Η Camper and Nicholsons International, η εταιρεία που διαχειρίζεται το σούπερ γιοτ Bayesian που κατασκευάστηκε το 2008 που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Σικελίας την περασμένη Δευτέρα, εργάζεται πάνω σε ένα σχέδιο για την ανάκτηση των συντριμμιών, τα οποία βρίσκονται επί του παρόντος σε βάθος 49 μέτρων κάτω από το νερό ανοιχτά της ακτής Porticello κοντά στο Παλέρμο.
Η δεξαμενή του πιστεύεται ότι περιέχει περίπου 18.000 λίτρα καυσίμου.
Προτεραιότητα θα ήταν να αδειάσει η δεξαμενή για να αποτραπεί η μόλυνση του νερού από το καύσιμο και στη συνέχεια να ασφαλιστεί το σκάφος για να προχωρήσει στην ανάκτησή του, ανέφεραν πηγές που ενημερώθηκαν για το σχέδιο.
Μόλις αδειάσει η δεξαμενή, η εταιρεία πρόκειται να παρουσιάσει στις αρχές ένα λεπτομερές σχέδιο για την ανάκτηση των συντριμμιών για να λάβει άδεια για την απομάκρυνση του Bayesian, μια επιχείρηση που θα μπορούσε να απαιτήσει αρκετές εβδομάδες, σύμφωνα με το ANSA.
Η Camper & Nicholson βρίσκεται σε επαφή με τις ιταλικές αρχές για να πραγματοποιήσει την επιχείρηση, ανέφεραν οι πηγές.
Η εταιρεία διευκρίνισε ότι έχει ρόλο «διαχείρισης γιοτ» και ότι δεν αναφέρεται ως πλοιοκτήτης.
Για ανθρωποκτονία και πρόκληση ναυαγίου ερευνάται ο καπετάνιος του Bayesian
Οι εισαγγελικές αρχές της χώρας ξεκίνησαν επισήμως έρευνα για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και πρόκληση ναυαγίου εις βάρος του καπετάνιου του Bayesian.
Ο 51χρονος καπετάνιος Τζέιμς Κάτφιλντ, υπήκοος Νέας Ζηλανδίας, ερευνάται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και υπαιτιότητα για το ναυάγιο, αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ιταλικές εφημερίδες La Repubblica και Corriere della Sera.
Υπενθυμίζεται ότι ο εισαγγελέας Αμπρότζιο Καρτόζιο το περασμένο Σάββατο (24/8) ανακοίνωσε επισήμως ότι ξεκινά ποινική έρευνα για πιθανή ανθρωποκτονία καθώς «δεν αποκλείουμε κανένα σενάριο» και διευκρίνισε ότι, εκείνη τη χρονική στιγμή, δεν είχε ξεκινήσει ακόμα έρευνα εις βάρος κάποιου συγκεκριμένου προσώπου.
Οι ερευνητές εξετάζουν τα αδικήματα της πρόκλησης ναυαγίου και πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας εις βάρος αγνώστων προσώπων, είχαν αποκαλύψει ήδη από την προηγούμενη μέρα διεθνή ΜΜΕ.
Τα κρίσιμα 16 λεπτά
Στο μικροσκόπιο των ερευνών έχει μπει (και) η συμπειφορά του Τζέιμς Κάτφιλντ, ο οποίος επιβίωσε μαζί με οκτώ μέλη του πληρώματός του και ανακρίνεται.
«Δεν το είδαμε να έρχεται», δήλωσε στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, αναφερόμενος στην καταιγίδα, στο μοναδικό δημόσιο σχόλιό του μέχρι στιγμής.
Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί άλλοι το είδαν. Προβλέπονταν σφοδροί άνεμοι και βροχή, μετά από ημέρες καυτής ζέστης. Ο επικεφαλής της εταιρείας που κατασκεύασε το Bayesian, Τζιοβάνι Κωσταντίνο, είπε ότι ήταν πεπεισμένος πως υπήρξε μια σειρά από λάθη στο πλοίο.
«Στο πίσω μέρος του σκάφους, μια καταπακτή πρέπει να είχε μείνει ανοιχτή. Πριν από την καταιγίδα, ο καπετάνιος θα έπρεπε να είχε κλείσει κάθε άνοιγμα, να σηκώσει την άγκυρα, να βάλει μπροστά τη μηχανή, να στρέψει προς τον άνεμο και να χαμηλώσει την καρίνα», ανέφερε.
Και εξήγησε: «Η καρίνα είναι ένα μεγάλο, πτερυγιοειδές τμήμα του σκάφους που προεξέχει από τη βάση του. Αυτό θα είχε σταθεροποιήσει το σκάφος, θα μπορούσαν να διασχίσουν την καταιγίδα και να συνεχίσουν την κρουαζιέρα τους με άνεση».
Οι διασώστες βρήκαν τα συντρίμμια του Bayesian 50 μέτρα κάτω από το νερό με την σχεδόν 10 μέτρα μακριά καρίνα του ανασηκωμένη.
Αν είχε αναπτυχθεί, θα μπορούσε να είχε βοηθήσει στην αντιμετώπιση του ανέμου που έπληττε τον 75 μέτρων ψηλό ιστό αλουμινίου του Bayesian και να κρατήσει το πλοίο σταθερό. Αλλά χωρίς αυτό, οι ειδικοί δήλωσαν στην εφημερίδα La Repubblica ότι ριπές ανέμου 100 χιλιομέτρων την ώρα θα ήταν αρκετές για να ανατραπεί το πλοίο και η καταιγίδα της Δευτέρας ξεπέρασε την ταχύτητα των ανέμων αυτών κατά πολύ.