Η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να αποτελεί για πολλούς υποψήφιους αγοραστές ένα όνειρο του μέλλοντος, όμως και οι σημερινοί υποψήφιοι αγοραστές δείχνουν μουδιασμένοι στην ηλεκτροκίνηση του αύριο. Μεγάλο ποσοστό καταναλωτών αναβάλλουν την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είτε επειδή βλέπουν ως ανυπέρβλητο εμπόδιο την πολύ ακριβή τιμή του, είτε επειδή οι μπαταρίες τους και η αντικατάστασή τους έπειτα από μερικά χρόνια να αποτελεί εμπόδιο, εξαιτίας του υψηλού κόστους. Πάντως, οι Κινέζοι που έχουν φέρει τα πάνω κάτω στην παγκόσμια αγορά με τα προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα τους φαίνεται να δίνουν λύση και στο θέμα της μπαταρίας των ηλεκτρικών, αφού ετοιμάζουν εναλλακτικά σενάρια που θα απαλλάξουν από αυτόν τον οικονομικό πονοκέφαλο τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Ποια είναι αυτή η «σολομώντεια λύση»; Η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και η μακροχρόνια ενοικίαση της μπαταρίας! Ναι, μια νέα μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων από την Ασία, η Nio, έχει στα σκαριά ένα σενάριο, που δείχνει να είναι αρκετά σοφό και κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των αγοραστών EV. Συγκεκριμένα, όσον αφορά το ηλεκτρικό μοντέλο, το Onvo L60, εκτός από το ότι θα κοστίζει πολύ φθηνά – στην Κίνα κοστίζει περίπου 19 χιλιάδες ευρώ –, η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα στον νέο αγοραστή να ενοικιάσει – με χρονομίσθωση – την μπαταρία της αρεσκείας του, με ένα μηνιαίο μίσθωμα! Θα μπορεί να επιλέξει είτε τη μικρή, είτε τη μεγάλη σε χωρητικότητα μπαταρία, με κόστος περίπου 100 ευρώ. Η Nio, εταιρεία που έχει ήδη αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα της σε τροχιά πωλήσεων, έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο δίκτυο ανταλλαγής μπαταριών, όπου θα μπορεί ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρικού να ενοικιάζει ακόμη και μεγαλύτερες μπαταρίες για το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο όταν για παράδειγμα έχει να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι. Η Nio έχει ήδη προγραμματίσει το λανσάρισμα του Onvo L60 στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ ήδη οι πωλήσεις της πηγαίνουν περίφημα. Προσφάτως, ανακοίνωσε ρεκόρ πωλήσεων. Κατάφερε να πετύχει 87.426 παραδόσεις για τους πρώτους έξι μήνες του 2024. Η εταιρεία ετοιμάζεται να λανσάρει ένα ηλεκτρικό hatchback που θα το διαθέτει σε τιμή κάτω των 30.000 ευρώ και με τη δυνατότητα εναλλαγής μπαταριών.

Μπαταρίες: πότε μας αφήνουν στον δρόμο; Σήμερα, ένα μεσαίο ηλεκτρικό μοντέλο προσφέρει αυτονομία 400-500 χλμ. χάρη στη νέα γενιά μπαταριών, για τις οποίες οι αντιπροσωπείες δίνουν στον αγοραστή του EV εγγύηση έως και οκτώ χρόνια. Σαφώς, μια νέα έρευνα αναφέρει ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών ακόμη και όταν λήξει η εγγύηση είναι ικανές να παρέχουν ικανοποιητική αυτονομία που ξεπερνά το 70%-75% της αρχικής απόδοσής της. Σε μια πρόσφατη έρευνα που έγινε σε 6.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διαπιστώθηκε ότι η μπαταρία χάνει την προσφερόμενη αυτονομία της κατά 2,3% ετησίως. Κοινώς, σε 5 χρόνια η αυτονομία της θα μειωθεί κάτι παραπάνω από 10% ενώ σε δέκα χρόνια θα ξεπερνά το 20%. Οπότε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο  με αυτονομία των 500 χλμ. έπειτα από δέκα χρόνια θα προσφέρει μετά βίας αυτονομία άνω των 400 χλμ. Σαφώς, η διάρκεια ζωής της μπαταρίας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Τεχνολόγοι μπαταριών αναφέρουν ότι οι επαναλαμβανόμενες φορτίσεις μέσω ταχυφόρτισης μειώνουν τη διάρκεια ζωής τους.