας, από αυτό το φθινόπωρο.

Αρκετές πολιτείες – συμπεριλαμβανομένης της Ιντιάνα, της Λουιζιάνα, της Νότιας Καρολίνας και της Φλόριντα – έχουν θεσπίσει νομοθεσία που περιορίζει την πρόσβαση σε κινητά τηλέφωνα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Και οι κυβερνήτες σε τουλάχιστον τρεις άλλες πολιτείες , συμπεριλαμβανομένης της Βιρτζίνια , ζήτησαν από τα σχολεία να περιορίσουν ή να απαγορεύσουν τις συσκευές. Άλλα κράτη έχουν παράσχει χρηματοδότηση για την υποστήριξη περιοριστικών πολιτικών.

Από τις 20 μεγαλύτερες σχολικές περιφέρειες του έθνους, τουλάχιστον επτά απαγορεύουν τη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας ή σκοπεύουν να το κάνουν, ενώ τουλάχιστον άλλες επτά επιβάλλουν σημαντικούς περιορισμούς, όπως απαγόρευση χρήσης κατά τη διάρκεια του μαθήματος, αλλά επιτρέποντας τη χρήση τηλεφώνου κατά τη διάρκεια του γεύματος ή όταν οι μαθητές μεταξύ των τάξεων, σύμφωνα με την Washington Post.

Δάσκαλοι και γονείς άσκησαν πίεση στους διευθυντές σχολείων που βλέπουν ότι τα κινητά τηλέφωνα αποσπούν την προσοχή από τους μαθητές ενώ επιβαρύνουν την ψυχική τους υγεία.

«Πάρτε τα τηλέφωνα»

«Όλοι έλεγαν, ”πάρτε τα τηλέφωνα”», είπε στη Νέα Υόρκη αυτό το καλοκαίρι ο Καγκελάριος των Σχολείων της Νέας Υόρκης Ντέιβιντ Μπανκς, η περιφέρεια του οποίου σχεδιάζει να ανακοινώσει σύντομα απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων. «Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για γονείς, δασκάλους και παιδιά. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν να ετοιμαστούμε να κάνουμε κάτι που έχει κάποιο νόημα».

Η πιο πρόσφατη ομοσπονδιακή έρευνα , το 2021, διαπίστωσε ότι το 43 τοις εκατό των λυκείων και το 77 τοις εκατό των σχολείων μέσης εκπαίδευσης απαγορεύουν τη μη ακαδημαϊκή χρήση κινητών τηλεφώνων ή smartphone κατά τις σχολικές ώρες. Οι ειδικοί και οι διαχειριστές λένε ότι αυτοί οι αριθμοί έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Πώς τα κινητά «εισχώρησαν» στις σχολικές αίθουσες

Το 2009-2010, προτού τα κινητά τηλέφωνα γίνουν πανταχού παρόντα, τα σχολεία απαγόρευσαν γενικά τη χρήση τους, θεωρώντας τα ως περισπασμούς. Μια ομοσπονδιακή έρευνα εκείνο το έτος διαπίστωσε ότι το 91% όλων των σχολείων απαγόρευε τη μη ακαδημαϊκή χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τις σχολικές ώρες.

Αυτό άρχισε να αλλάζει καθώς οι εταιρείες άρχισαν να αναπτύσσουν εφαρμογές και προγράμματα που επέτρεπαν τη χρήση κινητών τηλεφώνων για εκπαιδευτικούς σκοπούς, δήλωσε ο Victor Pereira, λέκτορας για την εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.

Τα τηλέφωνα θα μπορούσαν ξαφνικά να χρησιμοποιηθούν ως συσκευή μέτρησης σε εργαστήρια ή για να παίξουν παιχνίδια που βοηθούν στη μάθηση. Μέχρι το 2015-2016, μόλις το 66%  όλων των σχολείων απαγόρευσαν τη χρήση τους. Στη συνέχεια έφτασε η πανδημία και για πολλούς μαθητές, τα τηλέφωνα ήταν σωτήρια για τη μάθηση σε ένα εικονικό σχολικό περιβάλλον.

Αλλά στα χρόνια από τότε, καθώς ορισμένοι μαθητές άρχισαν να εκδηλώνουν εξάρτηση από συσκευές κινητής τηλεφωνίας, τα σχολεία άρχισαν να επιστρέφουν στις παλαιότερες απαγορεύσεις. Μέχρι το 2020-2021, το μερίδιο όλων των σχολείων που απαγορεύουν τη χρήση έφτασε στο 77%.

Η ιδέα για σχολεία χωρίς τηλέφωνο έχει εκτοξευθεί. Μια ομάδα υποστηρικτών και ακαδημαϊκών έγραψε στον Γραμματέα Παιδείας Μιγκέλ Καρντόνα τον Οκτώβριο ζητώντας του να παροτρύνει τα σχολεία να υιοθετήσουν πολιτικές χωρίς τηλέφωνα.

Πέρυσι, ο Λευκός Οίκος έδωσε εντολή στο Υπουργείο Παιδείας να δημιουργήσει πρότυπα πολιτικών σχετικά με τις συσκευές ως μέρος μιας πρωτοβουλίας για την ψυχική υγεία των νέων, αν και ο οργανισμός δεν τις έχει ακόμη δημοσιεύσει.