Αυλαία για την τέταρτη σεζόν της σηκώνει η «Κοινωνία ώρα Mega». Από σήμερα Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου, ο Ιορδάνης Χασαπόπουλος και η Ανθή Βούλγαρη, μετά το απαραίτητο καλοκαιρινό τους διάλειμμα, επιστρέφουν στην παρουσίαση της επιτυχημένης πρωινής ενημερωτικής εκπομπής του Mega και αναδεικνύουν τα κοινωνικά προβλήματα της εποχής με αμεσότητα και ειλικρίνεια.
Καθημερινά, από τις 05.40 το πρωί, οι δυο τους σκιαγραφούν την ειδησεογραφία συνομιλώντας με τους πρωταγωνιστές της επικαιρότητας, ενώ συνεχίζουν να διατηρούν τον δίαυλο επικοινωνίας ανοιχτό με τους πολίτες. Λίγο πριν από την πρεμιέρα τους, ο Ιορδάνης Χασαπόπουλος και η Ανθή Βούλγαρη μίλησαν στα «Πρόσωπα».
Tι να περιμένουμε φέτος από την «Κοινωνία ώρα Mega»;
Ιορδάνης Χασαπόπουλος: Φέτος κατ’ αρχάς έχουμε αλλαγή ώρας αφού ξεκινάμε πλέον 05.40. Αυτό πραγματικά είναι μια πολύ μεγάλη αλλαγή γιατί θα προσαρμόσουμε λίγο τις ενότητες της εκπομπής και θα χρειαστεί να αλλάξουμε τις ώρες που τις παρουσιάζουμε. Μέχρι τώρα, γι’ αυτούς που ξυπνάνε νωρίς το πρωί λέγαμε τις βασικές ειδήσεις και παρουσιάζαμε τις σχετικές ενότητες με τα οικονομικά, τα διεθνή, τα αστυνομικά και τα πολιτικά θέματα, ώστε πριν φύγουν από το σπίτι να παίρνουν μια σφαιρική εικόνα της επικαιρότητας κι επανερχόμασταν αργότερα. Πλέον αυτό θα γίνεται αργότερα και πρέπει κι εμείς να προσαρμόσουμε τη ροή διαφορετικά ώστε ο τηλεθεατής που ξυπνάει το πρωί και βλέπει τηλεόραση, όπως κάνει δουλειές και ετοιμάζεται, να ακούει τα βασικά πράγματα. Οταν έχει συνηθίσει να βλέπει συγκεκριμένα πράγματα σε συγκεκριμένες ώρες, είναι ένα δύσκολο στοίχημα για εμάς να το αλλάξουμε αυτό και να τον κρατήσουμε πιστό στην εκπομπή. Το δεύτερο μεγάλο στοίχημα είναι να προσθέσουμε και νέες ενότητες αφού πριν λόγω ώρας δεν προλαβαίναμε να έχουμε πολλούς καλεσμένους ή να κάνουμε πολιτικές συζητήσεις. Τώρα θα τα προσαρμόσουμε όπως και τα κοινωνικά θέματα, τα οποία θα έχουν ένα πολύ μεγάλο μέρος της εκπομπής.
Ανθή Βούλγαρη: Η εκπομπή θα είναι πολύ πολύ ανανεωμένη σε θέματα που αφορούν την κοινωνία, αλλά με έναν άλλο, διαφορετικό τρόπο. Θα δώσουμε στο κοινό αυτό που ξέρουμε εμείς. Κάθε χρόνο ανανεωνόμαστε και προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι.
Η εκπομπή πλέον μπαίνει στην τέταρτή της σεζόν. Θεωρείτε ότι πρέπει να διατηρείτε τον ενθουσιασμό του κοινού ζωντανό ακόμα ή επειδή έχετε χτίσει μια ισχυρή σχέση του μαζί, επενδύετε σε αυτήν;
Ι.Χ.: Στις εκπομπές, αυτό που έχει πολύ μεγάλη σημασία είναι ο αυθορμητισμός και να πιστέψει ο τηλεθεατής ότι αυτοί οι άνθρωποι που βλέπει, του ταιριάζουν, του λένε τα πράγματα έτσι όπως είναι, δεν του κρύβουν κάτι και δεν είναι στημένοι. Με την Ανθή από την πρώτη στιγμή προσπαθήσαμε να μην είναι στημένη η εκπομπή και αυτά που λέμε να πατάνε πάνω σε ουσιαστικό ρεπορτάζ, να μην είναι τετριμμένα. Ακόμα και οι πλάκες που κάνουμε, γιατί το πρωί χρειάζεται μια ευχάριστη νότα και να κάνεις και το αστείο σου, να μην είναι στημένες. Ολα αυτά τα χρόνια που μας βλέπει ο κόσμος, έχουμε μια καλή έξωθεν μαρτυρία. Αυτή η εμπιστοσύνη επιβεβαιώνεται κάθε χρόνο, ίσως και μέρα με τη μέρα ή βδομάδα με τη βδομάδα. Δεν μπορείς να τον απογοητεύσεις τον άλλον γιατί βλέπει ένα συγκεκριμένο πράγμα και ξέρει τι είσαι και τι είναι αυτό που θα δει. Δεν μπορεί ξαφνικά να του παρουσιάσεις έναν άλλον εαυτό. Αν κάνεις κοιλιά ή πατήσεις πάνω στην επιτυχία της εκπομπής, νομίζω ότι χάνεις και το τρένο εκεί.
Α.Β.: Θα ήταν πολύ εγωιστικό να πω ότι δεν χρειάζεται να ανανεωνόμαστε. Εννοείται ότι χρειάζεται να ανανεωνόμαστε ώστε να κρατάμε ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού. Το γεγονός ότι ο κόσμος μάς επιλέγει τόσα χρόνια δεν καθιστά δεδομένη την προτίμησή του και στο μέλλον. Φυσικά είναι τιμή μας, αλλά από εκεί και πέρα οφείλουμε για αυτόν τον κόσμο να γινόμαστε καλύτεροι και να δίνουμε νέες προτάσεις, φρέσκες.
Βλέπουμε στην πρωινή ζώνη τα σχήματα να αλλάζουν, νέες εκπομπές να δοκιμάζονται, αλλά η «Κοινωνία ώρα Mega» παραμένει σταθερή. Είναι αυτό δείγμα επιτυχίας;
Ι.Χ.: Eπειδή δημιουργήθηκε ανταγωνισμός στην πρωινή ζώνη τα προηγούμενα χρόνια όταν άνοιξαν και άλλα κανάλια, πολλοί πίστεψαν ότι όπως το κάνουν αυτοί, μπορούμε να το κάνουμε κι εμείς. Δεν είναι έτσι όμως τα πράγματα. Δεν είναι τυχαίο ότι συγκεκριμένοι άνθρωποι είναι πολλά χρόνια στην πρωινή εκπομπή, πατάνε στα πόδια τους και παραμένουν. Ο καθένας νομίζει ότι άμα βγει μπροστά στο γυαλί και τα πει, θα γοητεύσει το κοινό. Αλλη εκπομπή κάνεις όταν είσαι στην ενημέρωση το μεσημέρι, άλλη όταν κάνεις ειδήσεις, άλλη όταν κάνεις απόγευμα και βράδυ. Το πρωί έχει κάτι διαφορετικό κι αυτό πρέπει να το καταλάβουμε όλοι και πολύ περισσότερο εμείς, ότι πρέπει να σου πηγαίνει η πρωινή ενημέρωση. Εγώ από την πρώτη στιγμή έλεγα ότι μόνο το πρωινό με ενδιαφέρει γιατί λειτουργώ εκεί καλύτερα ως άνθρωπος και προσπαθώ να το κάνω όσο γίνεται καλύτερα. Υπάρχουν όμως κι εκείνοι που δεν είχαν παρουσιάσει ποτέ πρωινή εκπομπή, ούτε μεσημεριανή, ούτε ειδήσεις και θεωρούν ότι μπορούν να επιτύχουν απλώς και μόνον επειδή τους δόθηκε η ευκαιρία να βρεθούν σε ένα κανάλι.
Α.Β.: Είναι ένα δείγμα επιτυχίας. Σίγουρα ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Η αλήθεια είναι ότι η δική μας ομάδα, όχι μόνο εγώ και ο Ιορδάνης, αλλά όλοι οι συνεργάτες, έχουμε δέσει πολύ, οπότε αυτό είναι πολύ βασικό συστατικό για μια πρωινή εκπομπή όπως και το να γίνεται συνήθεια.
Πολλές φορές οι εκπομπές κυνηγάνε το αποκλειστικό, έχουν παχείς τίτλους και επιδιώκουν να σοκάρουν τον κόσμο. Είναι αυτή η πρακτική συστατικό επιτυχίας ή έχει πρόσκαιρα αποτελέσματα;
Ι.Χ.: Τα κανάλια παρασύρονται από τα sites όπου γίνεται η μάχη του τίτλου μόνο και μόνο για να έρθουν τα κλικ και στα θέματα επί της ουσίας δεν έχουν τίποτα. Νομίζω ότι και στα κανάλια το ίδιο πράγμα συμβαίνει τώρα. Ενώ κρατάγαμε ένα επίπεδο με τους τίτλους, τώρα με τα sites δεν μπορείς να ξεφύγεις γιατί βλέπεις ότι έχουν προλάβει κι έχουν ανεβάσει την είδηση. Εκεί γίνεσαι όμηρος και πρέπει να το ακολουθήσεις για να κρατήσεις τον κόσμο.
Α.Β.: Για μένα δεν είναι συστατικό επιτυχίας το να σοκάρεις τον κόσμο. Συστατικό επιτυχίας είναι να τον κάνεις να σε εμπιστευτεί κι αυτό έρχεται με τον καιρό. Είναι πρόσκαιρο το να σοκαριστεί ο κόσμος από έναν τίτλο. Το να ξέρουν ότι αυτό που τους λες ισχύει, χωρίς πολλά πολλά και χωρίς σάλτσες, αυτό έχει ανάγκη ο σύγχρονος τηλεθεατής. Ολοι βομβαρδιζόμαστε από πολλές ειδήσεις από παντού, από το Διαδίκτυο, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο. Οσο πιο τίμιος είσαι με την είδηση, νομίζω ότι τόσο πιο πολύ χτίζεται και η εμπιστοσύνη του κόσμου. Εμείς προσπαθούμε να λειτουργούμε έτσι.
Η ουσία της είδησης όμως πού βρίσκεται;
Ι.Χ.: Στην τηλεόραση η είδηση βρίσκεται στην αμεσότητα. Οταν ξεσπάει μια φωτιά και είσαι με την κάμερα, πρέπει να τη μεταδώσεις. Οταν έχεις ένα ναυάγιο, πρέπει να τρέξεις εκεί. Οταν έχεις έναν πόλεμο, πρέπει να δώσεις εικόνα. Εκεί είναι η είδηση. Το να βγεις να τα περιγράψεις είναι πολύ καλό αλλά κερδίζει τελικά όποιος έχει την εικόνα. Αυτό είναι το πιο σημαντικό.
Α.Β.: Στο να καταλάβει ο τηλεθεατής όσα του λες, απλά και ξεκάθαρα, χωρίς φανφάρες. Το κοινό πρέπει να αντιληφθεί άμεσα την είδηση και να τον αφήσεις να την κρίνει μόνος του, χωρίς να τον καθοδηγείς.