Απόλυτη θλίψη προκαλούν οι εικόνες από το «Αίολος Κεντέρης» (Aeolos Kenteris) – το άλλοτε πιο γρήγορο επιβατικό πλοίο του κόσμου – το οποίο έχει εγκαταλειφθεί στη λήθη και τη φθορά ανοιχτά της Αουγκούστα, ένα λιμάνι στη νοτιοανατολική ακτή της Σικελίας.
Οι εικόνες έρχονται στο φως από μια ομάδα ερασιτεχνών ερευνητών, οι οποίοι μπήκαν μέσα στο εγκαταλελειμμένο πλοίο, αποκαλύπτοντας τη σημερινή του κατάσταση.
Το θρυλικό πλοίο μοιάζει με ένα φάντασμα του παρελθόντος – είναι πλέον σκουριασμένο, μισοβυθισμένο, με σπασμένα παράθυρα, άδεια σαλόνια και τα καταστρώματά του γεμάτα σκουπίδια.
Δείτε πώς είναι σήμερα το «Αίολος Κεντέρης»
Το βίντεο έχει αναρτηθεί στις ιστοσελίδες πολλών Ελλήνων χρηστών των social media, προκαλώντας συναισθήματα θλίψης και νοσταλγίας, αφού λίγο πολύ όλοι έχουμε ταξιδέψει έστω μια φορά με το Aeolos Kenteris για κάποιο από τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου.
Από την πολυτέλεια στην παρακμή
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2000 στο Γαλλικό ναυπηγείο Alsthom Leroux Naval S.A και πήρε το όνομά του από τον μυθικό θεό των ανέμων Αίολο, μυθικό ταμία των ανέμων σύμφωνα με την Ελληνική Μυθολογία, αλλά και τον Ολυμπιονίκη στίβου Κώστα Κεντέρη.
Όταν το Αίολος Κεντέρης δρομολογήθηκε από την NEL, ήταν το στολίδι των ελληνικών θαλασσών.
Χωρούσε συνολικά μέχρι 1.742 επιβάτες και 442 οχήματα Ι.Χ. και έπιανε ταχύτητες μέχρι 40 κόμβους.
Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Λέσβος. Αν και στην αρχή θεωρήθηκε επιτυχές, τελικά όμως άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα, όπως παράκτιες ζημιές και απώλειες από τα απόνερα και και προβλήματα από τους κινητήρες, κατασκευής Pielstick.
«Βγείτε από τη θάλασσα, έρχεται το Κεντέρης» έλεγαν τότε οι λουόμενοι της Χαλκιδικής και του Αιγαίου παραπονούμενοι (δικαίως ίσως) για τα τεράστια κύματα που έφταναν στις ακτές από τα απόνερα του πλοίου.
Το 2006, αντικαταστάθηκαν οι κινητήρες του, και έτσι το πλοίο, αφού έλαβε το προσωνύμιο “Κόσμημα του Αιγαίου”, δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη.
Διέθετε θέσεις για άτομα οικονομικής και διακεκριμένης θέσης, σαλόνι με κυλικείο οικονομικής και διακεκριμένης θέσης, 127 δορυφορικές τηλεοράσεις, ακουστικά με μουσική στα καθίσματα, ανελκυστήρα για τους επιβάτες, κυλιόμενες σκάλες, ρεσεψιόν, χώρο για φύλαξη τιμαλφών, τηλέφωνο και τουαλέτες για ΑμεΑ.
Λόγω όμως των χιλιάδων παραπόνων για τα απόνερα και των συχνών προβλημάτων από τους κινητήρες, κατασκευής Pielstick, τελικά το 2007 αποφασίστηκε η πώλησή του, στην Pictor Shipping SA έναντι 85 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο μετονομάστηκε σε Red Sea I, ενώ δρομολογήθηκε στη γραμμή Σαφάγκα-Τζέντα, υπό τη διαχείριση της Namma Lines, συνδέοντας την Αίγυπτο με τη Σαουδική Αραβία.
Το πλοίο ήταν από το 2011 μέχρι το 2016 παροπλισμένο στα Σελήνια Σαλαμίνας και τελικά ναυλώθηκε στην Ιταλία, προκειμένου να συνδέσει την Αουγκούστα με τη Βαλέττα Μάλτας.
Εκεί ξεκίνησαν εργασίες ανακαίνισης, οι οποίες όμως καθυστέρησαν αρκετά, με αποτέλεσμα το πλοίο να κατασχεθεί για χρέη 5.000.000 ευρώ.
Σήμερα, το πλοίο να παραμένει ημιβυθισμένο στην Αουγκούστα. Οι προσπάθειες απομάκρυνσής του από το λιμάνι, μέχρι στιγμής έχουν αποβεί άκαρπες.
- Εύβοια: Πήραν τον νεκρό 65χρονο και τον τοποθέτησαν γυμνό στη σκάλα – Δίωξη για ανθρωποκτονία στα δύο αδέλφια
- Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν την κλήρωση του Ολυμπιακού – Το νέο format και οι υποψήφιοι αντίπαλοι
- Χρηματική αποζημίωση για ηθική βλάβη από τις δημοσιεύσεις του Παναγιωτόπουλου ζητά το πρώτο θύμα