Για 24 ώρες στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο η οδός Αθηνάς θα κλείσει για τα αυτοκίνητα από το Σάββατο 21/9 8μμ έως την Κυριακή 22/9 στις 8μμ. Μάλιστα ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας θέλοντας να προβάλει τις εορταστικές δράσεις δήλωσε πως «από το κέντρο της Αθήνας στις 21 και 22 Σεπτεμβρίου, θα στείλουμε ένα ηχηρό μήνυμα: Θέλουμε πόλεις στις οποίες τα αυτοκίνητα δε θα έχουν κυρίαρχη θέση”. Αρκεί όμως μια γιορτή 24 ωρών για να σταλεί το παραπάνω μήνυμα;

Είναι αυτονόητο πως όχι. Χρειάζονται πράξεις, έργα και ουσιαστικές δράσεις ώστε τα αυτοκίνητα στην Αθήνα να μην έχουν κυρίαρχη θέση.

Η οδός Αθηνάς είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της απόλυτης κυριαρχίας των αυτοκινήτων στην Πρωτεύουσα. Εκεί τα αυτοκίνητα δεν κυριαρχούν απλώς. Στην οδό Αθηνάς  επικρατεί το απόλυτο κυκλοφοριακό χάος.

Ωράρια τροφοδοσίας δεν υπάρχουν ή αν υπάρχουν απλώς δεν τηρούνται ποτέ. Όποιος θέλει, σταθμεύει όπου θέλει, οπότε θέλει και ξεφορτώνει όπως θέλει. Φορτηγά, ιχ, μηχανάκια σε έναν άτυπο διαγωνισμό παραβάσεων. Πέριξ της Βαρβακείου Αγοράς σύντομες σταθμεύσεις με αλάρμ – το γνωστό  “μόνο 5 λεπτά θα κάνω”. Το λεωφορείο στριμώχνεται βέβαια και αγκομαχά. Και σε όλα αυτά έχουν προστεθεί βανάκια και ταξί που βγαίνουν από τα κάθετα στενά της οδού Αθηνάς καθώς τα τελευταία χρόνια τα ξενοδοχεία στην περιοχή έχουν αυξηθεί. Μποτιλιάρισμα, κορναρίσματα, εκνευρισμός, ηχορύπανση.  Το απόλυτο χάος.  Οι φωτογραφίες το αποτυπώνουν. Για να μην τα πολυλογώ αν ως δημοτική αρχή δεν κάνεις κάτι για να αλλάξεις αυτό το χάος, τότε οι γιορτές στον ίδιο δρόμο δεν έχουν κανένα μα κανένα νόημα.

Οποιος θέλει, σταθμεύει όπου θέλει, οπότε θέλει…

 Ας ξεκινήσει  λοιπόν από εδώ, από την οδό Αθηνάς ο Δήμαρχος που εξελέγη με… καταπράσινη ατζέντα για να αλλάξει την κυριαρχία του αυτοκινήτου. Εξάλλου σιγά σιγά οδεύει στον 1ο χρόνο δημαρχιακής θητείας.

 Δεν παραβλέπω ότι προ ημερών το ΔΣ του Δήμου Αθηναίων ψήφισε σειρά παρεμβάσεων για να γίνει η Αθήνα κλιματικά ουδέτερη πόλη έως το 2030 και μεταξύ αυτών είναι η μείωση  της  κυκλοφορίας  αυτοκινήτων  και  μοτοσυκλετών  εντός  του  Δήμου  και ενεργή στήριξη της πεζής κίνησης, του ποδηλάτου, των καθαρών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) και της δημοτικής συγκοινωνίας καθώς και χώρων παιχνιδιού και επικοινωνίας. Όμως είμαστε στο 2024 και χρειαζόμαστε και άμεσα αλλά και χειροπιαστά έργα.

…και ξεφορτώνει όπως θέλει

Κρατήστε και μερικά χρήσιμα στοιχεία για την οδό Αθηνάς.
– Προ 15 ετών και πλέον είχε  αποφασιστεί η απαγόρευση διέλευσης ιχ απο την οδό Αθηνάς Μπήκαν και απαγορευτικές πινακίδες αλλά η απόφαση δεν τηρήθηκε ποτέ…
– Στη θητεία Μπακογιάννη είχε αποφασιστεί σχεδόν το ίδιο. Η Αθηνάς να χρησιμοποιείται μόνο από ποδήλατα και λεωφορεία. Ούτε αυτό τηρήθηκε. Μετά τις αντιδράσεις για την Πανεπιστημίου και τον Μεγάλο περίπατο, ο σχεδιασμός αυτός εγκαταλείφθηκε.
– Από την οδό Αθηνάς είναι σχεδιασμένο να περνάει ο βόρειος ποδηλατικός άξονας. Προβλέπεται δηλαδή η κατασκευή ποδηλατόδρομου. Αλήθεια πού είναι;
– Στην οδό Αθηνάς βρίσκεται το Δημαρχείο της Αθήνας. Ο Δήμος θα έπρεπε για λόγους και παραδειγματισμού και συμβολισμού να  ξεκινήσει από εδώ ριζικές αλλαγές για να περιορίσει την κυριαρχία του αυτοκινήτου.
 Καλές λοιπόν οι γιορτινές δράσεις αλλά για να περιοριστεί η κυριαρχία του αυτοκινήτου απαιτούνται ουσιαστικές πράξεις. Χθες.