Αναταραχές προκαλούν στην κρουαζιέρα οι πρωθυπουργικές ανακοινώσεις για επιβολή τέλους 20 ευρώ ανά επιβάτη από τη νέα σεζόν για τους δημοφιλείς προορισμούς Σαντορίνη και Μύκονο. Μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός, αφού ξεκαθάρισε ότι η Ελλάδα δεν είχε δομικό πρόβλημα υπερτουρισμού, έκανε λόγο για «σημειακό πρόβλημα σε ορισμένους προορισμούς, κάποιες εβδομάδες ή κάποιους μήνες τον χρόνο, το οποίο πρέπει να το αντιμετωπίσουμε γιατί έχει πολύ συγκεκριμένα αίτια».
Αναφέρθηκε ειδικότερα στην κρουαζιέρα που «έχει επιβαρύνει πάρα πολύ τη Σαντορίνη και τη Μύκονο» και εξήγγειλε παρεμβάσεις όπως το τέλος κρουαζιέρας. «Θα είναι σημαντικό, μπορώ να σας πω από τώρα ότι θα είναι 20 ευρώ για τους μήνες τους δύσκολους, την υψηλή σεζόν». Παράλληλα συμπλήρωσε ότι «εξίσου σημαντική είναι και η παρέμβαση την οποία θα κάνουμε για να έχουμε ένα πεπερασμένο αριθμό πλοίων, τα οποία μπορούν να φτάνουν ταυτόχρονα σε έναν προορισμό».
Το πρόβλημα που δημιουργείται, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, είναι ότι η επιβολή τόσου υψηλού τέλους άμεσα, δηλαδή από την επόμενη σεζόν, η οποία έχει ήδη τιμολογηθεί και «πουληθεί», θα επιβαρύνει υπέρμετρα τις εταιρείες κρουαζιέρας, καθώς δεν μπορούν να μετακυλίσουν τον κόστος στον επιβάτη.
Με βάση την εξαγγελία του Πρωθυπουργού για το 2025, ένα κρουαζιερόπλοιο που θα πιάσει μία φορά Μύκονο και Σαντορίνη με 4.000 επιβάτες θα καταβάλει τέλος για τους δύο προορισμούς συνολικού ύψους 1,6 εκατ. ευρώ. Αν κάνει αυτό το ταξίδι πέντε φορές, το κόστος θα ανέλθει στα 8 εκατ. ευρώ. Επίσης, ιδιαίτερα θα πληγούν εταιρείες που κάνουν κρουαζιέρες αποκλειστικά σε ελληνικούς προορισμούς, ενώ παράλληλα, όπως επισημαίνουν, «εκτός κάδρου» μένουν προς το παρόν τουλάχιστον τα ημερόπλοια που αποβιβάζουν κάθε μέρα στο νησί πάνω από 5.000 επισκέπτες. Η πρόταση που έχει κατατεθεί από τον κλάδο στο κυβερνητικό επιτελείο ήταν να επιβληθεί ένα τέλος αλλά αυτό να γίνει σταδιακά έτσι ώστε να είναι ευκολότερη η διαχείρισή του.
Υπερτουρισμός
Ο κλάδος επισημαίνει ακόμη ότι σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερτουρισμού τα τέλη αφορούν όλους τους επισκέπτες και όχι μόνο ενός κλάδου. Επίσης ένα ακόμη θέμα που θέτουν είναι αν τα έσοδα θα επενδυθούν για τη βελτίωση των υποδομών ή τελικά θα «κλείσουν» άλλες τρύπες, όπως αφήνει να εννοηθεί και η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού «ένα μέρος των χρημάτων αυτών θα επιστρέφει στις τοπικές κοινωνίες για σημαντικά έργα υποδομής».
Οσον αφορά τα συστήματα διαχείρισης των αφίξεων κρουαζιεροπλοίων, ήδη η βιομηχανία της κρουαζιέρας μέσω της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών (CLIA) έχει συμφωνήσει στην αυστηρή εφαρμογή του ορίου των 8.000 επιβατών που ξεκίνησε να εφαρμόζεται από το 2018, όμως στη συνέχεια ατόνησε στη Σαντορίνη, αλλά επανήλθε με βάση την πλέον πρόσφατη απόφαση του Λιμενικού Ταμείου και του δήμου.
- Γερμανία: Σε ιστορικό υψηλό οι εξαγωγές όπλων – Η Ουκρανία ο βασικός αποδέκτης
- «Αυτό είναι 2 σε 1: Και μετρό και περπάτημα» – Το καυστικό σχόλιο του Λάκη Λαζόπουλου για το Μετρό Θεσσαλονίκης
- Το Λονδίνο καταδικάζει τις «απειλές» Μεντβέντεφ – Είπε ότι δημοσιογράφοι των Times είναι «νόμιμοι στρατιωτικοί στόχοι»