Την ώρα που η ηλεκτροκίνηση παρουσιάζει εμπορικές αρρυθμίες, με τις πωλήσεις της να φανερώνουν εμφανή και ανησυχητικά σημάδια πτώσης – όπως η συνεχής κατρακύλα στη γερμανική αγορά -, αρκετές εταιρείες, που ποντάρουν φουλ στην υβριδική εποχή, στρέφουν τα βλέμματά τους, παράλληλα με τις προαναφερόμενες τεχνολογίες, και στο υδρογόνο, ποντάροντας στα μοντέλα που θα φέρουν καρπούς καίγοντας το πρωτοποριακό καύσιμο. Ηδη την προηγούμενη εβδομάδα η BMW ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Toyota, με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός μοντέλου που θα κινείται αποκλειστικά με υδρογόνο. Στόχος των δύο εταιρειών η προώθηση του υδρογόνου αλλά και η ομαλή μετάβαση στην τεχνολογία μηδενικών ρύπων.

Οπως ανακοίνωσαν πριν από λίγες ημέρες BMW Group και Toyota Motor Corporation, θα αναπτύξουν από κοινού ένα νέο σύστημα κίνησης για επιβατικά οχήματα, με τη βασική τεχνολογία κυψελών καυσίμου (κυψέλες καυσίμου τρίτης γενιάς) να δημιουργεί συνέργειες για χρήση τόσο σε επαγγελματικά όσο και σε επιβατικά μοντέλα.

Πάντως, σε τέσσερα χρόνια η BMW θα έχει έτοιμο το νέο της μοντέλο υδρογόνου. Αυτό είναι το νέο εγχείρημά της μετά την επιτυχημένη δοκιμή σε όλο τον κόσμο του πιλοτικού στόλου οχημάτων BMW iX5 Hydrogen, που φανέρωσε τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Η BMW εργάζεται πυρετωδώς ώστε να είναι έτοιμη για την παραγωγή αυτοκινήτων με συστήματα κίνησης υδρογόνου το 2028. Τα οχήματα αυτά θα ενισχύσουν την ευρεία γκάμα των μοντέλων της BMW, που ως επί το πλείστον θα είναι ηλεκτρικά και υβριδικά. Πάντως, το BMW Group θεωρεί ρητά ότι τα μοντέλα υδρογόνου – ή αλλιώς FCEV – αντιπροσωπεύουν μια άλλη τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων EV, η οποία είναι συμπληρωματική της τεχνολογίας ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV), και παρατάσσονται δίπλα στα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά (PHEV) και τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE). Τώρα, όσον αφορά τις BMW και Τoyota, οι δύο εταιρείες επεκτείνουν τη συνεργασία τους για να επιταχύνουν την καινοτομία των συστημάτων κίνησης κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς και να γίνουν πρωτοπόροι σε αυτή τη νέα τεχνολογία.

Πρόσφατα, άλλη μία εταιρεία που έχει ποντάρει στην τεχνολογία υδρογόνου ανέφερε ότι οι πωλήσεις των μοντέλων υδρογόνου που διαθέτει στην αγορά κερδίζουν συνεχώς έδαφος.

Συγκεκριμένα, η Hyundai ανακοίνωσε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων υδρογόνου έφτασαν τις 44.465 μονάδες μέχρι το τέλος Μαΐου 2024, σπάζοντας το όριο των 40.000 μονάδων. Ετσι, ήδη η φίρμα με πρωταγωνιστή το Nexo δείχνει να τρέχει την τεχνολογία υδρογόνου, με σύμμαχο τους χιλιάδες νέους πελάτες που την υποστηρίζουν εμπράκτως!

Παράγει νερό από την εξάτμιση!

Η Τoyota που έχει στην γκάμα της το Mirai, το πιο εμπορικό μοντέλο υδρογόνου στον κόσμο, έκανε μια κίνηση – ματ. Η ιαπωνική φίρμα πριν από μικρό χρονικό διάστημα προσέφερε το Mirai στην Αμερική με 50% έκπτωση και μπόνους ένα μεγάλο τμήμα των καυσίμων.

Για παράδειγμα, ένα τυπικό μοντέλο υδρογόνου προσφέρει ύστερα από ένα πλήρες φουλάρισμα αυτονομία έως 600 χλμ. και, το πιο εντυπωσιακό, από την εξάτμισή του παράγει νερό! Ουσιαστικά τα μοντέλα υδρογόνου φέρουν μια κυψέλη καυσίμου η οποία μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια και ως… απόβλητο είναι το νερό από την εξάτμισή τους!