Ο Έλον Μασκ, ο δαιμόνιος δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, κάτοχος της Tesla, του X και άλλων δορυφορικών πρότζεκτ, δείχνει να έχει το τελευταίο διάστημα ιδιαίτερο έρωτα με την Ελλάδα και τον απασχολούν τα φλέγοντα προβλήματά της. Ο μόνιμα χαμογελαστός κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων – που τους τελευταίους μήνες τον έχει πιάσει κρύος ιδρώτας εξαιτίας της εισβολής των ανταγωνιστικών μοντέλων από την Απω Ανατολή – μέσω του μαγαζιού του, του πρώην Twitter, έκανε μια νέα ανάρτηση για την υπογεννητικότητα στην Ελλάδα σχολιάζοντας το θέμα για δεύτερη φορά μέσα σε μερικούς μήνες.
Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι ο πληθυσμός της Ελλάδας «θα μειωθεί απότομα έως και κατά 25% μέχρι το 2070, πολύ περισσότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 4%». Σαφώς, το καμπανάκι του δισεκατομμυριούχου εγείρει αρκετά ερωτήματα, ιδίως για τον λόγο που ο πάμπλουτος ιδιοκτήτης της Tesla και ένθερμος υποστηρικτής του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ άρχισε να έχει «πονοκεφάλους» εξαιτίας των χαμηλών ποσοστών γονιμότητας στην Ελλάδα, αντί να ασχολείται με την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του.
Να έχει αναζωπυρωθεί η παλιά του επιθυμία να χτίσει ένα εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων στην Ελλάδα, δίνοντας έμφαση στα ηλεκτρικά φορτηγά, μιας και η χώρα μας είναι hotspot μεγάλων μεταφορικών επιχειρήσεων, που απαιτούν πλέον νταλίκες απαλλαγμένες από CO2; Θα μπορούσε να είναι ένα ακραίο σενάριο, όμως το πρόσφατο παρελθόν του Μασκ έχει αποδείξει ότι ο ίδιος είναι ερωτευμένος με τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας (μεταξύ αυτών να ταξιδέψει στον Αρη), οπότε τίποτα δεν αποκλείεται.
Μην ξεχνάμε ότι στη Γερμανία τον κατηγόρησαν ότι πήγε και έχτισε εργοστάσιο μέσα σε δασώδη περιοχή, κόβοντας χιλιάδες δέντρα, την ώρα που αυτός έχει ως σημαία την οικολογική προστασία και τα «πράσινα» άλογα των αυτοκινήτων του. Η εταιρεία περιβαλλοντικών πληροφοριών Kayrros ανέφερε με στοιχεία ότι κόπηκαν 500.000 δέντρα για να χτιστεί το νέο Giga εργοστάσιό του.
Ενα άλλο σενάριο – πιο βατό – είναι η κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων στην Ελλάδα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του που πλέον έχουν την πρώτη θέση στις κατηγορίες των πολυτελών, μεγάλων SUV και σεντάν! Ο Μασκ σε κάθε περίπτωση φαίνεται να έχει… πριζωθεί με την Ελλάδα όπως και όλη η οικογένειά του. Οπως η μητέρα του, η Μέι Μασκ, που επισκέφθηκε φέτος την Ελλάδα για δεύτερη φορά, κόβοντας βόλτες στη Σαντορίνη, την Πλάκα, το Μουσείο Ακρόπολης και το Μοναστηράκι, δήλωσε ότι είναι ενθουσιασμένη με τη χώρα μας – και πιθανόν με το σουβλάκι, το τζατζίκι και τις επενδύσεις!
Πέρυσι, η 76χρονη μητέρα του επιχειρηματία είχε επισκεφθεί την αντιπροσωπεία του γιου της στην Αθήνα, με τα στελέχη να της στρώνουν κόκκινο χαλί στην είσοδο. Η κομψή κυρία εξήρε την καλοσύνη των Ελλήνων, τα ελληνικά νησιά και το ότι η χώρα μας μπορεί να προσελκύσει τουρίστες με παχυλά πορτοφόλια (που πιθανόν να μπορούν να αγοράσουν μια Tesla)!
Ο Μασκ, όντας υποστηρικτής του πρώην προέδρου των ΗΠΑ και νυν υποψηφίου των Ρεπουμπλικανών Ντόναλτ Τραμπ, φαίνεται να κάνει ένα διάλειμμα από τα προβλήματα της Ελλάδας αφού έχει ρίξει όλο το βάρος του στην εκλογή του αγαπημένου του φίλου, που στο παρελθόν τον έχει υποστηρίξει, αποτάσσοντας τα κινεζικά αυτοκίνητα! Ο Τραμπ κατά τη διάρκεια της θητείας του είχε ξεκινήσει ανελέητο εμπορικό πόλεμο με την Κίνα και είχε λανσάρει δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά προϊόντα – μεταξύ αυτών και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σαφώς, ο ίδιος φροντίζει να έχει τον έλεγχο των πάντων, από την προπαγάνδα στο Twitter έως και τους κινητήρες των ηλεκτρικών οχημάτων, που πλέον μέσω των online εφαρμογών – για την επικαιροποίηση ηλεκτρικών συστημάτων εξ αποστάσεως – φαίνεται μερικές φορές να ξεπερνάει τις αρμοδιότητές του! Απόδειξη αυτού ότι πριν από μερικές ημέρες ο τσετσένος ηγέτης Ραμζάν Καντίροφ τον κατηγόρησε (τον Μασκ) ότι του απενεργοποίησε εξ αποστάσεως το ηλεκτρικό όχημα παντός εδάφους Tesla Cybertruck που του είχε δωρίσει τον Αύγουστο.
Ο Μασκ μπορεί να νιώθει στην Ευρώπη αλλά και στην Αμερική ακόμη πιο έντονη την ανάσα του δράκου της Κίνας, εξαιτίας της εισβολής μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών από την Απω Ανατολή που παίρνουν ταχύτατα «κεφάλι» στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως στην Ελλάδα, παρά τα ισχυρά σκαμπανεβάσματα της αμερικανικής φίρμας, τα δημοφιλή μοντέλα της φαίνεται να κλέβουν τις καρδιές των υποψήφιων αγοραστών, καταφέρνοντας να σκαρφαλώσουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου και να αφήνουν αρκετά πίσω καθιερωμένες γερμανικές φίρμες που βλέπουν τα μερίδιά τους να μειώνονται δραματικά σε ιδιαίτερα δημοφιλή μοντέλα.
Ειδικότερα, η Tesla τον περασμένο μήνα βρέθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην κατηγορία των μεγάλων αυτοκινήτων – κατηγορία D – καταλαμβάνοντας σχεδόν το 50% του μεριδίου της αγοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το δημοφιλές μοντέλο του, το Model 3, κατέλαβε μερίδιο αγοράς που αγγίζει το 47,33% – κοινώς, ένας στους δύο αγοραστές της μεγάλης κατηγορίας επέλεξε ένα μοντέλο της Tesla, αφήνοντας τη σκόνη του σε καθιερωμένους παίκτες γερμανικών πολυτελών αυτοκινήτων! Αλλά και στην κατηγορία των μεγάλων SUV η Tesla βρέθηκε στην πρώτη θέση και με διαφορά από τους αντιπάλους της.
Τέρμα τα γκάζια για την αμερικανική φίρμα στη χώρα μας, τη στιγμή που έπειτα από πολλούς μήνες ανοδικής πορείας η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου γνώρισε τον προηγούμενο μήνα καθοδική πορεία!