Αν έχεις δρόμους, τότε μπορείς. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχεδιάζει εδώ και μήνες να ρυθμίσει διάφορα οδικά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του ορίου ταχύτητας και της θέσπισης νέων κανόνων για αρχάριους οδηγούς, προκειμένου να τους ενοποιήσει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Ο λόγος οφείλεται στα όσα συνέβησαν στην Ιταλία και την Τσεχία, οι οποίες έχουν καθιερώσει νέα μέγιστα σε ορισμένους από τους δρόμους τους έως και 150 χλμ./ώρα. Οριο που υπάρχει ήδη σε άλλες χώρες, όπως η Πολωνία. Της απόφασής τους προηγείται μια άλλη εντελώς αντίθετη: εκείνη της Εσθονίας να μειώσει το ποσοστό στα 90 χλμ./ώρα. Στην Ισπανία το όριο ταχύτητας των 120 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους της αναθεωρείται. Οι Αρχές σχεδιάζουν να επιτρέψουν την αύξηση του ορίου σε ορισμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, ενώ σε άλλα να το μειώσουν, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Οι αλλαγές στον ΚΟΚ επί θύραις. Πάντως, οι νέοι οδηγοί, δηλαδή αυτοί που μόλις απέκτησαν το δίπλωμα οδήγησης (τον τελευταίο έναν χρόνο τουλάχιστον), θα αντιμετωπίσουν αυστηρότερους κανόνες.
Σε αυτούς περιλαμβάνονται η μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας που μπορούν να οδηγούν και αυστηρότεροι κανονισμοί σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών. Για παράδειγμα, μπορεί να υπάρχει ένα χαμηλότερο όριο ταχύτητας για εκείνους με το «Ν» στο πίσω παρμπρίζ και αυστηρότεροι έλεγχοι για την κατανάλωση αλκοόλ με χαμηλότερο ανώτατο επίπεδό του στο αίμα.
Στην Ευρώπη, τα όρια ταχύτητας και οι κανονισμοί οδήγησης ποικίλλουν ανάλογα με τη χώρα, αν και υπάρχουν κάποιες γενικές τάσεις και ομοιότητες μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Στις περισσότερες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους κυμαίνεται μεταξύ 120 και 130 χλμ./ώρα. Υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως η Γερμανία, όπου δεν υπάρχει γενικό όριο ταχύτητας στις Autobahn, αν και συνιστάται ο οδηγός να μην ξεπερνά τα 130 χλμ./ώρα για λόγους ασφαλείας. Τα όρια στις εθνικές οδούς και στους επαρχιακούς δρόμους συνήθως κυμαίνονται μεταξύ 80 και 100 χλμ./ώρα, ανάλογα με τη χώρα και τις οδικές συνθήκες. Στις πόλεις και σε κατοικημένες περιοχές το όριο κυμαίνεται συνήθως από 30 έως 50 χλμ./ώρα, ανάλογα με τη ζώνη (π.χ., κοντά σε σχολεία ή σε κέντρα πόλεων). Στην Ελλάδα, οι αυτοκινητόδρομοι έχουν ανώτατο όριο ταχύτητας τα 130 χλμ./ώρα, οι εθνικές οδοί τα 110 χλμ./ώρα και οι επαρχιακοί δρόμοι συνήθως τα 90 χλμ./ώρα. Στις αστικές περιοχές το ανώτατο όριο είναι 50 χλμ./ώρα, αλλά σε πολλές περιπτώσεις μειώνεται στα 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες ζώνες και κοντά σε σχολεία. Σε Νορβηγία και Ισλανδία στις αστικές περιοχές το όριο πέφτει στα 30 χιλιόμετρα (ειδικά σε ζώνες με υψηλή πυκνότητα πεζών και ποδηλάτων). Το αυτό και στην Ολλανδία για πολλές πόλεις και κωμοπόλεις.
Στους κυπριακούς αυτοκινητοδρόμους το όριο ταχύτητας είναι 100 χλμ./ώρα (από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη). Ενα άλλο θέμα που εξετάζει η Ευρωπαϊκή Ενωση για τη ρύθμιση και την ενοποίηση των οδικών κανονισμών στην ήπειρο είναι η απαγόρευση στους νέους οδηγούς να οδηγούν μεταξύ 12 το βράδυ και 6 το πρωί. Αυτό στοχεύει βασικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Χώρες όπως η Σουηδία, η Ιρλανδία, η Ολλανδία και η Δανία έχουν από τους χαμηλότερους αριθμούς θανάτων από τροχαία στην Ευρώπη, με λιγότερους από 30 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα από την Ευρωπαϊκή Ενωση, η Ρουμανία έχει τον υψηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Ο αριθμός αυτός είναι συνήθως γύρω στους 85-100 θανάτους ανά εκατομμύριο, με δεύτερη τη Βουλγαρία (πάνω από 80). Το 2022 η Ελλάδα είχε περίπου 57 θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο. Αυτός ο αριθμός είναι λίγο υψηλότερος από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που κυμαίνεται γύρω στους 45-50 ανά εκατομμύριο κατοίκους. Ο Μολώχ της ασφάλτου παραμένει ανίκητος…