Ο Μάθιου Γκρίφιθς, ναύτης στη θαλαμηγό Bayesian που βυθίστηκε στη Σικελία ο οποίος είχε βάρδια τη νύχτα της τραγωδίας, δήλωσε ότι «ξύπνησε τον καπετάνιο όταν η ταχύτητα του ανέμου ήταν 20 κόμβοι (σ.σ περίπου 40 χλμ./ώρα)».

«Παρακολουθούσα τις καιρικές συνθήκες όλο το βράδυ, ιδιαίτερα τον άνεμο που έφτανε τους 20 κόμβους. Μετά ξύπνησα αμέσως τον καπετάνιο που ανέλαβε την επιχείρηση. Έδωσε εντολή να ξυπνήσουν όλοι», διαβεβαιώνει ο Μάθιου Γκρίφιθς, σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο Ansa και αρκετές ημερήσιες εφημερίδες, που δεν αναφέρουν την πηγή τους.

Ο Βρετανός Μάθιου Γκρίφιθς είναι ένα από τα τρία μέλη του πληρώματος που ανακρίνονται σχετικά με τα αίτια του ναυαγίου – μαζί με τον καπετάνιο Τζέιμς Κάτφιλιντ και τον μηχανικό του σκάφους, Τιμ Πάρκερ Ιτον.

«Πήρε κλίση και πέσαμε στη θάλασσα»

Ο ίδιος είπε στην κατάθεσή του ότι το σκάφος πήρε κλίση και έπεσαν στη θάλασσα. «Καταφέραμε να επιστρέψουμε στο πλοίο και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε μια ανθρώπινη αλυσίδα για να σώσουμε όσους έφτασαν στο κατάστρωμα» συνέχισε.

«Το σκάφος είχε πάρη κλίση και περπατούσαμε στους τοίχους του. Σώσαμε αυτούς που μπορούσαμε, επίσης ο Κάτφιλντ έσωσε το μικρό κορίτσι και την μητέρα του» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Ο 59χρονος δισεκατομμυριούχος «Μπιλ Γκέιτς της Βρετανίας» γιόρταζε μαζί με φίλους, συνεργάτες και τους δικηγόρους του την αθώωσή του τον Ιούνιο σε μια δίκη για απάτη στις ΗΠΑ που θα μπορούσε να του είχε κοστίσει χρόνια φυλάκισης. Το 56 μέτρων σκάφος του χτυπήθηκε από ανεμοστρόβιλο ενώ ήταν αγκυροβολημένο στα ανοιχτά του Πορτιτσέλο, κοντά στο Παλέρμο.

Το πτώμα του μάγειρα της θαλαμηγού βρέθηκε λίγο αργότερα και έξι άτομα, μεταξύ των οποίων ο Μάικ Λιντς και η 18χρονη κόρη του, ανασύρθηκαν νεκρά από δύτες τις επόμενες ημέρες.

Τα πρόσωπα που ερευνώνται από τις ιταλικές Αρχές

Εκτός από τον 51χρονο καπετάνιο Τζέιμς Κάτφιλντ, υπήκοο Νέας Ζηλανδίας, ο οποίος ερευνάται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και υπαιτιότητα για το ναυάγιο, οι εισαγγελείς του Τέρμινι Ιμερέσε έχουν θέσει, επίσης, υπό έρευνα τον βρετανό μηχανικό πλοίου Τιμ Πάρκερ Ίτον, καθώς και τον ναύτη Μάθιου Γκρίφιθς.

Ο Ίτον ερευνάται για πιθανές κατηγορίες πολλαπλής ανθρωποκτονίας από αμέλεια και πρόκλησης ναυαγίου επειδή δεν ενεργοποίησε τα συστήματα ασφαλείας για να κλείσουν τα καταστρώματα και οι καταπακτές του σκάφους, κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει πλημμύρα στο μηχανοστάσιο, οδηγώντας σε μπλακ άουτ και συνεισφέροντας στο ναυάγιο.