Και το πρωτάθλημα πήρε μπροστά! Μετά από πολλά πολλά χρόνια οι πιλότοι της F1 κονταροχτυπιούνται χωρίς καμία πρόβλεψη, για τον τελικό νικητή, χωρίς πλέον ο πρωτοπόρος στους κατασκευαστές ή και στους οδηγούς να έχει κλειδώσει τον τίτλο από τα μέσα της χρονιάς. Η αναπάντεχη τροπή στο τελευταίο γκραν πρι στην θρυλική Μόντσα με τη νίκη του Σαρλ Λεκλέρ και την Ferrari να κερδίζει μέσα στο σπίτι της έδωσε πολύτιμους βαθμούς στην ιταλική ομάδα αλλά και στη McLaren που πλέον βρίσκονται μια ανάσα από την κουρασμένη και αποσυντονισμένη Red Bull, που όπως φαίνεται το …φυσάει και δεν κρυώνει.

Πλέον η αδυναμία της Red Bull γίνεται όπλο για τις McLaren που ανεβάζουν την ταχύτητα από αγώνα σε αγώνα. Μετά το τελευταίο γκραν πρι η Red Bull δεν κρύβει την νωχελικότητα της. Είναι χαρακτηριστικό ότι το αφεντικό της ομάδας, ο Κρίστιαν Χόρνερ αναφέρει ότι η κατακόρυφη πτώση της Red Bull ήταν αυτή που έφερε τον πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν στην έκτη θέση και έδωσε πρόσφορο έδαφος στους αντιπάλους. Όπως ανέφερε «Εχουμε πλέον μια εμφανή αποσύνδεση στην ισορροπία του μονοθεσίου και πολύ απλά το αγωνιστικό μονοθέσιο δεν δουλεύει». Ο Χόρνερ τόνισε ότι αυτό έχει φέρει τους οδηγούς σε φαύλος κύκλο και μάλλον θα χρειαστεί πολύ καιρό για να συνέλθουν. Στο ίδιο απογοητευτικό μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Φερστάπεν, που βλέπει το άλλοτε κραταιό μονοθέσιο του σαν τέρας!

Όπως ανέφερε ο Ολλανδός πρωταθλητής η ομάδα του, η  Red Bull RB20 έχει πια μεταμορφωθεί σε ένα “τέρας” και ότι πλέον “δεν είναι ρεαλιστικοί” οι φετινοί τίτλοι οδηγών και κατασκευαστών της Formula 1.

Κάτι που φανερώνουν και οι αριθμοί .Ο πρωταθλητής τερμάτισε στο γκραν πρι της Μόντσα 38 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari και 30’’ πίσω από τον Λάντο Νόρις της McLaren, ο οποίος μείωσε στους 64 βαθμούς τη διαφορά του από τον Ολλανδό! Πλέον το μονοθέσιο της Red Bull μοιάζει με …νταλίκα την ώρα που η McLaren έχει μονοθέσια που θυμίζουν πυραύλους εδάφους – εδάφους.

Στο επόμενο γκραν πρι η Red Bull θα εκκινήσει με τη βαθμολογία των 446 βαθμών την ώρα που η McLaren βρίσκεται μια ανάσα πίσω της με 438 βαθμούς. Αναπτερομένο είναι και το ηθικό για τη Ferrari που έχει συλλέξει στο πρωτάθλημα οδηγών 407 βαθμούς, έχοντας αρκετά περιθώρια έως τα τέλη της χρονιάς για ανατροπές και ελπίδες για να δει η ιστορική ομάδα του Μαρανέλο ένα πρωτάθλημα μετά πολλά χρόνια.

Πάντως στη Mercedes ξεκινούν εντατικά μαθήματα στο νέο πιλότο – ετών 17! – που θα αντικαταστήσει από του χρόνου τον Λιούις Χάμιλτον. Ο Κίμι Αντονέλι είναι ο νέος οδηγός για το σεζόν 2025 στη Μercedes! O  Αντονέλι θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Εφέτος έτρεχε με την ομάδα της Prema στη Formula 2 και είναι στην έβδομη θέση της βαθμολογίας.

Οι μάχες θα συνεχιστούν στην πίστα του Αζερμπαϊτζάν, εκεί όπου πλέον δεν αποκλείετε να δούμε πραγματικές ανατροπές στη βαθμολογία των οδηγών και των κατασκευαστών.  Στις 15 Σεπτεμβρίου οι ομάδες θα γκαζώσουν στο Μπακού όντας ένα ακόμη σιρκουί πόλης, ακολουθώντας τα χνάρια αγώνων όπως εκείνοι του Μονακό, της Μελβούρνης και της Σιγκαπούρης. Είναι μια κουραστική πίστα αφού αγγίζει σε μήκος τα 6 χιλιόμετρα και  είναι μια από τις μεγαλύτερες πίστες στο πρόγραμμα. Έχει μεγάλες καμπές και πολύ κλειστές στροφές, στις οποίες το παραμικρό λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο. Τον περσινό αγώνα τον είχε κερδίσει με άνεση ο Σέρτζιο Πέρες, αλλά φέτος οι ανατροπές δεν δίνουν περιθώρια για προβλέψεις.