Σε ένα μουσείο όπου εκτίθενται έργα τέχνης και θησαυροί που δηλώνουν ιστορική καταγωγή, που έχουν δημιουργηθεί στο πλαίσιο θρησκευτικών παραδόσεων και αποτελούν πρωταρχικά και αναπόσπαστα τμήματα τελετουργικών πράξεων λατρείας, οι συμβολισμοί που αναδύονται είναι υψηλοί.
Είναι αυτό που αναμένει κανείς ότι συμβαίνει στις αίθουσες του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου της Αθήνας. Δηλαδή είναι ένας χώρος πολιτισμικά φορτισμένος από τις μνήμες που εγείρουν τα εκτιθέμενα σε αυτό αντικείμενα και σύμβολα της βυζαντινής αυτοκρατορικής εποχής. Τότε που οι ελέω Θεού ηγεμόνες θεσμοθέτησαν την ισχύ της εξουσίας τους μέσα από τελετές που δήλωναν ότι είναι εκλεκτοί εκπρόσωποι της θείας βούλησης.
Στο πέρασμα των αιώνων οι αυτοκράτορες του Βυζαντίου με έναν μηχανισμό αξιοποίησης εκκλησιαστικών κανόνων, οργάνωσης επιτελεστικών τελετουργιών (σήμερα τις λέμε και performance), ανάθεσης γραπτών πονημάτων σε ειδήμονες για να επαινέσουν το θεάρεστο αυτοκρατορικό έργο, καθώς και με την εγκαθίδρυση αξιωματούχων απασχολούμενων με τον λαβύρινθο γραφειοκρατικών και τυπολατρικών διαδικασιών, έπεισαν τους χριστιανούς της επικράτειάς τους ότι ο αυτοκράτορας ενσάρκωνε τις αρετές και τον νόμο.
Επί της παρούσης μένουμε στην ανάγνωση σύγχρονου επίσημου κρατικού εγγράφου από το γραφείο της γενικής διευθύντριας του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου το οποίο αναγνωρίζει σε μέλος της πρώην βασιλικής οικογένειας των Γλύξμπουργκ πολιτειακό αξίωμα που έχει καταργηθεί από την Γ’ Ελληνική Δημοκρατία. Σε αυτό εγκρίνεται η παραχώρηση του κήπου του Βυζαντινού Μουσείου για τη γαμήλια δεξίωση της κόρης τής Αννας-Μαρίας Γλύξμπουργκ, Θεοδώρας. Τεχνηέντως όμως αναφέρει τον τίτλο στη δανέζικη γλώσσα: Hendes Majestaet Dronning Anne-Marie (Αυτής Μεγαλειότητα Βασίλισσα Αννα-Μαρία).
Η ανακοίνωση της εκδήλωσης ερέθισε τους παρατηρητές των σύγχρονων φαινομένων. Για τις έμπειρες πένες της κολακευτικής κοσμικογραφίας αφορά μια παρέλαση βασιλικών προσκεκλημένων κατά την οποία η ενδυματολογική λάμψη και το θάμβος των στολισμών παραπέμπουν στις αυτοκρατορικές στέψεις. Για τους επιφυλακτικούς το επίσημο έγγραφο και το επικείμενο γεγονός αντικατοπτρίζουν μια άλλη αξία, αφού αποτελούν ειλικρινή μαρτυρία. Για μια κατάρρευση που δεν καλύπτεται ακόμα και αν η πρωταγωνίστρια οικογένεια ανέλαβε τη συντήρηση των κήπων του μουσείου με δικά της έξοδα.