Βίντεο που δείχνει τρένο να περνά σε διάβαση στο Μενίδι, ενώ οι μπάρες είναι ανεβασμένες βλέπει το φως της δημοσιότητας.

Πρόκειται για ένα ακόμη περιστατικό καταδεικνύει το έλλειμμα ασφάλειας στον ελληνικό σιδηρόδρομο και έρχεται μετά την παραλίγο τραγωδία στους Αγίους Αναργύρους και το συμβάν με το δέντρο που καρφώθηκε σε τρένο στις Αφίδνες.

Στο  Μενίδι, το τρένο πέρασε το βράδυ του Σαββάτου από τη διάβαση ενώ οι μπάρες ήταν ανοιχτές. Από το σημείο μάλιστα περνούν πολλά αυτοκίνητα και φορτηγά, καθώς ο δρόμος είναι αρκετά κεντρικός.

Στο βίντεο φαίνονται οδηγοί να περιμένουν με τα οχήματά τους στο σημείο, προκειμένου να περάσει το τρένο μπροστά από την αφύλακτη διάβαση.

Πολύ συχνά

Το νέο συμβάν έρχεται να προστεθεί σε σειρά άλλων και προκαλεί εύλογα ερωτήματα για τα πλημμελή μέτρα ασφαλείας στο σιδηρόδρομο.

Υπενθυμίζεται ότι στις 13 Σεπτεμβρίου η μετωπική σύγκρουση δύο συρμών αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή λίγο έξω από την Αθήνα, στους Αγίους Αναργύρους, μόνο χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών, όπως σημείωσε σε ανακοίνωση και η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ).

Την ίδια ημέρα (13/9), ακινητοποιήθηκε η αμαξοστοιχία 1337 η οποία πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Καλάβρυτα – Διακοπτό, μεταξύ των σταθμών Νιάματα και Διακοπτό, λόγω πτώσης δέντρου εντός της γραμμής του τρένου.

Την επόμενη ημέρα (14/9), η αμαξοστοιχία 1531 προσέκρουσε σε πεσμένους κορμούς δέντρων ανάμεσα στους  σταθμούς Σφενδάλης και Αφιδνών, ευτυχώς χωρίς να υπάρξει κάποιος τραυματισμός, αν και τμήμα κορμού έσπασε το τζάμι και καρφώθηκε στον θάλαμο οδήγησης.

Οι αφύλακτες διαβάσεις

Το πρόβλημα των αφύλακτων διαβάσεων εξάλλου, παραμένει άλυτο, και δύσκολα θα επιλυθεί, ελέω έλλειψης χρημάτων και ανταλλακτικών. Σύμφωνα τον ΟΣΕ τα συστήματα ασφαλείας που χρησιμοποιούνται σε κάποιες διαβάσεις είναι μεταξύ 25 και 30 ετών με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ανταλλακτικά για την επισκευή τους σε περίπτωση βλάβης.

Ειδικοί αναφέρουν ότι για να δοθεί λύση απαιτούνται 90 αυτόματα συστήματα κόστους συνολικά 18 εκατομμυρίων ευρώ που ακόμη κι αν εξασφαλιστούν σήμερα, θα χρειαστούν τουλάχιστον δυόμιση χρόνια για να λειτουργήσουν.