«Get ready with me για το σχολείο!», «Αφού μου το ζητήσατε, ποια είμαι εγώ για να μην το κάνω;». Είναι η νέα τάση στο TikTok με δεκάδες μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου να κάθονται μπροστά από ένα κινητό, να μιλάνε και να βάφονται πριν πάνε στο σχολείο.

Κι ενώ στην Ελλάδα η μόδα αυτή συναντάται σε μικρότερη κλίμακα και σε ηλικίες 15 και 16 ετών, στο εξωτερικό η κατάσταση έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις με 10χρονα ακόμα και 6χρονα παιδιά να αυτοπροσδιορίζονται ως influencers και να δοκιμάζουν πανάκριβες κρέμες αντιγήρανσης.

-Όταν μεγαλώσω δεν θέλω να έχω ρυτίδες στο πρόσωπο μου.

-Οπότε σε ποια ηλικία θεωρείς πως θα έχεις πρόβλημα;

-Στα 15.

-Στα 15; Θεωρείς πως θα έχεις ρυτίδες στα 15;

-Ναι!

Παράνοια, και αν αυτό το κορίτσι έχει πειστεί πως στα 15 του θα έχει ρυτίδες, ένα πανέμορφο και ακόμα μικρότερο κοριτσάκι βλέπει ήδη στο πρόσωπο της τις πρώτες ρωγμές.

«Πρέπει να ξεφορτωθούμε αυτές τις ρυτίδες».

Η Κότι μαζί με την αδελφή της είναι πασίγνωστες influencers με 5 εκατομμύρια followers. Μικρά κορίτσια τις παρακολουθούν ανελλιπώς μέσα από τα τάμπλετ και η επόμενη σκηνή τα βρίσκει εδώ!

Μπροστά από τα ράφια των καλλυντικών να δοκιμάζουν και να αγοράζουν όσα προϊόντα είδαν στο TikTok.

-Νιώθω τις ρυτίδες να εξαφανίζονται.

-Είμαι ξετρελαμένη!

-Θέλω απλά να δω τα προϊόντα που χρησιμοποιούν!

-Θα σας δείξουμε τον σωστό τρόπο να ψωνίσεις στα Sephora!

Το φαινόμενο «Sephora kids»

Το φαινόμενο λέγεται «Sephora kids» και αφορά το χάος που δημιουργείται τα τελευταία χρόνια σε πολυκαταστήματα καλλυντικών με 10χρονα και 12χρονα κοριτσάκια να τρέχουν στους διαδρόμους για να προλάβουν πανάκριβα προϊόντα περιποίησης πριν εξαντληθούν.

Άλλες μαμάδες ανεβάζουν όλο χαρά τις κόρες τους να ψωνίζουν κρέμες και ορούς. Κι άλλες καταστρώνουν ολόκληρο σχέδιο ώστε τα παιδιά τους να μην χρησιμοποιούν ρετινόλη από τα 5 τους αλλά ενυδατικές κρέμες που προορίζονται για την ηλικία τους.

«Η κρέμα έχει ρετινόλη. Αυτή είναι η δικιά μου και αυτή είναι της Έλλης. Η μικρή συσκευασία. Είναι ένα κόλπο για όλες τις μαμάδες των Sephora Girls. Πρέπει να την γεμίσω με την παιδική της κρέμα. Αγαπά την κρέμα της αλλά ταυτόχρονα θέλει να είναι και Sephora Girl».

Ακόμα πιο περίεργο φαίνεται ένα πάρτι 8χρονων κοριτσιών. Συγκεκριμένα, είκοσι κορίτσια βρίσκονται σε πάρτι ενός 8χρονου κοριτσιού. Αυτός όμως, δεν είναι παιδότοπος αλλά κατάστημα καλλυντικών.

Η μητέρα του 8χρονου κοριτσιού που έκανε το συγκεκριμένο πάρτι μίλησε στην αμερικανική τηλεόραση εξηγώντας πως η κόρη της δεν ήθελε ούτε παιχνίδια ούτε κούκλες παρά μόνο καλλυντικά!

Όπως ακριβώς και η 11χρονη Ολίβια.

«Το μόνο που θέλω είναι κρέμες και καλλυντικά».

Η 11χρονη Ολίβια Κλάιντ είναι εθισμένη με τα προϊόντα ομορφιάς. Μας δείχνει την ρουτίνα της.

Άρθρο του BBC τον Ιανουάριο του 2024 προειδοποιούσε για αυτήν την ανησυχητική τάση που σαρώνει στην προεφηβική ηλικία και η οποία ίσως τους δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον.

«Όλο και περισσότερα παιδιά ζητούν από τους γονείς τους πανάκριβα προϊόντα που έχουν δει σε βίντεο στο TikTok. Κάποια όμως περιέχουν δυνητικά επιβλαβή συστατικά όπως τα οξέα απολέπισης που προορίζονται μόνο για ενήλικες. Δερματολόγοι εξηγούν πως τέτοια προϊόντα σε μια παιδική επιδερμίδα μπορούν να προκαλέσουν από ερεθισμό μέχρι αλλεργίες και έκζεμα».

Η υστερία του γήρατος και η εμμονή των 10χρονων κοριτσιών με τα καλλυντικά οδηγεί πολλά από αυτά να χρησιμοποιούν μέχρι ρετινόλη με τους ειδικούς να συστήνουν την χρήση της μετά την ηλικία των 25.

Η παιδοψυχολόγος, Χριστίνα Μπογιατζή, μίλησε στο LIVE NEWS για αυτό το φαινόμενο.

«Η εμμονή αφορά την εικόνα του εαυτού μου και σε αυτό έχουμε ευθύνη εμείς οι γονείς. Δεν μπορούμε να πάμε ενάντια στην τεχνολογία αλλά αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να έχουμε μια πραγματική σχέση με το παιδί».