Με ενιαίο δίκτυο θα λειτουργούν από την ερχόμενη Τρίτη 1 Οκτωβρίου τα ΕΛΤΑ και η έως τώρα θυγατρική τους εταιρεία ΕΛΤΑ Courier, που συνενώνονται  πλήρως με απορρόφηση της δεύτερης  από τη μητρική.

Την ίδια στιγμή, τα ΕΛΤΑ ανοίγουν τα κέντρα  «διαλογής και διαβιβάσεων» (δίκτυο backbone) που διαθέτουν σε όλη την Ελλάδα και σε τρίτες εταιρείες του κλάδου, μια κίνηση που αναμένεται να αναδιαμορφώσει συνολικά τον ανταγωνισμό στον χώρο των ταχυμεταφορών.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ, Γρηγόρη Σκλήκα, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σήμερα στην αγορά των ταχυμεταφορών, αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα ή τη χωρητικότητα να διαχειριστούν τον όγκο των αντικειμένων τους σε εθνικό επίπεδο, θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις υποδομές των ΕΛΤΑ για τη διαλογή και μεταφορά δεμάτων σε όλη την επικράτεια.

Σημειώνεται, ότι τα ΕΛΤΑ διαθέτουν ένα  πανελλαδικό δίκτυο μεταφορών με εκτεταμένο σύστημα διαβιβάσεων και αξιοσημείωτη χωρητικότητα (capacity) στα κέντρα διαλογής που λειτουργούν.

Πώς θα λειτουργεί η νέα υπηρεσία

Ειδικότερα, η νέα υπηρεσία  «backbone» θα επιτρέπει σε τρίτες εταιρείες ταχυμεταφορών να ενσωματώνουν στη λειτουργία τους τις υπηρεσίες διαλογής και διαβιβάσεων των ΕΛΤΑ.

Δηλαδή, μια μικρότερη εταιρεία που θα αναλαμβάνει παραδόσεις τοπικού χαρακτήρα, θα μπορεί πλέον να βασίζεται στα ΕΛΤΑ για τη διαλογή και τις διαβιβάσεις αντικειμένων, άμεσα και σε μεγαλύτερη απόσταση.

Στη συνέχεια, για το «last mile», θα μπορεί να συνεργάζεται  με κάποια άλλη τοπική εταιρεία διανομής  ή ακόμα και με τα ΕΛΤΑ.

Για παράδειγμα, μια εταιρεία με έδρα την Ορεστιάδα που  επιθυμεί να στείλει δέματα σε πελάτες στη Νότια Ελλάδα, θα μπορεί να αναθέσει στα ΕΛΤΑ το κομμάτι της διαλογής και της μεταφοράς στις  ενδιάμεσες πόλεις  ή  ακόμα και την τελική διανομή, αποφεύγοντας το υψηλό κόστος της πλήρους διαχείρισης της αποστολής.

Με την κίνηση αυτή, οι τρίτες επιχειρήσεις θα αποκτήσουν  νέες δυνατότητες και να ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά, ενώ  τα ΕΛΤΑ θα καταφέρουν να αυξήσουν την αποδοτικότητα του δικτύου τους και να εκμεταλλευτούν πλήρως τη χωρητικότητα των υποδομών τους.

Αυτή η πρωτοβουλία συνδέεται στενά με τη στρατηγική των ΕΛΤΑ για τον εκσυγχρονισμό τους και την ενίσχυση της βιωσιμότητάς τους στο μέλλον, ενώ παράλληλα επιβεβαιώνει την πρόθεση της εταιρείας να λειτουργεί ως πρωταγωνιστής στον ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο της μεταφοράς αντικειμένων από άκρη σε άκρη της επικράτειας.

Η συγχώνευση

Σε ό,τι αφορά την απορρόφηση της ΕΛΤΑ Courier από τα ΕΛΤΑ, από την 1η Οκτωβρίου οι δύο εταιρείες θα λειτουργούν υπό το ίδιο νομικό και λειτουργικό πλαίσιο, με πολλαπλά οφέλη για τους πελάτες.

Μεταξύ άλλων,  τα 145 καταστήματα ταχυμεταφορών της ΕΛΤΑ Courier , αυτομάτως θα φτάσουν στα 1.000, ενώ στόχος είναι ο αριθμός αυτός να υπερβεί τα 1.600 σημεία εξυπηρέτησης σε διάστημα δύο χρόνων.

Μιλώντας για τα οφέλη της συνένωσης αυτής, ο κ. Σκλήκας στέκεται κυρίως στην εξοικονόμηση πόρων και ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών.

 Οικονομικά αποτελέσματα 2023

Βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα, τα οποία ωστόσο καταγράφουν νέες ζημιές, εμφάνισαν τα ΕΛΤΑ για το 2023.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης ανήλθε πέρυσι σε 243,285 εκατ. ευρώ, έναντι 249,765 εκατ. ευρώ το 2022 (μείωση 3%).

Το μικτό αποτέλεσμα από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες του Ομίλου, περιλαμβάνει κέρδη 30,2 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 33 εκατ. ευρώ το 2022. Ωστόσο, τα αποτελέσματα προ φόρων σε επίπεδο Ομίλου διαμορφώθηκαν σε ζημιές ύψους 6,9 εκατ. του 2023, έναντι ζημιών 17,86 εκατ. το 2022.

Σε ό,τι αφορά το αποτέλεσμα μετά από φόρους, κατέγραψε ζημιές ύψους 10,1 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 26,79 εκατ. το 2022.

Την ίδια στιγμή, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων του Ομίλου ήταν αρνητικό, φθάνοντας στα 132 εκατ. ευρώ και οφείλεται κατά κύριο λόγο στο υψηλό εφάπαξ κόστος υλοποίησης του προγράμματος της εθελουσίας εξόδου του προσωπικού το 2021, ύψους 112,2 εκατομμυρίων ευρώ.

 H ΕΛΤΑ Courier

Θετικό πρόσημο κατέγραψε το 2023 η θυγατρική των ΕΛΤΑ, η ΕΛΤΑ Courier, έπειτα από πέντε χρόνια ελλειμματικών χρήσεων.

Οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 62,976 εκατ. έναντι 58,879 εκατ. το 2022, σημειώνοντας άνοδο 7%. Το καθαρό αποτέλεσμα ανήλθε σε 1,923 εκατ. ευρώ από ζημίες 3,082 εκατ. ευρώ το 2022.

Τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 1 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, όταν στην προηγούμενη χρονιά είχαν παρουσιάσει αρνητικό πρόσημο, κλείνοντας σε -915.813 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη φετινή τους πορεία, στις οικονομικές καταστάσεις σημειώνεται ότι στόχος είναι η διατήρηση ακόμη και η αύξηση του μεριδίου της στην αγορά, περαιτέρω ενίσχυση της κερδοφορίας της, ο εκσυγχρονισμός των λειτουργιών της, η περαιτέρω ανάπτυξη των σημείων πρόσβασης των καταναλωτών.