Στις 30 Νοεμβρίου θα παραδοθεί το μετρό Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Οι 12 σταθμοί είναι έτοιμοι για τη βασική γραμμή ωστόσο λείπει μόνο ο σταθμός Βενιζέλου, όπου έχουν επανατοποθετηθεί οι αρχαιότητες που αποσπάστηκαν, αλλά γίνονται ακόμα κάποιες εργασίες συντήρησης.

Κατά τη συνέντευξη τύπου παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα τεχνικά στοιχεία του έργου, καθώς επίσης για τα πολλαπλά οφέλη που θα έχει η λειτουργία του μετρό για την πόλη. Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση αναμένεται να είναι 254.000 επιβάτες στη βασική γραμμή και 87.000 στην επέκταση της Καλαμαριάς.

Η βασική γραμμή έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ.

Η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Θα ξεκινάει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και, ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου και θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.

Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, και θα διανύουν την απόσταση σε 17 λεπτά, εξυπηρετώντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση και συνολικά 254.000 ανά ημέρα. Η αναμονή συρμού στους σταθμούς θα είναι αρχικά στα 2,5 λεπτά, ενώ μετά την παραλαβή των επιπλέων 15 συρμών ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα.

Θα έχει: 

  • Μεταφορική ικανότητα σχεδιασμού: 18.000 επιβάτες/ώρα/κατεύθυνση
  • Σύστημα φιλικό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες
  • Σταθμοί με κεντρική αποβάθρα μήκους 60μ., εξοπλισμένοι με Θύρες επί των Αποβαθρών
  • Ασύρματη Σηματοδότηση CBTC, επίπεδο αυτοματισμού GOA 4, επίπεδο ασφαλείας SIL4
  • Σύστημα ισχύος έλξης 750 V DC με ηλεκτροφόρο ράβδο