Την επιβολή του τέλους κρουαζιέρας από το 2026 ζητεί η Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) καθώς, όπως υποστηρίζει, το 2025 θα τεθούν σε εφαρμογή νέα συστήματα διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού στη Σαντορίνη και τη Μύκονο και ως εκ τούτου θα υπάρξει χρόνος να ληφθεί υπόψη ο αντίκτυπος αυτών των συστημάτων.
Η CLIA αποφεύγει να σχολιάσει το ύψος των τελών, ωστόσο στη δήλωσή της, με την οποία τοποθετείται για τις ανακοινώσεις των υπουργών για το τέλος κρουαζιέρας, αφήνει έναν υπαινιγμό σημειώνοντας ότι «ενθαρρύνουμε την κυβέρνηση να εξετάσει τον πιθανό οικονομικό αντίκτυπο του νέου τέλους ανά επιβάτη για τον τουρισμό κρουαζιέρας και επαναλαμβάνουμε την έκκλησή μας για ουσιαστική διαβούλευση με τις εταιρείες κρουαζιέρας, την τοπική αυτοδιοίκηση, τα λιμάνια και τους φορείς του τουρισμού που επηρεάζονται από αυτό».
Σε κάθε περίπτωση, τονίζει η CLIA, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με την κυβέρνηση σε κάθε πρωτοβουλία που ενισχύει τον βιώσιμο τουρισμό, με οφέλη τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τις τοπικές κοινωνίες.
Παράλληλα στέκεται θετικά στην «επιθυμία της ελληνικής κυβέρνησης να διασφαλίσει έναν ισορροπημένο και βιώσιμο τουρισμό στην Ελλάδα» και χαιρετίζει «τα σχόλια της υπουργού Τουρισμού σχετικά με τη σημασία των λιμενικών υποδομών για τη βελτίωση της διαχείρισης των τουριστικών ροών, αλλά και την επιθυμία ανάδειξης νέων προορισμών – προτεραιότητες που ευθυγραμμίζονται με το Σχέδιο Δράσης της CLIA για την Ελλάδα». Τέλος αναγνωρίζει «την επιθυμία της κυβέρνησης να αυξήσει το homeporting, δεδομένης της σημαντικής συνεισφοράς που έχει στην ελληνική οικονομία».